Rieju KTMRX miniupdate
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Rieju KTMRX miniupdate
Hallo, ben Kristián.
17 jaar oud op het moment dat ik 't topic aan maak (aug 2012).
M'n brommercarrière begonnen met een Rieju RRX rond Januari 2011, standaard met een Yasuni Cross ML uitlaat liep rond de 80.
Februari 16 geworden.
Eind maart theorie gehaald met 1 fout, 6 maanden gereden zonder problemen en begin zomer te koop gezet en begrensd op 50-60 km/u omdat ik een projectje wou beginnen met een opknapper. Dus een Rieju MRX Pro gevonden, deze was 2 straten verderop en het was toevallig nog de brommer van mijn broer geweest 3 jaar geleden .
3 Augustus 2011 ben ik aangereden op m'n RRX, verbrijzelde enkel aan overgehouden en brommer total loss. Brommer heb ik vergoed gekregen want ik was het niet schuld, kreeg geen voorrang op een rotonde van een dame.
Gezien ie eigenlijk al bijna af is plaats ik m maar hier ipv in project gedeelte.
Als je alles in detail wilt zien staat het op Apriliaforum.
Dus.. dit is mijn Rieju MRX, heb hem sinds 27 juni 2011 en ben er inmiddels al een jaar mee bezig (met veel vertraging door school en mijn ongeluk anders was ie allang af).
Dag van aankoop;
Verkoper was 300 meter verderop, dus heb hem naar huisgeduwd.
Zoals je ziet heeft 'ie geen standaard, geen uitlaat, geen linkerradiateurkap en rechterhandkap gemonteerd. Zat allemaal in een tas behalve de standaard die ontbreekt.
Uit elkaar:
Na een aantal maanden weer in de lente (ergens Mei).
Veel aan gedaan o.a.
- Frame, achterbrug, kroonplaten en ander klein spul gecoat
- Voorvork gereviseerd
- Yasuni opgeknapt
- Blok zwart gespoten
- Blok gereviseerd
- Nieuwe achterbrugrubbers
- Nieuwe remblokjes overal
- Nieuwe remleidingen
- Alle vloeistoffen vervangen
- Velgen van mijn Rieju RRX eronder gegooid maar dat is tijdelijk
- Nieuwe handvatten
- KTM kappenset
- Acerbis evo spatbord
- Asopnames zwart geverfd met Hammerite
- Nieuw contactslot
- Alle schroefjes, boutjes en moeren vervangen
- Stuurknoppen gekocht die niet bekrast waren
- Nog wat dingen wat ik vergeten ben
- Nieuwe achterbrugas
- Regina professional ketting
- Nieuw vtw 13 tands
- Ontstekingskapje aangepast, acrylglas erin gelijmd.
De eerste start, en dat kut geluid is de kickstart die niet goed gespannen was.
Stotteren als een baksteen, maar hij start wel
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rmU2C6UwTVE[/youtube]
De foto's
Wezen afstellen dus.
Eerste ritje had ik ook al gemaakt , gasnaald stond wel te rijk maar hoofdsproeier was volgens mij wel goed gezien als je vanaf 1:10 kijkt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=89pZ3NxiXCc[/youtube]
Setup toen, inmiddels wat veranderd;
Top Performances 75 cc (Roze top)
Doppler Endurance
Mikuni TM24 24mm
HPI
Yasuni Cross HM exhaust
Malossi koppelingsveertjes
Malossi VL6 membraan
Malossi 0.3mm membraanplaatjes
Polini 5 plaats
Polini spruitstuk
Twin Air filter
Uiteindelijk wou ie niet/nauwelijks verder dan de 2 schakelen en wist niet wat 't was dus zet ik maar alles over op een ander cartersetje.
Paar maanden verder...
