Het moest er een keertje van komen, maar ik ben officieel nu ook ontgroent..
Vandaag wou ik gezellig naar me opa, 40 km verder op rijden, aangezien we daar met de familie gingen eten. Door de regenval was alles alleen een beetje nat en daar paste ik mijn rijgedrag ook deels op aan, vooral op die klote bromfietspaden die altijd onder de takken en shit liggen.
Toen ik uiteindelijk weer in een dorp kwam (Heerde) kon ik weer de wegen op, reed lekker door en uiteindelijk nader ik weer het buitengebied en moest een bromfietspad op. Aangezien ik niet bekend was in die omgeving wist ik dus ook niet zeker waar. Vlak voor een rotonde zag ik het bord staan, maar had mijn aandacht er niet geheel op want ik moest een auto van links in de gaten houden. Auto stopte uiteindelijk wel (ik had ook gewoon voorrang) en ik kon er voorbij, naderde de rotonde en zag plots het bord van Bromfietspad staan. Ik dus remmen en draaide dat bromfietspad op met een gangetje van 30-40 km/h (moest sws al langzamer vanwege rotonde).
het probleem was echter dat de 'overgang' tussen normale weg en bromfietspad (wat meestal met stenen gedaan wordt) erg slordig was onderhouden en gewoon een stuk gras tussen de weg en de overgang zat. Me voorwiel gleed dus weg in de modder en toen lag ik een seconde later stil naast me brommertje. De koppeling en alles had ik nog in kunnen houden, dus toen brommertje overeind gezet en uitgezet, gekeken naar de schade. Gelukkig valt die mee, en is beperkt tot een lichtelijk scheef stuur (die nu wel irritant stuurt aangezien je het niet gewend bent) en een paar krasjes op me rechts achter kap. Hopelijk kan ik die er nog uitpoetsen enso. Maar ik ga nu wel opzoek naar een nieuw stuur

Lichamlijk geen schade op een paar schaafwonden op knie en arm na.
Weet iemand trouwens of dit te verhalen is op de gemeente ivm gebrekkig onderhoud?