Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan »

Loopt andersom, dus nee
Gebruikersavatar
Guido.
Tuner
Berichten: 438
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:29
Vervoersmiddel: DRD PRO
Locatie: Den Haag

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Guido. »

Daan schreef:Loopt andersom, dus nee
Verkeerd gekeken :oops: Enig idee waar ik de scr corse hm cross voor een pro kan kopen?
Gebruikersavatar
Guido.
Tuner
Berichten: 438
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:29
Vervoersmiddel: DRD PRO
Locatie: Den Haag

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Guido. »

is dit wel de goede voor een drd pro?

http://www.dam-sport.net/echappement-sc ... s-alu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Marc »

Ja die past wel, alles wat rechtsom loopt past, maar die past dan weer niet op andere derbi's he.
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Dick »

eej jongens ; het grote verschil tussen de Mhr en de Mhr replica , is de slijtvastheid . Maar is er ook groot verschil in koppel ? En als je een mhr zuiger met een zuigerveer in de replica plaatst , heb je dan precies het zelde als de gewone MHR ?
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Richard »

Mohh,

Ik rijd met een giannelli conti/enduro op een 50cc origineel met 17.5mm sproeier 90.
13-53.

Zoals ik zei rijd ik nu 17.5 mm giannelli conti heeft veel trekkracht in de hoge toeren, onderin wil ik ook een beetje pit hebben,
moet ik voor een 19mm gaan of een 21mm

mzzl
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Dick »

een conti is gewoon hoogtoerig , daar verander je weinig aan met grotere caruburateur. Wil je koppel koop 70/80cc .
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Wovter »

met een grotere carb knaltie bovenin alleen maar harder door, als je meer koppel wilt onderin, kan je het beste een andere uitlaat, v6 o.i.d. kopen, of net zoals wat dick zei, een 70/80cc.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Richard »

Oke,

daar wacht ik nog ff mee dan net een conti gekocht,

metrakit pro race doet het onderin ook aardig toch?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Royal Club »

nee.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Wovter »

koop dan een V6 als je niet van hoge toeren houd
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

vreemd verhaal ik haal 75 met 13/53 en std pijp, jij zou inderdaad 85 ofzo moeten halen.
heb je je prop van je v6 helemaal uitgedremelt?
luchtfilter eraf? met je luchtschroef gespeelt en of je gasnaald?
check je bougie voordat je weer gaat afstellen.

veel succes
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Ik zou je luchtfilter er niet af halen als ik jou was :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
mathieu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 04 jun 2011, 20:33
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2010
Locatie: Aalter

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door mathieu »

hey derbifans,

ik rij rond met een derbi extreme '10 die nog origineel is, hij rijdt voor het moment 55, maar als ik 40-55 moet ik al in hoogste versnelling & in hoge toeren gaan, nu zou ik liever die snelheid halen maar dan zonder direct in 6a7000 toeren te zitten.
Wat is het best daarvoor te doen?

mvg.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

6000 a 7000 toeren is niet zo veel hoor.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door n00n »

Niks aan doen, tenzij je harder wil rijden. Dan moet je hem ontgrenzen, dan rijd je die toeren ook, alleen op een andere snelheid.. :mrgreen:
Afbeelding
mathieu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 04 jun 2011, 20:33
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2010
Locatie: Aalter

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door mathieu »

ok, bedankt voor jullie reacties ;)
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

ik heb een v6 op me derbi.
heeft het veel verschil kwa geluid als ik er een twin air filter op zet? ander filter kan ook.
maar origneel is wel beter denk ik of niet?
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Huug »

tom-xtreme schreef:ik heb een v6 op me derbi.
heeft het veel verschil kwa geluid als ik er een twin air filter op zet? ander filter kan ook.
maar origneel is wel beter denk ik of niet?
orgineel is makkelijker omdat daar het filter van in een box zit. bij een twinair of ander powerfilter zit het filter zelf gewoon buiten een box of dergelijke en komt het vuil dus direct op je filter terecht. Daardoor moet je deze filters om de zoveel tijd uitwassen en opnieuw invetten. Doe je dit niet komt er op een gegeven moment vuil doorheen maar gaat je brommer ook slecht lopen omdat hij te weinig lucht krijgt (filter vuil).

je kan ook eerst je luchtfilter ontgrenzen als je een beter geluidje wil en dat nog niet hebt gedaan. Haal voor de lol je luchtfilterkapje er vanaf. dat geluid krijg je ongeveer bij een powerfilter en doe je het kapje er gewoon tegenaan zetten en licht vast schroeven/benzine slangetje er tussen of zo is vergelijkbaar met ontgrenzen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

oke. het ontgrenzen is toch alleen da ding bovenop er af trekken of niet?
en hoe kun je het demperwol er uithalen? da heb je ook al harder geluid
Plaats reactie