Trekkracht maar niet harder dan 60 km/u

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Trekkracht maar niet harder dan 60 km/u

Ongelezen bericht door the skullkid »

royvi schreef:Ik bedoel daar trouwens ONTgrenst, er staat begrenst. Foutje

Die leovince's hebben verder niet zo'n piemel eraan of wel?
nope :) gewoon begrenst met een prop maar eerlijk gezegd vind ik het geldverspilling want het scheelt misschien 5kmh met een ori uitlaat...
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ja? Qua trekkracht dan en powerband?
Want ik zie wel veel derbi's met een V6, is dit dan alleen voor de looks?
Als het dan ook niks scheeld in trekkracht en powerband, dan is het inderdaad flinke geldverspilling :?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

royvi schreef:Ik bedoel daar trouwens ONTgrenst, er staat begrenst. Foutje

Die leovince's hebben verder niet zo'n piemel eraan of wel?
Nee alleen echt een ziek grote prop er in. die boort hij dan gewoon stukje voor stukje op totdat hij de gewenste snelheid heeft. Er bij boren gaat niet dus doe het met kleine stapjes. ineens heb je een punt waar de verandering erg rap gaat merkte ik zelf :lol:.

Ik rijd overigens met originele vertanding. dus 11-54 dacht ik. 11 voor en achter ook orgineel :D
royvi schreef:Ja? Qua trekkracht dan en powerband?
Want ik zie wel veel derbi's met een V6, is dit dan alleen voor de looks?
Als het dan ook niks scheeld in trekkracht en powerband, dan is het inderdaad flinke geldverspilling :?
Stop, stop, stop :P Powerband is zeer nadrukkelijk aanwezig hoor en in verhouding met orginele uitlaat (welke je niet merkt) is het een heel grote vooruit gang hoor ! er zit naar mijn idee ook een veel lekkerder geluidje in en de looks zijn een stuk beter.
Nou dat zijn toch de 3 dingen waar je een snelle uitlaat voor zou willen kopen als je op top niet zo vele harder wilt ?
Laatst gewijzigd door Huug op wo 09 mar 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Ja, dat klinkt al beter :P

Zijn de bochten ook ergens los te koop? Zoals op josdijkman e.d. zie ik ze alleen met demper. En ik was van plan om voor mijn ori uitlaat een crossmotor demper aan te schaffen en pas te maken, maar dan gaat ie natuurlijk op een leovince. (na 3 mensen te emailen die niet reageerden en geen telefoonnummer bij de advertentie hadden staan eindelijk een gevonden:P)

En ik denk dat ik de prop er volledig uit druk dan, en dan tandwielverhouding 16-71 ofzo?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Huug
Pro tuner

royvi schreef:Ja, dat klinkt al beter :P

Zijn de bochten ook ergens los te koop? Zoals op josdijkman e.d. zie ik ze alleen met demper. En ik was van plan om voor mijn ori uitlaat een crossmotor demper aan te schaffen en pas te maken, maar dan gaat ie natuurlijk op een leovince. (na 3 mensen te emailen die niet reageerden en geen telefoonnummer bij de advertentie hadden staan eindelijk een gevonden:P)

En ik denk dat ik de prop er volledig uit druk dan, en dan tandwielverhouding 16-71 ofzo?
Bochten zijn naar mijn idee niet los te koop bij een handelaar. Maar kijk eens op marktplaats daar bieden ze nog wel eens aan en stuk goedkoper als je hem zelf even opknapt. Demptertje zou ik er gewoon op laten zitten. komt wel net geluidje uit voor v6 vind ik. voornamelijk komt het geluid bij de bocht zelf vandaan. Prop kan je er ook uitslaan dan loopt hij wat harder maar met orginele vertanding ga je overtoeren maken :( steek dan voor een 12 of zo ?
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Huug schreef:

Bochten zijn naar mijn idee niet los te koop bij een handelaar. Maar kijk eens op marktplaats daar bieden ze nog wel eens aan en stuk goedkoper als je hem zelf even opknapt. Demptertje zou ik er gewoon op laten zitten. komt wel net geluidje uit voor v6 vind ik. voornamelijk komt het geluid bij de bocht zelf vandaan. Prop kan je er ook uitslaan dan loopt hij wat harder maar met orginele vertanding ga je overtoeren maken :( steek dan voor een 12 of zo ?
Overtoeren vind ik niet zo erg, als hij maar niet harder dan 60 echt km loopt (ivm rollerbanken) en beter trekt als hij nu doet.
En ik weet dat veel geluid bij de bocht zelf weg komt, maar als je eenmaal zo'n crossdempertje hebt gehoord wil je niet meer anders :lol:
En goed gevult komt hij bij de uitmonding niet boven 97db uit hoop ik, kunnen de wouten me helemaal niks maken :lol:
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

dat vraagt om een filmpje :D
Afbeelding
royvi
Pro tuner

http://www.youtube.com/watch?v=cA5yzy7ft8s

Deze had ik al gemaakt, tis een hgs demper van me cr125 op de ori pijp van me derbi gebeunt. Klinkt wel lekker, in het echt beter dan op de film. Tis met me mobiel opgenomen..

Al die tyrips(ofzoiets) zijn omdat ik er ook mee gereden had :lol:
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

had ik al eens gehoord :D wil hem graag een keer met de v6 bocht horen :lol:
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

royvi schreef:
Huug schreef:

Overtoeren vind ik niet zo erg, als hij maar niet harder dan 60 echt km loopt (ivm rollerbanken) en beter trekt als hij nu doet.
En ik weet dat veel geluid bij de bocht zelf weg komt, maar als je eenmaal zo'n crossdempertje hebt gehoord wil je niet meer anders :lol:
En goed gevult komt hij bij de uitmonding niet boven 97db uit hoop ik, kunnen de wouten me helemaal niks maken :lol:
niet voor dit of voor dat, maar jij gaat je rechterhand wel onder controle houden (wat al moedig is) maar denk je dat de wouten gaan geloven dat jij overtoeren draait en je maar half gas gaan laten geven? Neen, die zeggen volgas en bam!
royvi
Pro tuner

Daar zit wat in, maarja zullen ze zelf niet merken dat als hij overtoeren draait dat hij gewoon niet harder wil? Ik weet het ook niet hoor. Als ze zo dom zijn kan ik vast ook wel makkelijk op ze in praten (hoop ik), dat lukt me bij iedereen zowat :lol:
Maar ik heb nog nooit op roller gestaan, die wouten staan natuurlijk alleen in zomer :roll:

Maar als ze je brommer vast laten lopen, kun je dan niks doen? Moet je dan zelf lappen? Want in principe maakt het niet wat de brommer doet uit als hij maar niet te hard gaat, in orde is en niet te veel lawaai maakt. Dus overtoeren is niet erg, ik had dit nog nagevraagd bij mijn rij instructeur :P
Als dat zo is, dat je niks geen geld terug krijg dan space ik hem, ik denk dat ik dan in in de boeie word geslagen kom want op dat soort momenten kan ik me echt niet inhouden :oops: :P
Airsal cilinder te koop:
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Vastloper op rollerbank is inderdaad eigen probleem. :roll: Vastloper bij een technisch onderzoek dan weer niet.
Open the Throttle and Smile
royvi
Pro tuner

Naaistreken ja...

Als ik prop nog gedeeltelijk in een v6 laat zitten, trekt hij dan wel harder als een volledig ontgrenste originele uitlaat?
Airsal cilinder te koop:
drd_jeroen
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Sold
Fiat 500L 1970

Ongelezen bericht door drd_jeroen »

denk niet dat je je prop uit je uitlaat zal moeten boren
ik heb sinds vandaag een v6 onder mijn derbi en doet net 60
verder is alles standaart....
hij trekt wel niet maar daar zal ik dus nog iets moeten op vinden
Derbi SDR Rockstar Energy Project
royvi
Pro tuner

Heb je hem dan wel goed afgesteld?
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

drd_jeroen schreef:denk niet dat je je prop uit je uitlaat zal moeten boren
ik heb sinds vandaag een v6 onder mijn derbi en doet net 60
verder is alles standaart....
hij trekt wel niet maar daar zal ik dus nog iets moeten op vinden
hmmm, 60 op je teller denk ik en dan denk ik dat je teller niet goed meer meet :roll:
ze krijgen keurmerk als ze niet harder dan 45 er mee lopen. nou laat ze dan 50 of max 55 lopen. afgerond op je teller is dat dan 60.
propje mag je dus ietsjes opboren als je wil :lol: ik zou ongeveer 67 of zo rijden. zit je met roller altijd 100% safe tegen inbeslagname en lage boete. volgens mij als je heel vee geluk hebt zelf helemaal geen. of zeg dat je een 5bak hebt dan komt hij tot de 45 of zo met beetje overtoeren :lol:
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Zorg inderdaad dat je 67 scoort op de rollerbank, dat zit je net in de categorie €45,-. Lig ik niet wakker van. ;)
Vanaf 68 is het €70,-
Open the Throttle and Smile
Huug
Pro tuner

maximum constructiesnelheid van 45 km/h 0 t/m 10 km/u € 30,00
maximum constructiesnelheid van 45 km/h 11 t/m 15 km/u € 45,00
maximum constructiesnelheid van 45 km/h 16 t/m 20 km/u € 70,00
maximum constructiesnelheid van 45 km/h 21 t/m 25 km/u € 100,00
maximum constructiesnelheid van 45 km/h 26 t/m 30 km/u € 125,00
= van 2008 tot 2009

dit heb ik net gevonden maar je kan ook even onder algemeen mijn topic over de rollerbanken opzoeken daar staat het zoals ik het ooit heb gevonden en uitgewerkt. ik zal binnenkort eens navraag doen bij de politie hier in de buurt hoe dat werkt.

maar zo lang je onder de 65 echte zit ben je safe. dan scoor je met de correcties er af iets van 58 en dat is dus net de lichtste boete (is tot 60) heb je wat minder geluk krijg je de 2e boete die is een fractie hoger (van 60 tot 65). ga je daar boven lopen de boetes snel op en krijg je een punt op je rijbewijs. vaak nemen ze ook papieren in en kan je laten keuren op het bureau of andere onzinnige actie van ze dus houd hem onder de 65 of ga er goed overheen. met 70 of zo heb je net de problemen maar geen extra plezier :lol:
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Ik heb een keer gehoord dat tot 60 wordt gedoogd ofzo? Maar ik weet het ook niet. Straks met het ding naar school, kom ik zeker weten keer op de rollerbank en kijk ik wat ik scoor. En dan beslis ik of ik een leovince o.i.d. neem. Ik ga vanavond waarschijnlijk wel even kijken naar een crossmotor dempertje :P

En ls ik prop nog gedeeltelijk in een v6 laat zitten, trekt hij dan wel harder als een volledig ontgrenste originele uitlaat?
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

royvi schreef:Ik heb een keer gehoord dat tot 60 wordt gedoogd ofzo? Maar ik weet het ook niet. Straks met het ding naar school, kom ik zeker weten keer op de rollerbank en kijk ik wat ik scoor. En dan beslis ik of ik een leovince o.i.d. neem. Ik ga vanavond waarschijnlijk wel even kijken naar een crossmotor dempertje :P

En ls ik prop nog gedeeltelijk in een v6 laat zitten, trekt hij dan wel harder als een volledig ontgrenste originele uitlaat?
tja, op de roller kan je de ene keer 70 scoren en dan gaat er een correctie van 7 vanaf maar je kan ook 60 scoren en dan gaat er een correctie van 6 vanaf en dan heb je nog maar 54. vanaf 50 gaan ze volgens de wet bekeuren. kan zijn dat het is jou regio anders geregeld is. je kan ook bij de plaatselijke gemeente vragen of je een keer op de rollerbank mag. krijg je zeker geen boete. haal je kenteken er af en kom met een aanhanger of zo. of neem het risico en loop naar huis of althans het 1e stukkie of zo :lol:
Afbeelding
Plaats reactie