wat gebeurt er als ik mn dop van mp koelvloestof reservaat heb opengemaakt en weer dicht maak? er staat natuurlijk niet voor niks op dat je m niet open mag maken
Bveldhuizen82 schreef:wat gebeurt er als ik mn dop van mp koelvloestof reservaat heb opengemaakt en weer dicht maak? er staat natuurlijk niet voor niks op dat je m niet open mag maken
Als hij koud staat geen enkel probleem, vanaf je koelvloeistof warm word komt je reservoir onder druk.
Dus best niet openen als je net hebt gereden.
t is idd t tankje zelf toen ie koud was. en vd week was ie bij joop van voorthuizen die had de slang niet goed aangedraaid die op de carter zit zegmaar dus ik kwam thuis met de brommer spoot t vloeistof alle kanten op is dat n probleem? (mn cilinder word nu wel erg snel warm vind ik)
Bveldhuizen82 schreef:t is idd t tankje zelf toen ie koud was. en vd week was ie bij joop van voorthuizen die had de slang niet goed aangedraaid die op de carter zit zegmaar dus ik kwam thuis met de brommer spoot t vloeistof alle kanten op is dat n probleem? (mn cilinder word nu wel erg snel warm vind ik)
Als je kvs hebt verloren zou ik zeggen dat je de slang aan je radiator(bovenste) moet losmaken en kvs gieten in de slang tot dat het uit je radiator loopt ( als ik het niet mis heb ). En dan hem gewoon terug aansluiten en maken dat alles goed vast zit.
Bveldhuizen82 schreef:t is idd t tankje zelf toen ie koud was. en vd week was ie bij joop van voorthuizen die had de slang niet goed aangedraaid die op de carter zit zegmaar dus ik kwam thuis met de brommer spoot t vloeistof alle kanten op is dat n probleem? (mn cilinder word nu wel erg snel warm vind ik)
Als je kvs hebt verloren zou ik zeggen dat je de slang aan je radiator(bovenste) moet losmaken en kvs gieten in de slang tot dat het uit je radiator loopt ( als ik het niet mis heb ). En dan hem gewoon terug aansluiten en maken dat alles goed vast zit.
idd is het snelste manier alleen er ff snel bij zeggen dat je dan je tankje vol moet zetten en ff stationair laten lopen zodat ook echt alle lucht uit het systeem is!
juist die volgorde en dan ff dat tankje beetje in de gaten houden als er lucht in de radiateur blijft zitten gaat dat naar t reservoir en dan gaat water er voor in de plaats zegmaar.. tot het luchtvrij is.
die volgorde en gewoon dat bakje ff voor goeie 15 minuten in de gaten houden daarna bijvullen tot max ( indien dit nodig is ) dan lekker gaan rijden
idd is het snelste manier alleen er ff snel bij zeggen dat je dan je tankje vol moet zetten en ff stationair laten lopen zodat ook echt alle lucht uit het systeem is!
Idd het stationair laten lopen ben ik vergeten te zeggen, goed dat je het zegt
Hallo , weet er hier iemand hoe je die spanringen van je koelsysteem/ carbu losmaakt ??
Heb nog nooit zo een systeem gezien en heb al met tangen , schroevendraaiers geprobeerd.
Alvast bedankt.
nielstheto schreef:juist die volgorde en dan ff dat tankje beetje in de gaten houden als er lucht in de radiateur blijft zitten gaat dat naar t reservoir en dan gaat water er voor in de plaats zegmaar.. tot het luchtvrij is.
die volgorde en gewoon dat bakje ff voor goeie 15 minuten in de gaten houden daarna bijvullen tot max ( indien dit nodig is ) dan lekker gaan rijden
toen ik de slang eraf haalde en de kvs erin goot dan kwam het niet uit mijn rad maar het kvs tankje steeg ? weet jij soms wat het kan zijn ?