meng verhouding niet goed

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JD
Pro tuner

meng verhouding niet goed

Ongelezen bericht door JD »

Allloo,

Geen flouw idee waar ik dit moet vragen dus doe ik het hier maar :emo:

Ik heb wat start probleempjes met mn drd evo, maar dat heb ik pas sinds ik andere 2t olie gebruik.
En dat tankje gaat ook snel leeg...
Ik denk dus dat die te veel olie krijgt waardoor mn bougie nat word en dat die dus niet vonkt (correct me if im wrong)

Hoe kan ik dat afstellen?
En hoe weet ik dat die dan wel goed afgesteld is?
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Re: meng verhouding niet goed

Ongelezen bericht door peter96M »

oliepomp kun je niet afstellen wat wel kan is dat de pomp vast zit of dat de kabel vast zit. maar je bougie hoort nat te zijn das geen olie maar benzine. als hij veelste veel olie zou gebruiken dan was je bougie vies.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Ongelezen bericht door debeste95 »

peter96M schreef:oliepomp kun je niet afstellen wat wel kan is dat de pomp vast zit of dat de kabel vast zit. maar je bougie hoort nat te zijn das geen olie maar benzine. als hij veelste veel olie zou gebruiken dan was je bougie vies.
Fout, kan op een zekere manier wel. Boven het hevel van je oliepomp op je blok waar je gaskabel het plastic omhulsel van je kabel ingaat zit een beugeltje vast met boutjes, daarmee kan je afstellen hoe ver je kabel standaard aan je oliepomp trekt als je geen gas geeft. Als die erg hoog staat staat je pompje standaard heel ver open, had ik ook.
peter96M
Tuner

ja dat kun je afstellen noemen, maar ik noem dat de kabel de juiste lengte geven zodat hij niet slap hangt als je geen gas geeft. je kunt niks veranderen aan de verhoudingen van de pomp die staan vast.
debeste95
Pro tuner

Het is gewoon afstellen, klaar. :emo: Zelfs met jouw beschrijving stel je de standaard stand van de kabel af.
peter96M
Tuner

daar is het gewoon niet voor bedoel troela, met je gas kabel stel je toch ook niet je stationair toerental af
debeste95
Pro tuner

Woordafbreking
  • af·stel·len
Woordherkomst en -opbouw
  • Afgeleid van stellen met het voorvoegsel af-.
(overgankelijk) regelbare parameters zo kiezen dat een toestel voor een bepaald doel gereed is
We hebben de verwarming op 21 graden afgesteld.

Die twee boutjes en dat lange stuk schroefdraad zit daar niet voor niks. Dat is zodat je de de hoogte van de gaskabel kan reguleren. Als jij wilt dat er standaard meer olie door jouw noliepompje vloeit, zet je die adapter hoger zodat de kabel verder ingetrokken is en vice versa, zo simpel is het. Als het daar niet voor bedoelt was zou de gaskabel daar op dezelfde manier vastzitten als de koppelingskabel, achter een haakje zonder enige mogelijkheid om hem (Op het blok) te reguleren. Dus jij denkt dat het afstellen van je stationair toerental de enige definitie van afstellen is? Mijn god, kerel :emo:
peter96M
Tuner

wat denk jij nou zelf jongen :palm: het enige wat ik wilde zeggen is dat ik niet met mn oliepomp zou willen prutsen en die kabel, als je brommer opeens raar gaat doen met olie verhoudingen. ik zou hem op mengsmering laten rijden of mn oliepomp even nakijken aangezien die dingen nog wel eens stuk lopen.

als jij denkt dat hij opeens te weinig olie geeft dan mag jij van mij aan dat kabeltje roppen maar als je dan een km later stil staat en een vastloper hebt omdat dat pompje dood is.

