Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
- Adwin
- Pro tuner
- Berichten: 572
- Lid geworden op: do 17 feb 2011, 21:55
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008 Blue/White
- Gallery: Derbi Senda DRD Racing '08 BLUE/WHITE
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4744
Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853 - Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hoe kun je hem dichtknijpen?
www.derbi-forum.nl

Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853

Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853
royvi schreef:Sarcasme doet sommige mensen pijn, gelukkig heb ik geen gevoel.
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
met een hele degelijke tang, zal wel iets speciaals voro zijn, weet ik niet precies.
Een pers zou ook wel werken, maar niet zo handig. vind die standaard uitlaat maar tering lomp om te (de)monteren.
Een pers zou ook wel werken, maar niet zo handig. vind die standaard uitlaat maar tering lomp om te (de)monteren.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- Adwin
- Pro tuner
- Berichten: 572
- Lid geworden op: do 17 feb 2011, 21:55
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008 Blue/White
- Gallery: Derbi Senda DRD Racing '08 BLUE/WHITE
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4744
Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853 - Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke
Denk dat ik een snelle uitlaat koop en dan deze als achter de hand hou;)
Denk dat ik een snelle uitlaat koop en dan deze als achter de hand hou;)
www.derbi-forum.nl

Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853

Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853
royvi schreef:Sarcasme doet sommige mensen pijn, gelukkig heb ik geen gevoel.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Het is beter je originele pijp origineel te houden. Dat verkoopt later beter.
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
leovince hand made is wel een aanrader als je ietsjes sneller wilt dan std ontgrenst.
Trek jemisschien nog iets sneller mee op. Kijk goed voordat je een uitlaat koopt of deze hoog of iets minder hoog/'laag' toerig is.
Hoogtoerige kun je de eerste 20km/h niet zo snel mee weg rijden maar gaat dfaarna echt als een raket
. En het geluid bij 13 k toeren is ook net alsof je 100 gaat.
Trek jemisschien nog iets sneller mee op. Kijk goed voordat je een uitlaat koopt of deze hoog of iets minder hoog/'laag' toerig is.
Hoogtoerige kun je de eerste 20km/h niet zo snel mee weg rijden maar gaat dfaarna echt als een raket

Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 15:16
- Vervoersmiddel: derbi senda drd '03
- Locatie: Bilzen(België)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden
Alvast bedankt !
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden
Alvast bedankt !

- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
*onder je zadel heb je je luchtfilterbox zitten en daar zit zo een rubbertje op dat je er zo kan aftrekkenBrecht schreef:Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden
Alvast bedankt !
*waar je luchtfilterslang op je carb zit zit een plaatje met gaatjes dat kan je er ook gewoon uithalen
#22
-
- Tuner
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
- Locatie: Overijssel/ Holten
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hallo, ik heb sinds gister mhr80 erop maar hoe zit het nou eigenlijk precies met het inrijden?
Hoeveel km?
Tot hoeveel toeren mag je gaan?
wel of niet in de powerband zitten?
etc.
Ik weet wel dat je rustig aan moet doen dus heb hem ook nog niet doorgetrokken, telkens meteen bij powerband schakelen!
ps. kan t als je bougie kapot is, het de afstelling heel erg beinvloeden?
me cillinder stottert heel erg, bougie kleur is niet duidelijk, gasreactie en stationair is in de vrij heel goed! Wie weet meer? kan dit aan de bougie liggen?
er is mij wel verteld dat als je bougie in de dop stopt en 5mm van de cillinder houd en er een vonk overspringt dat die dan kapot is, true??
SETUP: MHR80, Yasuni cross hm, dellortho 17,5, sproeier 112 nu!
Bedankt!!!!
Hoeveel km?
Tot hoeveel toeren mag je gaan?
wel of niet in de powerband zitten?
etc.
Ik weet wel dat je rustig aan moet doen dus heb hem ook nog niet doorgetrokken, telkens meteen bij powerband schakelen!
ps. kan t als je bougie kapot is, het de afstelling heel erg beinvloeden?
me cillinder stottert heel erg, bougie kleur is niet duidelijk, gasreactie en stationair is in de vrij heel goed! Wie weet meer? kan dit aan de bougie liggen?
er is mij wel verteld dat als je bougie in de dop stopt en 5mm van de cillinder houd en er een vonk overspringt dat die dan kapot is, true??
SETUP: MHR80, Yasuni cross hm, dellortho 17,5, sproeier 112 nu!
Bedankt!!!!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 15:16
- Vervoersmiddel: derbi senda drd '03
- Locatie: Bilzen(België)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Dankjewel !racingfreak schreef:*onder je zadel heb je je luchtfilterbox zitten en daar zit zo een rubbertje op dat je er zo kan aftrekkenBrecht schreef:Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden
Alvast bedankt !
*waar je luchtfilterslang op je carb zit zit een plaatje met gaatjes dat kan je er ook gewoon uithalen
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
kwa inrijden kan ik je helpen:
alu cil:
-Over het algemeen gaat het inrijden met stoten gas van ongeveer 5 sec lang. Het makkelijkste is om gas te geven tot je 60 rijdt, dan uit te laten rijden tot je 50 rijdt en weer opnieuw vol gas geven tot je 60 rijdt etc. Half gas rijden zorgt voor een luie zuiger wat uiteindelijk eindigt in een warmloper wanneer hij echt moet gaan presteren.
Aluminium vloeistof gekoeld (LC): De eerste 10 km rustig met het gas spelen en tot de 50km niet te lang op topsnelheid rijden.
Let bij alle cilinders erop dat je tot de 500km niet te lang op topsnelheid rijdt of iemand achterop neemt. Dit is namelijk de echte boosdoener bij het inrijden van de cilinder.
gietijzer:
-Voor gietijzeren cilinders geldt: de eerste 500km geen personen achterop meenemen of fietsers aan laten hangen. Voor aluminium cilinders geldt dit de eerste 200 km.
Gietijzer vloeistof gekoeld (LC): Begin met de eerste 100 km niet harder dan 60 te rijden met stoten gas van 5 sec. Van 100 tot 250 km mag je voluit rijden maar geen lange stukken op topsnelheid. Van 250 tot 500 km er op blijven letten dat je niet te lang op topsnelheid rijdt en niemand achterop
alu cil:
-Over het algemeen gaat het inrijden met stoten gas van ongeveer 5 sec lang. Het makkelijkste is om gas te geven tot je 60 rijdt, dan uit te laten rijden tot je 50 rijdt en weer opnieuw vol gas geven tot je 60 rijdt etc. Half gas rijden zorgt voor een luie zuiger wat uiteindelijk eindigt in een warmloper wanneer hij echt moet gaan presteren.
Aluminium vloeistof gekoeld (LC): De eerste 10 km rustig met het gas spelen en tot de 50km niet te lang op topsnelheid rijden.
Let bij alle cilinders erop dat je tot de 500km niet te lang op topsnelheid rijdt of iemand achterop neemt. Dit is namelijk de echte boosdoener bij het inrijden van de cilinder.
gietijzer:
-Voor gietijzeren cilinders geldt: de eerste 500km geen personen achterop meenemen of fietsers aan laten hangen. Voor aluminium cilinders geldt dit de eerste 200 km.
Gietijzer vloeistof gekoeld (LC): Begin met de eerste 100 km niet harder dan 60 te rijden met stoten gas van 5 sec. Van 100 tot 250 km mag je voluit rijden maar geen lange stukken op topsnelheid. Van 250 tot 500 km er op blijven letten dat je niet te lang op topsnelheid rijdt en niemand achterop
#22
-
- Tuner
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
- Locatie: Overijssel/ Holten
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Het gaat bij mij over een malossi mhr 80cc cillinder aluminium, dus: met alluminium cillinders hoef je maar 200km in te rijden?
En hoe zit t inderdaad met het (volgas) wanneer mag je hem gaan doortrekken etc?
En hoe zit t inderdaad met het (volgas) wanneer mag je hem gaan doortrekken etc?
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
En alleen een zuiger dan?
Ik ben op het begin meteen met 2 man erop gegaan, niet ontinu maar zeker de helft van de kilometers. Is niet zo goed misscihen, maar de cilidner was al ingereden had alleen een nieuwe zuiger heb wel rustigger aangedaan op het begin.
Niet continu vol gas, en had hem met standaard uitlaat ingereden dus schelet een hoop, heb nu na 150 km een giannelli conti eronder liggen. Dan is die er toch wel tegen bestand?
Ik ben op het begin meteen met 2 man erop gegaan, niet ontinu maar zeker de helft van de kilometers. Is niet zo goed misscihen, maar de cilidner was al ingereden had alleen een nieuwe zuiger heb wel rustigger aangedaan op het begin.
Niet continu vol gas, en had hem met standaard uitlaat ingereden dus schelet een hoop, heb nu na 150 km een giannelli conti eronder liggen. Dan is die er toch wel tegen bestand?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
eerst begin je rustig, stootjes gas tot ong 50 km dan kan je eens volgas geven maar niet lang geef ff volgas en laat dan los , doe dat tot je ong 100 km hebt en dan tot 200 km kan je ong 3/4 gas geven , dus samengevat: laat hem niet lui worden en laat hem niet afzien. De middenweg zoeken tussen beidederbidrd07 schreef:Het gaat bij mij over een malossi mhr 80cc cillinder aluminium, dus: met alluminium cillinders hoef je maar 200km in te rijden?
En hoe zit t inderdaad met het (volgas) wanneer mag je hem gaan doortrekken etc?
#22
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
als je dat doet moet je zeker geen schrik hebben en wat extra smering bij de 1e tank kan ook geen kwaad: doe 1 2takt inrij olie tube op 1 volledige tank, beetje smering kan geen kwaad 

#22
-
- Tuner
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
- Locatie: Overijssel/ Holten
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
dus ik mag wel gewoon een keer doortrekken naar de top snelheid? 100? 110? 120?
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Zorg eerst dat hij goed afgesteld is.
Verder hoef je een aluminium cilinder (met nicaseal wand, gietijzeren bus erin is een ander verhaal) eigenlijk niet echt in te rijden. Keertje rustig warm rijden en dan weer af laten koelen. Dan gaan, beetje wisselende belasting en dan weer af laten koelen. Dan kun je wel normaal gaan.
Verder hoef je een aluminium cilinder (met nicaseal wand, gietijzeren bus erin is een ander verhaal) eigenlijk niet echt in te rijden. Keertje rustig warm rijden en dan weer af laten koelen. Dan gaan, beetje wisselende belasting en dan weer af laten koelen. Dan kun je wel normaal gaan.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
hallo,
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
moet je dat gewoon zeggen dat hy maar 55/60 mag gaantom-xtreme schreef:hallo,
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60

#22
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ja dan kan ik hem er net zo goed afhalen. maar hij loopt harder op de roller toch?
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Nee.tom-xtreme schreef:ja dan kan ik hem er net zo goed afhalen. maar hij loopt harder op de roller toch?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;