Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- Guido.
- Tuner
- Berichten: 438
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:29
- Vervoersmiddel: DRD PRO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3752
- Locatie: Den Haag
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Verkeerd gekekenDaan schreef:Loopt andersom, dus nee

- Guido.
- Tuner
- Berichten: 438
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:29
- Vervoersmiddel: DRD PRO
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3752
- Locatie: Den Haag
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
is dit wel de goede voor een drd pro?
http://www.dam-sport.net/echappement-sc ... s-alu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dam-sport.net/echappement-sc ... s-alu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ja die past wel, alles wat rechtsom loopt past, maar die past dan weer niet op andere derbi's he.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
eej jongens ; het grote verschil tussen de Mhr en de Mhr replica , is de slijtvastheid . Maar is er ook groot verschil in koppel ? En als je een mhr zuiger met een zuigerveer in de replica plaatst , heb je dan precies het zelde als de gewone MHR ?
- Richard
- Schakelrijder
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
- Vervoersmiddel: senda sm 2010
- Locatie: Pijnacker
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Mohh,
Ik rijd met een giannelli conti/enduro op een 50cc origineel met 17.5mm sproeier 90.
13-53.
Zoals ik zei rijd ik nu 17.5 mm giannelli conti heeft veel trekkracht in de hoge toeren, onderin wil ik ook een beetje pit hebben,
moet ik voor een 19mm gaan of een 21mm
mzzl
Ik rijd met een giannelli conti/enduro op een 50cc origineel met 17.5mm sproeier 90.
13-53.
Zoals ik zei rijd ik nu 17.5 mm giannelli conti heeft veel trekkracht in de hoge toeren, onderin wil ik ook een beetje pit hebben,
moet ik voor een 19mm gaan of een 21mm
mzzl
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
een conti is gewoon hoogtoerig , daar verander je weinig aan met grotere caruburateur. Wil je koppel koop 70/80cc .
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 229
- Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
met een grotere carb knaltie bovenin alleen maar harder door, als je meer koppel wilt onderin, kan je het beste een andere uitlaat, v6 o.i.d. kopen, of net zoals wat dick zei, een 70/80cc.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
- Richard
- Schakelrijder
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
- Vervoersmiddel: senda sm 2010
- Locatie: Pijnacker
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Oke,
daar wacht ik nog ff mee dan net een conti gekocht,
metrakit pro race doet het onderin ook aardig toch?
daar wacht ik nog ff mee dan net een conti gekocht,
metrakit pro race doet het onderin ook aardig toch?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
nee.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 229
- Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
koop dan een V6 als je niet van hoge toeren houd
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
vreemd verhaal ik haal 75 met 13/53 en std pijp, jij zou inderdaad 85 ofzo moeten halen.
heb je je prop van je v6 helemaal uitgedremelt?
luchtfilter eraf? met je luchtschroef gespeelt en of je gasnaald?
check je bougie voordat je weer gaat afstellen.
veel succes
heb je je prop van je v6 helemaal uitgedremelt?
luchtfilter eraf? met je luchtschroef gespeelt en of je gasnaald?
check je bougie voordat je weer gaat afstellen.
veel succes
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Ik zou je luchtfilter er niet af halen als ik jou was 

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 04 jun 2011, 20:33
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2010
- Locatie: Aalter
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
hey derbifans,
ik rij rond met een derbi extreme '10 die nog origineel is, hij rijdt voor het moment 55, maar als ik 40-55 moet ik al in hoogste versnelling & in hoge toeren gaan, nu zou ik liever die snelheid halen maar dan zonder direct in 6a7000 toeren te zitten.
Wat is het best daarvoor te doen?
mvg.
ik rij rond met een derbi extreme '10 die nog origineel is, hij rijdt voor het moment 55, maar als ik 40-55 moet ik al in hoogste versnelling & in hoge toeren gaan, nu zou ik liever die snelheid halen maar dan zonder direct in 6a7000 toeren te zitten.
Wat is het best daarvoor te doen?
mvg.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
6000 a 7000 toeren is niet zo veel hoor.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Niks aan doen, tenzij je harder wil rijden. Dan moet je hem ontgrenzen, dan rijd je die toeren ook, alleen op een andere snelheid.. 


-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 04 jun 2011, 20:33
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2010
- Locatie: Aalter
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ok, bedankt voor jullie reacties 

- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ik heb een v6 op me derbi.
heeft het veel verschil kwa geluid als ik er een twin air filter op zet? ander filter kan ook.
maar origneel is wel beter denk ik of niet?
heeft het veel verschil kwa geluid als ik er een twin air filter op zet? ander filter kan ook.
maar origneel is wel beter denk ik of niet?
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
orgineel is makkelijker omdat daar het filter van in een box zit. bij een twinair of ander powerfilter zit het filter zelf gewoon buiten een box of dergelijke en komt het vuil dus direct op je filter terecht. Daardoor moet je deze filters om de zoveel tijd uitwassen en opnieuw invetten. Doe je dit niet komt er op een gegeven moment vuil doorheen maar gaat je brommer ook slecht lopen omdat hij te weinig lucht krijgt (filter vuil).tom-xtreme schreef:ik heb een v6 op me derbi.
heeft het veel verschil kwa geluid als ik er een twin air filter op zet? ander filter kan ook.
maar origneel is wel beter denk ik of niet?
je kan ook eerst je luchtfilter ontgrenzen als je een beter geluidje wil en dat nog niet hebt gedaan. Haal voor de lol je luchtfilterkapje er vanaf. dat geluid krijg je ongeveer bij een powerfilter en doe je het kapje er gewoon tegenaan zetten en licht vast schroeven/benzine slangetje er tussen of zo is vergelijkbaar met ontgrenzen.

- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
oke. het ontgrenzen is toch alleen da ding bovenop er af trekken of niet?
en hoe kun je het demperwol er uithalen? da heb je ook al harder geluid
en hoe kun je het demperwol er uithalen? da heb je ook al harder geluid