Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Adwin
Pro tuner
Berichten: 572
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 21:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008 Blue/White
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Adwin »

Hoe kun je hem dichtknijpen?
www.derbi-forum.nl
Afbeelding
Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853
royvi schreef:Sarcasme doet sommige mensen pijn, gelukkig heb ik geen gevoel. :emo:
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

met een hele degelijke tang, zal wel iets speciaals voro zijn, weet ik niet precies.
Een pers zou ook wel werken, maar niet zo handig. vind die standaard uitlaat maar tering lomp om te (de)monteren.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Adwin
Pro tuner
Berichten: 572
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 21:55
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008 Blue/White
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Adwin »

Oke
Denk dat ik een snelle uitlaat koop en dan deze als achter de hand hou;)
www.derbi-forum.nl
Afbeelding
Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853
royvi schreef:Sarcasme doet sommige mensen pijn, gelukkig heb ik geen gevoel. :emo:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan »

Het is beter je originele pijp origineel te houden. Dat verkoopt later beter.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

leovince hand made is wel een aanrader als je ietsjes sneller wilt dan std ontgrenst.
Trek jemisschien nog iets sneller mee op. Kijk goed voordat je een uitlaat koopt of deze hoog of iets minder hoog/'laag' toerig is.
Hoogtoerige kun je de eerste 20km/h niet zo snel mee weg rijden maar gaat dfaarna echt als een raket :emo: . En het geluid bij 13 k toeren is ook net alsof je 100 gaat.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Brecht
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 15:16
Vervoersmiddel: derbi senda drd '03
Locatie: Bilzen(België)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brecht »

Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden

Alvast bedankt ! :thumbup:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

Brecht schreef:Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden

Alvast bedankt ! :thumbup:
*onder je zadel heb je je luchtfilterbox zitten en daar zit zo een rubbertje op dat je er zo kan aftrekken
*waar je luchtfilterslang op je carb zit zit een plaatje met gaatjes dat kan je er ook gewoon uithalen
#22
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Hallo, ik heb sinds gister mhr80 erop maar hoe zit het nou eigenlijk precies met het inrijden?
Hoeveel km?
Tot hoeveel toeren mag je gaan?
wel of niet in de powerband zitten?
etc.

Ik weet wel dat je rustig aan moet doen dus heb hem ook nog niet doorgetrokken, telkens meteen bij powerband schakelen!

ps. kan t als je bougie kapot is, het de afstelling heel erg beinvloeden?
me cillinder stottert heel erg, bougie kleur is niet duidelijk, gasreactie en stationair is in de vrij heel goed! Wie weet meer? kan dit aan de bougie liggen?

er is mij wel verteld dat als je bougie in de dop stopt en 5mm van de cillinder houd en er een vonk overspringt dat die dan kapot is, true??

SETUP: MHR80, Yasuni cross hm, dellortho 17,5, sproeier 112 nu!
Bedankt!!!!
Brecht
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 15:16
Vervoersmiddel: derbi senda drd '03
Locatie: Bilzen(België)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brecht »

racingfreak schreef:
Brecht schreef:Ik lees meer en meer op dit forum 'is je filter nog begrenst' ?
heb nu mijn orginele filter erop omdat ik met mijn andere teveel lucht binnen nam waardoor hij stil viel ...
Nu vraag ik mij dus af,hoe kun je je filter onbegrenzen ?
Als er een eventueel topic is mag je deze in je bericht vermelden

Alvast bedankt ! :thumbup:
*onder je zadel heb je je luchtfilterbox zitten en daar zit zo een rubbertje op dat je er zo kan aftrekken
*waar je luchtfilterslang op je carb zit zit een plaatje met gaatjes dat kan je er ook gewoon uithalen
Dankjewel !
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

kwa inrijden kan ik je helpen:

alu cil:
-Over het algemeen gaat het inrijden met stoten gas van ongeveer 5 sec lang. Het makkelijkste is om gas te geven tot je 60 rijdt, dan uit te laten rijden tot je 50 rijdt en weer opnieuw vol gas geven tot je 60 rijdt etc. Half gas rijden zorgt voor een luie zuiger wat uiteindelijk eindigt in een warmloper wanneer hij echt moet gaan presteren.
Aluminium vloeistof gekoeld (LC): De eerste 10 km rustig met het gas spelen en tot de 50km niet te lang op topsnelheid rijden.
Let bij alle cilinders erop dat je tot de 500km niet te lang op topsnelheid rijdt of iemand achterop neemt. Dit is namelijk de echte boosdoener bij het inrijden van de cilinder.

gietijzer:
-Voor gietijzeren cilinders geldt: de eerste 500km geen personen achterop meenemen of fietsers aan laten hangen. Voor aluminium cilinders geldt dit de eerste 200 km.
Gietijzer vloeistof gekoeld (LC): Begin met de eerste 100 km niet harder dan 60 te rijden met stoten gas van 5 sec. Van 100 tot 250 km mag je voluit rijden maar geen lange stukken op topsnelheid. Van 250 tot 500 km er op blijven letten dat je niet te lang op topsnelheid rijdt en niemand achterop
#22
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Het gaat bij mij over een malossi mhr 80cc cillinder aluminium, dus: met alluminium cillinders hoef je maar 200km in te rijden?
En hoe zit t inderdaad met het (volgas) wanneer mag je hem gaan doortrekken etc?
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

En alleen een zuiger dan?
Ik ben op het begin meteen met 2 man erop gegaan, niet ontinu maar zeker de helft van de kilometers. Is niet zo goed misscihen, maar de cilidner was al ingereden had alleen een nieuwe zuiger heb wel rustigger aangedaan op het begin.
Niet continu vol gas, en had hem met standaard uitlaat ingereden dus schelet een hoop, heb nu na 150 km een giannelli conti eronder liggen. Dan is die er toch wel tegen bestand?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

derbidrd07 schreef:Het gaat bij mij over een malossi mhr 80cc cillinder aluminium, dus: met alluminium cillinders hoef je maar 200km in te rijden?
En hoe zit t inderdaad met het (volgas) wanneer mag je hem gaan doortrekken etc?
eerst begin je rustig, stootjes gas tot ong 50 km dan kan je eens volgas geven maar niet lang geef ff volgas en laat dan los , doe dat tot je ong 100 km hebt en dan tot 200 km kan je ong 3/4 gas geven , dus samengevat: laat hem niet lui worden en laat hem niet afzien. De middenweg zoeken tussen beide
#22
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

als je dat doet moet je zeker geen schrik hebben en wat extra smering bij de 1e tank kan ook geen kwaad: doe 1 2takt inrij olie tube op 1 volledige tank, beetje smering kan geen kwaad :dry:
#22
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

dus ik mag wel gewoon een keer doortrekken naar de top snelheid? 100? 110? 120?
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Zorg eerst dat hij goed afgesteld is.
Verder hoef je een aluminium cilinder (met nicaseal wand, gietijzeren bus erin is een ander verhaal) eigenlijk niet echt in te rijden. Keertje rustig warm rijden en dan weer af laten koelen. Dan gaan, beetje wisselende belasting en dan weer af laten koelen. Dan kun je wel normaal gaan.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

hallo,
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

tom-xtreme schreef:hallo,
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
moet je dat gewoon zeggen dat hy maar 55/60 mag gaan :dry:
#22
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

ja dan kan ik hem er net zo goed afhalen. maar hij loopt harder op de roller toch?
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

tom-xtreme schreef:ja dan kan ik hem er net zo goed afhalen. maar hij loopt harder op de roller toch?
Nee.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie