17 jaar oud op het moment dat ik 't topic aan maak (aug 2012).
M'n brommercarrière begonnen met een Rieju RRX rond Januari 2011, standaard met een Yasuni Cross ML uitlaat liep rond de 80.
Februari 16 geworden.
Eind maart theorie gehaald met 1 fout, 6 maanden gereden zonder problemen en begin zomer te koop gezet en begrensd op 50-60 km/u omdat ik een projectje wou beginnen met een opknapper. Dus een Rieju MRX Pro gevonden, deze was 2 straten verderop en het was toevallig nog de brommer van mijn broer geweest 3 jaar geleden

3 Augustus 2011 ben ik aangereden op m'n RRX, verbrijzelde enkel aan overgehouden en brommer total loss. Brommer heb ik vergoed gekregen want ik was het niet schuld, kreeg geen voorrang op een rotonde van een dame.
Gezien ie eigenlijk al bijna af is plaats ik m maar hier ipv in project gedeelte.
Als je alles in detail wilt zien staat het op Apriliaforum.
Dus.. dit is mijn Rieju MRX, heb hem sinds 27 juni 2011 en ben er inmiddels al een jaar mee bezig (met veel vertraging door school en mijn ongeluk anders was ie allang af).
Dag van aankoop;


Verkoper was 300 meter verderop, dus heb hem naar huisgeduwd.
Zoals je ziet heeft 'ie geen standaard, geen uitlaat, geen linkerradiateurkap en rechterhandkap gemonteerd. Zat allemaal in een tas behalve de standaard die ontbreekt.







Uit elkaar:

Na een aantal maanden weer in de lente (ergens Mei).
Veel aan gedaan o.a.
- Frame, achterbrug, kroonplaten en ander klein spul gecoat
- Voorvork gereviseerd
- Yasuni opgeknapt
- Blok zwart gespoten
- Blok gereviseerd
- Nieuwe achterbrugrubbers
- Nieuwe remblokjes overal
- Nieuwe remleidingen
- Alle vloeistoffen vervangen
- Velgen van mijn Rieju RRX eronder gegooid maar dat is tijdelijk
- Nieuwe handvatten
- KTM kappenset
- Acerbis evo spatbord
- Asopnames zwart geverfd met Hammerite
- Nieuw contactslot
- Alle schroefjes, boutjes en moeren vervangen
- Stuurknoppen gekocht die niet bekrast waren
- Nog wat dingen wat ik vergeten ben
- Nieuwe achterbrugas
- Regina professional ketting
- Nieuw vtw 13 tands
- Ontstekingskapje aangepast, acrylglas erin gelijmd.
De eerste start, en dat kut geluid is de kickstart die niet goed gespannen was.
Stotteren als een baksteen, maar hij start wel

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rmU2C6UwTVE[/youtube]
De foto's





Wezen afstellen dus.
Eerste ritje had ik ook al gemaakt , gasnaald stond wel te rijk maar hoofdsproeier was volgens mij wel goed gezien als je vanaf 1:10 kijkt

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=89pZ3NxiXCc[/youtube]
Setup toen, inmiddels wat veranderd;
Top Performances 75 cc (Roze top)
Doppler Endurance
Mikuni TM24 24mm
HPI
Yasuni Cross HM exhaust
Malossi koppelingsveertjes
Malossi VL6 membraan
Malossi 0.3mm membraanplaatjes
Polini 5 plaats
Polini spruitstuk
Twin Air filter
Uiteindelijk wou ie niet/nauwelijks verder dan de 2 schakelen en wist niet wat 't was dus zet ik maar alles over op een ander cartersetje.
Paar maanden verder...
- Alle elektra shit gefixt, nieuwe stekkertjes, kabels goed gesoldeerd, accu aangesloten (zat er eerst niet op), nieuwe zekeringen en zekeringhouders, alles opnieuw geïsoleerd en mooi weggewerkt
- Koso teller gemonteerd
- KTM EXC koplampkit eindelijk gevonden en gemonteerd
- Luchtfilterkappen gezaagd en pasgemaakt
- Ophangingspunt aan het subframe gelast om de achterkap goed te kunnen bevestigen
- Luchtfilterbox aangepast voor de accu's, zitten nu 2 in :p
- Epische claxon gemonteerd en adapter gemaakt
- Aan de balk boven het Y stuk van het frame een extra plaatje gelast voor de bevestiging van de bobine omdat op de originele plek van de bobine de claxon moest
- Andere fatbar en risers had ik al
- KTM SMR spatbord, oranje deel zwart gespoten
- Knipperlichten gemonteerd, achter zitten ze goed alleen voren moet ik nog beugeltjes maken
- Ander relais voor knipperlichten omdat ze niet werkten (ori is 10W relais, lichten waren 21W)
- Achterlichtbeugeltje gemaakt en het achterlicht gemonteerd
- Kappenset helemaal pas gemaakt; bobbel van radkappen afgezaagd, achterkap aangepast aan de onderkant, luchtfilterkappen bijgezaagd.
- KTM SX125 demper
De claxon;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8hhixpuAw3U[/youtube]
Elektra eindelijk in orde

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNx0y56ZUWI[/youtube]
Koso DB-01R aangesloten, moet alleen nog magneetschroef in de remschijf doen.
Hij past trouwens nog nét, moest het rubber van de sleutel afzagen zodat hij tussen de kap en de teller past

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gq_hWa8ZE3A[/youtube]
Hoe ie er nu bij staat;





Hij is dus bijna klaar, belangrijkste nu is het blok. Maar heb mijn carters bij een spuiter liggen dus voorlopig kan ik niet veel dus maar iets aan m'n werkplek gedaan..
2 planken int beunhok gekregen, werktafel eindelijk vrij

Tafel ontruimd

Alles klaar gelegd voor revisie.

3-8-2012
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt gewoon goed


Perfect bij de S6 teller

Koso teller past ook perfect



Hij gaat wel alleen aan bij op de stand ''verlicht'' , in de eerste instantie gedaan om stroom te besparen voor de accu maar gezien ik toch 2 accu's heb en ze opgeladen worden doe ik 't denk ik gewoon op de normale voeding aansluiten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOIqctuPNgs[/youtube]
Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
Echt een boel gedaan, ik skip het dus maar ff omdat het best veel om te typen is.
Afgesteld, loopt goed en foto's gemaakt. Zit inmiddels probleemloos 116km op.







_____________________________________
12 maart 2013
Wat fotootjes gemaakt in de sneeuw, waarschijnlijk de laatste keer dat ik nog foto's kan maken in de sneeuw terwijl ik in bezit van hem ben..

Heb de foto's een beetje bewerkt, ziet er wel beter uit vind ik.
Op P10 kan je ook de originele zien.








Advies, meningen, opmerkingen, kritiek (mits onderbouwd) is altijd welkom!
Hoop dat jullie me ook kunnen helpen als ik wat probleempjes heb.
Als je een vraag hebt, vraag maar raak. SVP in dit topic, niet pben. Krijg al zoveel pbtjes.
