juist die volgorde en dan ff dat tankje beetje in de gaten houden als er lucht in de radiateur blijft zitten gaat dat naar t reservoir en dan gaat water er voor in de plaats zegmaar.. tot het luchtvrij is.
die volgorde en gewoon dat bakje ff voor goeie 15 minuten in de gaten houden daarna bijvullen tot max ( indien dit nodig is ) dan lekker gaan rijden
Bveldhuizen82 schreef:t is idd t tankje zelf toen ie koud was. en vd week was ie bij joop van voorthuizen die had de slang niet goed aangedraaid die op de carter zit zegmaar dus ik kwam thuis met de brommer spoot t vloeistof alle kanten op is dat n probleem? (mn cilinder word nu wel erg snel warm vind ik)
Als je kvs hebt verloren zou ik zeggen dat je de slang aan je radiator(bovenste) moet losmaken en kvs gieten in de slang tot dat het uit je radiator loopt ( als ik het niet mis heb ). En dan hem gewoon terug aansluiten en maken dat alles goed vast zit.
idd is het snelste manier alleen er ff snel bij zeggen dat je dan je tankje vol moet zetten en ff stationair laten lopen zodat ook echt alle lucht uit het systeem is!
Idd het stationair laten lopen ben ik vergeten te zeggen, goed dat je het zegt
Hallo , weet er hier iemand hoe je die spanringen van je koelsysteem/ carbu losmaakt ??
Heb nog nooit zo een systeem gezien en heb al met tangen , schroevendraaiers geprobeerd.
Alvast bedankt.
nielstheto schreef:juist die volgorde en dan ff dat tankje beetje in de gaten houden als er lucht in de radiateur blijft zitten gaat dat naar t reservoir en dan gaat water er voor in de plaats zegmaar.. tot het luchtvrij is.
die volgorde en gewoon dat bakje ff voor goeie 15 minuten in de gaten houden daarna bijvullen tot max ( indien dit nodig is ) dan lekker gaan rijden
toen ik de slang eraf haalde en de kvs erin goot dan kwam het niet uit mijn rad maar het kvs tankje steeg ? weet jij soms wat het kan zijn ?
Wel bijvullen bij de slang van cilinderkop naar rad, en dan bij rad loshalen en daar de kvs erin gieten totdat het daar bij radiator eruit komt.
Ja heb ik gedaan, en dacht dat motor moest draaien.
Maar ja ik heb dat gedaan en het pijl van mijn kvs tankje ging gewoon omhoog ? er kwam niets uit mijn rad
waarom stel je 2 x dezelfde vraag eigenlijk? 1x lijkt me meer dan genoeg in de algemene vragen en kleine vragen lijkt mij niet meer resultaten op te leveren voor je
Hallo , een paar dagen geleden heb ik hier in het forum gevraagt of de leovince v6 die onder een x-treme 2005 zat ook op de mijne ( x-treme 2008) zou passen , jullie antwoord was : zeker er is geen verschil tussen ot en nt en zal zeker passen. ik Heb hem besteld en ik probeer hem er onder te monteren maar het lukt niet..., als ik hem op de cilinderkop zet dan past hij niet aan het kader ( bocht)
derbi-ftw schreef:1: Dan heb je de verkeerde uitlaat besteld.
Stuur eens een foto van je Derbi en van de uitlaat (eventueel als je bijna gemonteerd zit)
Ik denk dat ik het kan oplossen , hij past perfect op mijn cilinder maar aan de bocht/kader totaal niet dus dacht ik door een plaatje te maken met 2 gaatjes ( als je begrijpt wat ik bedoel ) een soort verleng stukje.
Dat klopt ook he dat het ophangingspunt bij de bocht niet overeenkomt met het ophangingspunt op het frame. Zat er geen plaatje of iets bij waardoor je de bocht wel vast kon maken aan je frame?
JoostvanK schreef:Dat klopt ook he dat het ophangingspunt bij de bocht niet overeenkomt met het ophangingspunt op het frame. Zat er geen plaatje of iets bij waardoor je de bocht wel vast kon maken aan je frame?
Nee zat geen plaatje bij ( heb hem 2dehands gekocht ) , maar ik zal het zelf wel kunnen maken , Iemand toevallig een foto van dat plaatje ? Zou handig zijn !
Ow oke is makkelijk zelf te maken heb het zelf ook gedaan.
Pak gewoon een stuk alu strip (makkelijk buigen) en buig het in de goede hoek, boor er twee gaten in.Waarschijnlijk heb je dan nog een busje nodig tussen het ophangpunt van de uitlaat en het plaatje. Ik heb trouwens een silent rubber gebruikt die passte bij mij precies ertussen.