- Alle elektra shit gefixt, nieuwe stekkertjes, kabels goed gesoldeerd, accu aangesloten (zat er eerst niet op), nieuwe zekeringen en zekeringhouders, alles opnieuw geïsoleerd en mooi weggewerkt
- Koso teller gemonteerd
- KTM EXC koplampkit eindelijk gevonden en gemonteerd
- Luchtfilterkappen gezaagd en pasgemaakt
- Ophangingspunt aan het subframe gelast om de achterkap goed te kunnen bevestigen
- Luchtfilterbox aangepast voor de accu's, zitten nu 2 in :p
- Epische claxon gemonteerd en adapter gemaakt
- Aan de balk boven het Y stuk van het frame een extra plaatje gelast voor de bevestiging van de bobine omdat op de originele plek van de bobine de claxon moest
- Andere fatbar en risers had ik al
- KTM SMR spatbord, oranje deel zwart gespoten
- Knipperlichten gemonteerd, achter zitten ze goed alleen voren moet ik nog beugeltjes maken
- Ander relais voor knipperlichten omdat ze niet werkten (ori is 10W relais, lichten waren 21W)
- Achterlichtbeugeltje gemaakt en het achterlicht gemonteerd
- Kappenset helemaal pas gemaakt; bobbel van radkappen afgezaagd, achterkap aangepast aan de onderkant, luchtfilterkappen bijgezaagd.
- KTM SX125 demper
De claxon;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8hhixpuAw3U[/youtube]
Elektra eindelijk in orde
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNx0y56ZUWI[/youtube]
Koso DB-01R aangesloten, moet alleen nog magneetschroef in de remschijf doen.
Hij past trouwens nog nét, moest het rubber van de sleutel afzagen zodat hij tussen de kap en de teller past
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gq_hWa8ZE3A[/youtube]
Hoe ie er nu bij staat;
Hij is dus bijna klaar, belangrijkste nu is het blok. Maar heb mijn carters bij een spuiter liggen dus voorlopig kan ik niet veel dus maar iets aan m'n werkplek gedaan..
2 planken int beunhok gekregen, werktafel eindelijk vrij
Tafel ontruimd
Alles klaar gelegd voor revisie.
3-8-2012
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt gewoon goed ;
Perfect bij de S6 teller
Koso teller past ook perfect
Hij gaat wel alleen aan bij op de stand ''verlicht'' , in de eerste instantie gedaan om stroom te besparen voor de accu maar gezien ik toch 2 accu's heb en ze opgeladen worden doe ik 't denk ik gewoon op de normale voeding aansluiten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOIqctuPNgs[/youtube]
Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
Echt een boel gedaan, ik skip het dus maar ff omdat het best veel om te typen is.
Afgesteld, loopt goed en foto's gemaakt. Zit inmiddels probleemloos 116km op.
_____________________________________
12 maart 2013
Wat fotootjes gemaakt in de sneeuw, waarschijnlijk de laatste keer dat ik nog foto's kan maken in de sneeuw terwijl ik in bezit van hem ben..
Heb de foto's een beetje bewerkt, ziet er wel beter uit vind ik.
Op P10 kan je ook de originele zien.
Advies, meningen, opmerkingen, kritiek (mits onderbouwd) is altijd welkom!
Hoop dat jullie me ook kunnen helpen als ik wat probleempjes heb.
Als je een vraag hebt, vraag maar raak. SVP in dit topic, niet pben. Krijg al zoveel pbtjes.
17 jaar oud op het moment dat ik 't topic aan maak (aug 2012).
M'n brommercarrière begonnen met een Rieju RRX rond Januari 2011, standaard met een Yasuni Cross ML uitlaat liep rond de 80.
Februari 16 geworden.
Eind maart theorie gehaald met 1 fout, 6 maanden gereden zonder problemen en begin zomer te koop gezet en begrensd op 50-60 km/u omdat ik een projectje wou beginnen met een opknapper. Dus een Rieju MRX Pro gevonden, deze was 2 straten verderop en het was toevallig nog de brommer van mijn broer geweest 3 jaar geleden .
3 Augustus 2011 ben ik aangereden op m'n RRX, verbrijzelde enkel aan overgehouden en brommer total loss. Brommer heb ik vergoed gekregen want ik was het niet schuld, kreeg geen voorrang op een rotonde van een dame.
Gezien ie eigenlijk al bijna af is plaats ik m maar hier ipv in project gedeelte.
Als je alles in detail wilt zien staat het op Apriliaforum.
Dus.. dit is mijn Rieju MRX, heb hem sinds 27 juni 2011 en ben er inmiddels al een jaar mee bezig (met veel vertraging door school en mijn ongeluk anders was ie allang af).
Dag van aankoop;
Verkoper was 300 meter verderop, dus heb hem naar huisgeduwd.
Zoals je ziet heeft 'ie geen standaard, geen uitlaat, geen linkerradiateurkap en rechterhandkap gemonteerd. Zat allemaal in een tas behalve de standaard die ontbreekt.
Uit elkaar:
Na een aantal maanden weer in de lente (ergens Mei).
Veel aan gedaan o.a.
- Frame, achterbrug, kroonplaten en ander klein spul gecoat
- Voorvork gereviseerd
- Yasuni opgeknapt
- Blok zwart gespoten
- Blok gereviseerd
- Nieuwe achterbrugrubbers
- Nieuwe remblokjes overal
- Nieuwe remleidingen
- Alle vloeistoffen vervangen
- Velgen van mijn Rieju RRX eronder gegooid maar dat is tijdelijk
- Nieuwe handvatten
- KTM kappenset
- Acerbis evo spatbord
- Asopnames zwart geverfd met Hammerite
- Nieuw contactslot
- Alle schroefjes, boutjes en moeren vervangen
- Stuurknoppen gekocht die niet bekrast waren
- Nog wat dingen wat ik vergeten ben
- Nieuwe achterbrugas
- Regina professional ketting
- Nieuw vtw 13 tands
- Ontstekingskapje aangepast, acrylglas erin gelijmd.
De eerste start, en dat kut geluid is de kickstart die niet goed gespannen was.
Stotteren als een baksteen, maar hij start wel
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rmU2C6UwTVE[/youtube]
De foto's
Wezen afstellen dus.
Eerste ritje had ik ook al gemaakt , gasnaald stond wel te rijk maar hoofdsproeier was volgens mij wel goed gezien als je vanaf 1:10 kijkt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=89pZ3NxiXCc[/youtube]
Setup toen, inmiddels wat veranderd;
Top Performances 75 cc (Roze top)
Doppler Endurance
Mikuni TM24 24mm
HPI
Yasuni Cross HM exhaust
Malossi koppelingsveertjes
Malossi VL6 membraan
Malossi 0.3mm membraanplaatjes
Polini 5 plaats
Polini spruitstuk
Twin Air filter
Uiteindelijk wou ie niet/nauwelijks verder dan de 2 schakelen en wist niet wat 't was dus zet ik maar alles over op een ander cartersetje.
Paar maanden verder...
- Alle elektra shit gefixt, nieuwe stekkertjes, kabels goed gesoldeerd, accu aangesloten (zat er eerst niet op), nieuwe zekeringen en zekeringhouders, alles opnieuw geïsoleerd en mooi weggewerkt
- Koso teller gemonteerd
- KTM EXC koplampkit eindelijk gevonden en gemonteerd
- Luchtfilterkappen gezaagd en pasgemaakt
- Ophangingspunt aan het subframe gelast om de achterkap goed te kunnen bevestigen
- Luchtfilterbox aangepast voor de accu's, zitten nu 2 in :p
- Epische claxon gemonteerd en adapter gemaakt
- Aan de balk boven het Y stuk van het frame een extra plaatje gelast voor de bevestiging van de bobine omdat op de originele plek van de bobine de claxon moest
- Andere fatbar en risers had ik al
- KTM SMR spatbord, oranje deel zwart gespoten
- Knipperlichten gemonteerd, achter zitten ze goed alleen voren moet ik nog beugeltjes maken
- Ander relais voor knipperlichten omdat ze niet werkten (ori is 10W relais, lichten waren 21W)
- Achterlichtbeugeltje gemaakt en het achterlicht gemonteerd
- Kappenset helemaal pas gemaakt; bobbel van radkappen afgezaagd, achterkap aangepast aan de onderkant, luchtfilterkappen bijgezaagd.