en doe niet zo dapper met je citaten uit een woordenboek
debeste95
Pro tuner

Doe je even rustig. :emo: Als je zo graag 'iets wilt zeggen', zeg het dan gewoon en draai er niet omheen, hoe moet ik nou ruiken wat jij graag uit wilt kramen? Jouw punt was dat je je oliepomp niet kan afstellen, mijn punt was dat dat wel kon en ik had klaarblijkelijk gelijk, waarom van zo een mier een olifant maken? Fijn dat ik je toestemming heb om aan dat kabeltje te 'roppen', dat heb ik afgelopen week inderdaad gedaan en met resultaat dat mijn uitlaat niet meer lekt en enorm rookt van de veel te grote hoeveelheid olie die door het mengsel zat omdat de gaskabel verkeerd afgesteld was. En dapper? Mijn god kerel, als ik dapper wil doen ga ik wel een militaire opleiding volgens en de oppositie bevechten in het actueel veelbesproken zuiden, ik wou alleen mijn punt overbrengen want je hebt duidelijk geen benul van de onzin die je uitstoot. Laten we nou weer mooi ophouden. JD weet nu of en hoe hij zijn oliepompje afstelt, dat was zijn vraag.

Ontopic: Als je wilt weten of je kabel nu goedstaat is het een kwestie van in de gaten houden of die beter gaat rijden. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je pompje daadwerkelijk stuk is, dan kan je gaan proberen even mengsmering te rijden en als je dan geen problemen meer ondervindt, weet je in ieder geval waar het probleem ligt.
peter96M
Tuner

waarom haal je er dan een woordenboek bij doe niet alsof ik achterlijk ben :emo:
OT:
Als ik jou was JD zou ik even kijken hoe je oliepomp erbij staat, als je brommer namelijk opeens anders aanvoelt dan heeft dat volgens mij niks met het kabeltje te maken want die staat nog op dezelfde stand.
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Ongelezen bericht door kristof »

debeste95 schreef:Woordafbreking
  • af·stel·len
Woordherkomst en -opbouw
(overgankelijk) regelbare parameters zo kiezen dat een toestel voor een bepaald doel gereed is

Die twee boutjes en dat lange stuk schroefdraad zit daar niet voor niks. Dat is zodat je de de hoogte van de gaskabel kan reguleren. Als jij wilt dat er standaard meer olie door jouw noliepompje vloeit, zet je die adapter hoger zodat de kabel verder ingetrokken is en vice versa, zo simpel is het. Als het daar niet voor bedoelt was zou de gaskabel daar op dezelfde manier vastzitten als de koppelingskabel, achter een haakje zonder enige mogelijkheid om hem (Op het blok) te reguleren. Dus jij denkt dat het afstellen van je stationair toerental de enige definitie van afstellen is? Mijn god, kerel :emo:
je koppelingskabel reguleer je aan het stuur dus waarom zouden ze dat nog een keer op het blok zetten, die kabel voor je oliepomp kan alleen maar aangespannen worden waar jij ''je mengverhouding reguleert'' omdat deze kabel aftakt van je gaskabel, zoals eerder vermeld kun je deze kabel gewoon aanspannen zodat wanneer je gas geeft je oliepomp niet gewoon toeblijft, jij zet door die kabel meer aan te spannen dan nodig is gewoon je oliepomp open zonder dat je gas geeft
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
debeste95
Pro tuner

kristof schreef:
debeste95 schreef:Woordafbreking
  • af·stel·len
Woordherkomst en -opbouw

je koppelingskabel reguleer je aan het stuur dus waarom zouden ze dat nog een keer op het blok zetten, die kabel voor je oliepomp kan alleen maar aangespannen worden waar jij ''je mengverhouding reguleert'' omdat deze kabel aftakt van je gaskabel, zoals eerder vermeld kun je deze kabel gewoon aanspannen zodat wanneer je gas geeft je oliepomp niet gewoon toeblijft, jij zet door die kabel meer aan te spannen dan nodig is gewoon je oliepomp open zonder dat je gas geeft
Ik snap je even niet, wat jij nu zegt is dus precies wat ik bedoel. Als je die aanspant komt er meer olie doorheen als je geen gas geeft en dus ook meer als je wel gas geeft dan wanneer je hem juist losser zou zetten. Als deze bij hem erg strak staat betekent dat dus dat hij veel olie krijgt en door deze losser te zetten krijgt ie minder. Precies wat hij bedoelde met afstellen en precies wat ik ook heb gedaan met hetzelfde probleem :emo:

En even serieus, die koppelingskabel was een voorbeeld. Waarom denk je dat ik specifiek "mogelijkheid om hem (Op het blok) te reguleren" zei. Op het blok ja, dat je hem op je koppelingshendel af kan stellen hoef je mij echt niet te vertellen, vriendelijk bedankt :palm: Ik bedoelde het als voorbeeld dat als ze niet de bedoeling hadden dat je de aftakking van je gaskabel naar je oliepomp af kon stellen, ze de gaskabel daar op dezelfde manier vast zouden zetten door middel van een 'haakje' waar je kabel achter vasthaakt zoals dat bij de koppelingskabel het geval is, inplaats van een lang stuk moereinde aan de kabel waarmee je dus je kabel strakker en losser kan zetten. :emo:
Pew
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '08 SOLD
Aprilia sr 50 factory '08 SOLD
Derbi Drd Evo Limited Edition 09 SOLD
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO
Honda Crf 450 Supermotard

Ongelezen bericht door Pew »

He tutholas, als jullie elkaar willen afbekken doe dat lekker prive. :eerie:
debeste95 schreef: Fout, kan op een zekere manier wel. Boven het hevel van je oliepomp op je blok waar je gaskabel het plastic omhulsel van je kabel ingaat zit een beugeltje vast met boutjes, daarmee kan je afstellen hoe ver je kabel standaard aan je oliepomp trekt als je geen gas geeft. Als die erg hoog staat staat je pompje standaard heel ver open, had ik ook.
Ik denk dat je dit even moet proberen.
Remylimited schreef: ik ben meer van het spuiten
JeroenvR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Doen jullie ff rustig in dit topic, dankuuu :eerie:
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

Als jij je gas los hebt, en je hebt t kapje van je oliepomp eraf staan er 2 streepjes op, die streepjes moeten gelijk staan, ik zet hem zelf altijd ietsie over t streepje dat k zeker weet dat ie nie te weinig krijgt
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
debeste95
Pro tuner

basserd schreef:Als jij je gas los hebt, en je hebt t kapje van je oliepomp eraf staan er 2 streepjes op, die streepjes moeten gelijk staan, ik zet hem zelf altijd ietsie over t streepje dat k zeker weet dat ie nie te weinig krijgt
Streepjes zijn me nooit opgevallen, zitten die ook op OT blok? Heb zelf ook altijd gewoon het pompje een klein stukje openstaan standaard voor de zekerheid.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Streepjes staan ook op OT blok oliepomp.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Ongelezen bericht door kristof »

oliepomp geeft gewoon 1:50 mengverhouding, je gaat je verhouding niet vermeerderen door je kabel aan te spannen, is net zoals je gaskabel, als je hem te hard aanspant geeft hij gas zonder dat je zelf gas geeft, hierdoor gaat je brommer niet harder rijden

als je je oliepomp kon afstellen zou je hem er niet moeten afhalen om 1:40 mengverhouding te kunnen rijden
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
JD
Pro tuner

Ongelezen bericht door JD »

okee haha ik wist niet dat ik een discussie zou starten :lol:
ik heb even snel gekeken, ik zag idd die streepjes zitten, maar op een of andere manier heb ik nu wat minder last dat het tankje snel leeg gaat :crazy:

hij start soms nog wel slecht, vooral als het regent en hij buiten onder een slecht afdakje staat op school
Plaats reactie