paar vraagjes

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
sander-n
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary

paar vraagjes

Ongelezen bericht door sander-n »

Hallo,
ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Sander, 17 jaar oud en woon in Biddinghuizen. Ik heb een Derbi drd racing 85.

Nou had ik dus een paar vragen.

1. Mijn brommer start als hij binnen staat met 2 of 3 keer kicken zonder choke. Als hij buiten staat in de kou is hij nauwelijks aan te krijgen. Dan moet ik hem altijd aanrennen. Nu zal je vast denken, tja dat ligt aan je afstelling, maar het vage is, is dat hij altijd in 1 keer aan gaat als hij een week heeft stil gestaan. Waar kan dit aan liggen?

2.nog een vraagje.. Mijn brommer maakt bij een bepaald toerental een ratelend geluid. Het klinkt echt alsof het klepje dat over de benzinedop zit rateld. Maar dat is dus niet zo. Er staat nu 13000 km op. Verwacht niet dat het geluid van de bloklagers komt... of wel? :crazy:

3. En mijn laatste vraag, mijn achterrem is aan het begin van de week perfect, maar aan het einde van de week is ie helemaal slap en remt ie voor geen meter. Dan moet ik hem weer opspannen. Nu lekt hij waarschijnlijk ergens, maar ik zie nergens vloeistof lekken. Is er een manier om te zien waar hij precies lekt?

Alvast bedankt.

gr. Sander
Laatst gewijzigd door sander-n op ma 27 jan 2014, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick033
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F

Re: paar vraagjes

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Hallo Sander,

Ik kan 2 vragen voor je beantwoorden.

1. als die buiten heeft gestaan en je wil hem starten, gooi dan je choke open geef hem 2 zachte kicks en dan 1 harde.
3. zou kunnen komen door het weer, heb ik ook last van.

Succes!
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Komt dat ratelend geluid uit je blok of zit er ergens iets los aan je brommer ?
Always Strive And Prosper
sander-n
Beginnende Derbi fan

Het is vrij lastig om erachter te komen waar het vandaan komt. Als ik hem in z'n vrij zet en dan gas geef dan hoor ik het geluid niet altijd. Ik denk ook niet dat het geluid uit het blok komt. Het klinkt meer als een stuk plastic dat trilt. Maar stel dat het wel uit m'n blok komt, wat zou het dan precies kunnen zijn? (ik zal morgen proberen om een filmpje te maken)
Laatst gewijzigd door sander-n op ma 27 jan 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomasbroeze
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,

Ongelezen bericht door Thomasbroeze »

Dan kunnen het bijvoorbeeld je (Krukas lagers) Zijn of andere lagers
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Als het uit je blok komt zijn het waarschijnlijk je krukas lagers.
Ik hoop voor je dat het een simpel stuk plastic is, maar we moeten maar even wachten op dat filmpje voordat ik het zeker kan weten.
Always Strive And Prosper
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

Vraag 3 had ik ook last van maar ik heb het lek gevonden !
Zat bij mij in het vloeistofreservoir zie foto zat bij mij een scheurtje in naast het ophang oogje.

Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

sander-n schreef:Hallo,
ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Sander, 17 jaar oud en woon in Biddinghuizen. Ik heb een Derbi drd racing 85.

Nou had ik dus een paar vragen.

1. Mijn brommer start als hij binnen staat met 2 of 3 keer kicken zonder choke. Als hij buiten staat in de kou is hij nauwelijks aan te krijgen. Dan moet ik hem altijd aanrennen. Nu zal je vast denken, tja dat ligt aan je afstelling, maar het vage is, is dat hij altijd in 1 keer aan gaat als hij een week heeft stil gestaan. Waar kan dit aan liggen?
Als je hem start met choke dan? Doet hij het dan wel?

2.nog een vraagje.. Mijn brommer maakt bij een bepaald toerental een ratelend geluid. Het klinkt echt alsof het klepje dat over de benzinedop zit rateld. Maar dat is dus niet zo. Er staat nu 13000 km op. Verwacht niet dat het geluid van de bloklagers komt... of wel? :crazy:
Controleer of je ketting niet te slap is en controleer verder elk boutje en moertje.

3. En mijn laatste vraag, mijn achterrem is aan het begin van de week perfect, maar aan het einde van de week is ie helemaal slap en remt ie voor geen meter. Dan moet ik hem weer opspannen. Nu lekt hij waarschijnlijk ergens, maar ik zie nergens vloeistof lekken. Is er een manier om te zien waar hij precies lekt?
Probeer hem eerst eens te ontluchten, misschien dat het lek na het ontluchten tevoorschijn (olie eruit) komt als hij lek is. Het kan ook zijn dat ontluchten het euvel oplost.

Alvast bedankt.

gr. Sander
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
sander-n
Beginnende Derbi fan

Bedankt voor het reageren!

ik zal eens kijken of hij lek is bij het potje. En over dat starten, met choke of zonder choke maakt eigenlijk niet zoveel uit heb ik het idee. Maar ik heb ook van de 1e eigenaar gehoord dat het startprobleem al vanaf het begin is toen hij nieuw was. Er zal dus wel ergens iets niet goed zitten of stuk zijn. Brommer loopt verder perfect.
sander-n
Beginnende Derbi fan

Hallo dan,

ik zou vandaag een filmpje maken en plaatsen, maarja als het geluid 's middags ineens weg is valt er niet zoveel te filmen... het zal dus wel een stuk plastic zijn dat los zit (pff gelukkig). Ik heb ook nog gekeken bij het potje van de remvloeistof, maar daar lekte hij niet. Het rem probleem blijft vaag. Als ik bijvoorbeeld mijn rempompje los haal en dan die staaf die uit het rempompje komt een beetje heen en weer beweeg, krijg ik er weer spanning op :shock: waar het aan ligt weet ik niet. Ontluchten heb ik ook al geprobeerd, maar na een tijdje pompen heb ik totaal geen druk meer in het rempompje. Zou het pompje gewoon lek zijn?
Bryan-Smeets
Tuner
Vervoersmiddel: Tijdelijk geen Derbi.

Ongelezen bericht door Bryan-Smeets »

Als je een rempotje nodig hebt, PB me! :woot:
Je bent pas gay als je met een vario rijd :-)
Plaats reactie