Het Ongelukken Topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Het Ongelukken Topic

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

wat voor remhevel had je erop zitten dan? gewoon ori? of tnt/tunermeuk? maar je hebt wel donders veel geluk gehad dat je niet op een auto geknald bent zeg.. wil niet weten wat voor krachten daarbij vrij zouden komen.. heb je daar nou veel last van? die ribben? schaafwonden is kut heb ik ook wel eens een jaar of 2 geleden gehad:

ik reedt op een stijle oprit de dijk op, de 'binnenkant' van die oprit liep nog eens een stuk schuiner dus ik met mn lullige 40-45km/h(toen ik hem net 1500km had) vol op dat schuine stuk. Ik kom los van het asfalt(met 40 he ;) alleen jammer genoeg was de weg erachter niet zo breed dus eer ik land wipt mn voorwiel net in de berm en met het terugsturen blijf ik achter het asfalt haken en glij ik een metertje of 3-4.

Werd toen nog uitgescholden door een vent die met een caravan kwam aanrijden :P verder had ik een t-shirt en kortebroek aan dus echt flinke schaafwond(op mn arm 5x10cm ofzo) op mn been en zij kleinere schaafwonden. Bleek uiteindelijk vanwege het asfalt een soort brand/schaafcombo geweest dus ik heb mn lesje wel geleerd ..

verder eigenlijk geen schade, ja mn stepje krom en mn handvat/remhevel geschuurd plus een mild scheef stuur
J03P
Moderator
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra

Ongelezen bericht door J03P »

nee gewoon originele hendels van HP.
Gekneusde ribben zijn 10x vervelender dan gebroken ribben. het duurt heel lang voordat dat heelt.
Ook leuk als je asfalt hapt met korte broek. :)
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

1 week geleden gingen we op zaterdag ook ffe touren
kwamen we bij kammeraad thuis dus wij beetje lomp doen... :oops:
toen deed 1 jonge stoppie en 1tje slipte
maar toen de jonge die slipte achterom keek.. kwam hij precies met zijn knie onder het kenteken van de ander tot stilstand.
niks aan de hand... totdat die jonge weer met ze achterkant omlaag kwam... recht op zijn knie..
dus de schade was: een kenteken en 4mm staal helemaal krom
en 1 knie helemaal blauw en dik :roll:

maar we zijden al die jonge heeft wel geluk gehad dat zijn knie niet erger was...
dus hoe lomp je ook doet kijk wel uit voor anderen ;)
Live To Ride, Ride To Live!!
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik reed paar weken geleden over een dijkje, wilde de bocht naar rechts nemen dat dijkje af, dus gooi m'n stuur om en glij direct onderuit, het leuke van een weg die naar beneden loopt is dat je extra ver door glijd.. :roll:

Had ook korte broek aan, maar gek genoeg niks aan m'n knieen, omdat ik zo'n beetje op m'n reet over dat asfalt schoof, dus wel dikke schaafwond op m'n bovenbeen/heup. (A) Zul je net zien dat ik graag op m'n rechterzij lig, dus eerste week lekker geslapen. :lol:

Schade: handvat kapot, stuur stukje korter, beetje kapschade, tankkapje kapot (zadel zat los, dus die vloog eraf), een paar liter benzine op straat, broek, schoen, en bloed op m'n vest.

Had daarna nog eens goed naar die bocht gekeken en lag grind uit de berm. :x
Open the Throttle and Smile
RED_POWER
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Ongelezen bericht door RED_POWER »

Dit is echt een topic waarna je weer lekker op je brommertje stapt en de eerste de beste bocht plat doorgaat ;)
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Het moest er een keertje van komen, maar ik ben officieel nu ook ontgroent..
Vandaag wou ik gezellig naar me opa, 40 km verder op rijden, aangezien we daar met de familie gingen eten. Door de regenval was alles alleen een beetje nat en daar paste ik mijn rijgedrag ook deels op aan, vooral op die klote bromfietspaden die altijd onder de takken en shit liggen.
Toen ik uiteindelijk weer in een dorp kwam (Heerde) kon ik weer de wegen op, reed lekker door en uiteindelijk nader ik weer het buitengebied en moest een bromfietspad op. Aangezien ik niet bekend was in die omgeving wist ik dus ook niet zeker waar. Vlak voor een rotonde zag ik het bord staan, maar had mijn aandacht er niet geheel op want ik moest een auto van links in de gaten houden. Auto stopte uiteindelijk wel (ik had ook gewoon voorrang) en ik kon er voorbij, naderde de rotonde en zag plots het bord van Bromfietspad staan. Ik dus remmen en draaide dat bromfietspad op met een gangetje van 30-40 km/h (moest sws al langzamer vanwege rotonde).
het probleem was echter dat de 'overgang' tussen normale weg en bromfietspad (wat meestal met stenen gedaan wordt) erg slordig was onderhouden en gewoon een stuk gras tussen de weg en de overgang zat. Me voorwiel gleed dus weg in de modder en toen lag ik een seconde later stil naast me brommertje. De koppeling en alles had ik nog in kunnen houden, dus toen brommertje overeind gezet en uitgezet, gekeken naar de schade. Gelukkig valt die mee, en is beperkt tot een lichtelijk scheef stuur (die nu wel irritant stuurt aangezien je het niet gewend bent) en een paar krasjes op me rechts achter kap. Hopelijk kan ik die er nog uitpoetsen enso. Maar ik ga nu wel opzoek naar een nieuw stuur :P Lichamlijk geen schade op een paar schaafwonden op knie en arm na.
Weet iemand trouwens of dit te verhalen is op de gemeente ivm gebrekkig onderhoud?

