Maar ik heb deze gekocht met een blok die niet wou starten. Ik heb er dus ook niet te veel voor betaald!
De dag erna ben ik direct aan de slag gegaan met het blok en heb eerst maar eens de cilinder eraf getrokken. En daar zag ik de ellende al. (Zie de foto's hieronder...)

En ja, er ligt een losse o-ring in de cilinder

Het is dus vrij duidelijk dat daar het probleem ligt en helaas mag die mooie Airsal 70cc de container in...
Maar daarnaast heeft de krukas ook wat te verduren gehad met het gevolg dat er zoveel speling op zit dat die ook niet meer te gebruiken is. Vervangen zal namelijk goedkoper zijn dan repareren.
Ik heb inmiddels het hele blok uit elkaar liggen en de meeste lagers zijn eruit, behalve 2 naaldlagers.
In principe wil ik het hele blok voorzien van nieuwe lagers, nieuwe keerringen, nieuwe krukas, nieuwe cilinder set en waarschijnlijk nieuwe bouten. Verder weet ik niet of ik nog meer moet vervangen, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij onderdelen zoals de versnellingsbak, koppeling en kickstart??
Ik zou het erg waarderen als iemand voor wat meer duidelijkheid kan zorgen voordat ik spullen ga bestellen. Ik heb namelijk een paar punten gevonden waar ik me zorgen over maak. (Zie de foto's hieronder...)

Klein scheurtje in de behuizing van de krukas, geen gleuf. Is dit geen probleem als ik het een beetje gladschuur?

Ik had al even gekeken op internet en zag dat dit ook in een andere carter zat van een NT blok, maar toch vroeg ik me af of dit wel zo hoort. Het ziet er namelijk uit alsof iemand het gat slordig heeft uitgeboord of met een vijl aan de slag is gegaan. Wat is hier het verstandigste om te doen, het gat netjes vijlen, zo laten of hoort dit totaal niet thuis in het blok?

En het laatste waar ik me zorgen over maak is dit plekje bij het inlaatstuk/spruitstuk. Wat is hier het verstandigste om te doen, plekje netjes wegwerken of zo laten, als het geen invloed heeft op de prestaties en gezondheid van het blok tenminste.
Elk stukje informatie en advies wordt gewaardeerd!