Afbeelding
Afbeelding
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Jammer, ik denk niet dat dit bij de gemeente is te verhalen. Je kan het proberen.

Ik heb altijd van die bijna ongelukjes: - laatst grint in de bocht dat ik niet zag, ik stuurde maar voorwiel ging gewoon recht door, stond nog net optijd stil anders lag ik in de sloot.
- pasgeleden ging ik plat door de bocht, maar die achterband die ik erop heb zitten (vorige eigenaar) is niet goed. Ik ging plat, hij begon te stuiteren en toen stond ik opeens dwars op de weg. In dat soort gevallen geef ik meestal gas inplaats van dat ik rem (motocross reflex :lol: ) , ik weet niet wat nou beter was maar ik viel niet.
- En misschien kent iemand van jullie de fiets-bromfietspaden in Zwolle wel? Als het flink regent ligt er echt gewoon water op, ze zien dan blank. Het is dan leuk om fietsers in te halen want het water spuit 3 m achter je brommer weg :lol: . Maar dan heb je nog wel eens last van aquaplaining, wonder boven wonder laatst dat ik hem nog rechtop kon houden.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner

Kan je de gemeente niet voor aanklagen. Het is altijd uitkijken met de overgangetjes, omdat daar weinig op gereden word ligt daar altijd zooi!!
Reinder
Tuner

Hmm, wel een harde manier om het zo dan te leren :wall:
Gelukkig komt vrijdag me loonstrook binnen, eerst ff TNT stuurtje dan ofzo en daarna Protaper denk ik :)
(Of heeft er iemand nog een stuurtje ergens liggen? :oops: )
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Boeki
Pro tuner

Uhm, ik over een tijdje een blauw Drd stuur, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan. :oops:
Waarom niet meteen een Protaper?

@Royvi, ik heb in Zwolle m'n praktijkexamen gedaan, midden in de herfst. (A)
Pb me trouwens ff terug.
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Keer met de RS onderuit gegaan met nat weer omdat er allemaal gemaaid gras op bromfietspad lag.

Stom genoeg niet direct foto's gemaakt, dus toen ik de gemeente er verantwoordelijk voor wilde houden, stuurde ze me foto's van des betreffende stuk, zonder gras uiteraard!
Afbeelding
Reinder
Tuner

Boeki schreef:Uhm, ik over een tijdje een blauw Drd stuur, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan. :oops:
Waarom niet meteen een Protaper?
Protaper is redelijk duur :silent: En ik wil liever eerst voor andere uitlaat gaan, en kan nu niet tegelijkertijd, aangezien ik anders zonder kleren schoenen eten en benzine moet zitten de rest van de maand :P

@n00n, toen ik onderuit ging was ik mezelf eerst helemaal de tering in aan het schelden, en dacht daarna gelijk aan de foto's :P Had zelfs nog het 0900-8844 nummer van de politie gebeld :lol: Wist ik veel hoe het ging wanneer je ongeluk had :lol: :lol:
dominicsm
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi drd prokuhhh
Contacteer:

Ongelezen bericht door dominicsm »

ik reed een keer met zo'n oud crosspuchje door het bos
en toen was het voorspadbord losgetrilt en tussen me spaken geslagen.
dus ik vloog overkop heb er een brandwond aan overgehouden op me arm (7 koelribben van cilinder eringebrand:P)
HARD with STYLE
D-Gijs
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Ongelezen bericht door D-Gijs »

Reinder schreef:Het moest er een keertje van komen, maar ik ben officieel nu ook ontgroent..
Vandaag wou ik gezellig naar me opa, 40 km verder op rijden, aangezien we daar met de familie gingen eten. Door de regenval was alles alleen een beetje nat en daar paste ik mijn rijgedrag ook deels op aan, vooral op die klote bromfietspaden die altijd onder de takken en shit liggen.
Toen ik uiteindelijk weer in een dorp kwam (Heerde) kon ik weer de wegen op, reed lekker door en uiteindelijk nader ik weer het buitengebied en moest een bromfietspad op. Aangezien ik niet bekend was in die omgeving wist ik dus ook niet zeker waar. Vlak voor een rotonde zag ik het bord staan, maar had mijn aandacht er niet geheel op want ik moest een auto van links in de gaten houden. Auto stopte uiteindelijk wel (ik had ook gewoon voorrang) en ik kon er voorbij, naderde de rotonde en zag plots het bord van Bromfietspad staan. Ik dus remmen en draaide dat bromfietspad op met een gangetje van 30-40 km/h (moest sws al langzamer vanwege rotonde).
het probleem was echter dat de 'overgang' tussen normale weg en bromfietspad (wat meestal met stenen gedaan wordt) erg slordig was onderhouden en gewoon een stuk gras tussen de weg en de overgang zat. Me voorwiel gleed dus weg in de modder en toen lag ik een seconde later stil naast me brommertje. De koppeling en alles had ik nog in kunnen houden, dus toen brommertje overeind gezet en uitgezet, gekeken naar de schade. Gelukkig valt die mee, en is beperkt tot een lichtelijk scheef stuur (die nu wel irritant stuurt aangezien je het niet gewend bent) en een paar krasjes op me rechts achter kap. Hopelijk kan ik die er nog uitpoetsen enso. Maar ik ga nu wel opzoek naar een nieuw stuur :P Lichamlijk geen schade op een paar schaafwonden op knie en arm na.
Weet iemand trouwens of dit te verhalen is op de gemeente ivm gebrekkig onderhoud?

Afbeelding
Afbeelding
Heerde is goed in onderhouden, was ook in heerde aan het toeren, ook dus onbekend voor mij. Reed in een bocht, bocht helaas vol met grind, hierdoor gleed mn voorwiel weg en ging dus aan mn plaat. Via de verhaalrechtsbijstand en advocatenbureau van alles geprobeerd, maar geen cent terug kunnen krijgen. Had zelf een paar flinke schaafplekken en een dikke zere knie. Brommer was het stuur krom, en voorspatbord beschadigd. Ook paar kapotte kleiding stukken. Kortom, zijn gewoon hufters daar!
3SEN
Tuner
Vervoersmiddel: Honda CRF 450 - suzuki sv650 (custom sf)

Ongelezen bericht door 3SEN »

Kun je gewoon een brief schrijven naar de gemeente Heerde of weet ik veel onder welke gemeente die valt. en je verhaal erbij zetten + een rekening van de gemaakte schade, in 9 van de 10 gevallen vergoeden ze de schade :thumbup:
AfbeeldingAfbeelding
chrizztian93 schreef:3SEN jou avatar is baashh ;)
hugoovergaag123
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing

Ongelezen bericht door hugoovergaag123 »

Mensen luister,

ga geen moeite steken in het aansprakelijk stellen van de gemeente aangezien deze nooit maar dan ook nooit direct zullen toe geven dat ze fout zijn... af entoe komt het voor dat je nog een klein beetje geld ziet maar deze kans is nihil.. :S
Heb ervaring ermee:P
Reinder
Tuner

3SEN schreef:Kun je gewoon een brief schrijven naar de gemeente Heerde of weet ik veel onder welke gemeente die valt. en je verhaal erbij zetten + een rekening van de gemaakte schade, in 9 van de 10 gevallen vergoeden ze de schade :thumbup:
Gedaan :P Heb 15 minuten geleden toevallig gelezen wat de reactie was:
'Op 21 juni 2011 hebben wij uw aansprakelijkstelling ontvangen (...) In uw mail geeft u aan dat u bent gevallen (...) U stelt de gemeente Heerde hiervoor aansprakelijk.
De heer M.Keizer zal uw brief in behalndeling nemen (...) binnen een termijn van 8 weken beantwoorden (...) Mocht u vragen hebben.. blablabla.'

en niet eens een handtekening eronder...
JavenDrD
Pro tuner
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Ongelezen bericht door JavenDrD »

heb je iemand ooit een handtekening zien zetten op een pc scherm :P

Ja scannen. Maar vond het wel grappig om te zeggen
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Reinder
Tuner

Ja, bij elke officiële brief die ik ooit gehad heb stond altijd netjes een handtekening onder, gescand of niet gescand, dat boeit mij geen flikker, maar het gaat om het principe, zo laat je toch zien dat er enige klasse aan de zaak zit, in plaats van zo'n standaard kut brief waar je geen flikker aan hebt.
JavenDrD
Pro tuner
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Ongelezen bericht door JavenDrD »

ja snap het ;) staat wel netter en van al het belastinggeld kan echt wel een printer vanaf.
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Plaats reactie