- KTM SX125 demper
De claxon;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8hhixpuAw3U[/youtube]
Elektra eindelijk in orde
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XNx0y56ZUWI[/youtube]
Koso DB-01R aangesloten, moet alleen nog magneetschroef in de remschijf doen.
Hij past trouwens nog nét, moest het rubber van de sleutel afzagen zodat hij tussen de kap en de teller past
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gq_hWa8ZE3A[/youtube]
Hoe ie er nu bij staat;
Hij is dus bijna klaar, belangrijkste nu is het blok. Maar heb mijn carters bij een spuiter liggen dus voorlopig kan ik niet veel dus maar iets aan m'n werkplek gedaan..
2 planken int beunhok gekregen, werktafel eindelijk vrij
Tafel ontruimd
Alles klaar gelegd voor revisie.
3-8-2012
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt gewoon goed ;
Perfect bij de S6 teller
Koso teller past ook perfect
Hij gaat wel alleen aan bij op de stand ''verlicht'' , in de eerste instantie gedaan om stroom te besparen voor de accu maar gezien ik toch 2 accu's heb en ze opgeladen worden doe ik 't denk ik gewoon op de normale voeding aansluiten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOIqctuPNgs[/youtube]
Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
Echt een boel gedaan, ik skip het dus maar ff omdat het best veel om te typen is.
Afgesteld, loopt goed en foto's gemaakt. Zit inmiddels probleemloos 116km op.
_____________________________________
12 maart 2013
Wat fotootjes gemaakt in de sneeuw, waarschijnlijk de laatste keer dat ik nog foto's kan maken in de sneeuw terwijl ik in bezit van hem ben..
Heb de foto's een beetje bewerkt, ziet er wel beter uit vind ik.
Op P10 kan je ook de originele zien.
Advies, meningen, opmerkingen, kritiek (mits onderbouwd) is altijd welkom!
Hoop dat jullie me ook kunnen helpen als ik wat probleempjes heb.
Als je een vraag hebt, vraag maar raak. SVP in dit topic, niet pben. Krijg al zoveel pbtjes.
Laatst gewijzigd door Venlonaer op zo 05 mei 2013, 00:07, 17 keer totaal gewijzigd.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Tuner
- Berichten: 354
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 20:32
- Vervoersmiddel: Derbi P2R Project
Golf 4 1.9 TDI 85 KW
Re: Rieju KTMRX
Vind het nu al een porno apparaat kris!
Benieuwd naar het eindresultaat!
Benieuwd naar het eindresultaat!
Xtreme p2r!
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Bedankt Lars
Moet ff doorbeunen want school begint bijna, maar mijn spuiter heeft me al 3 weken vertraging bezorgd
Moet ff doorbeunen want school begint bijna, maar mijn spuiter heeft me al 3 weken vertraging bezorgd
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- Jon
- Pro tuner
- Berichten: 604
- Lid geworden op: di 06 dec 2011, 19:47
- Vervoersmiddel: yamaha tzr #46 2010
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5170
- Locatie: delft
Re: Rieju KTMRX
ding ziet er echt gaaf uit
ga je nog een stickersetje laten maken ofzo?
ga je nog een stickersetje laten maken ofzo?
Maurits schreef:Sneeuw is vies nat en koud, alleen leuk als het onder m`n skies ligt
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Bedankt!
Ik heb al een stickersetje, alleen kwam ik er laatst achter toen ik hem erop wou plakken dat hij niet compleet was... outlawracing gemaild maar ze reageren niet .
ff wachten dus...
En anders laat ik een stickersetje maken bij HGA of hoe ze heten, want de stickerset is bedoeld voor een crossspatbord en nummerplaat van KTM en niet de koplampkap en SMR spatbord...
Ik heb al een stickersetje, alleen kwam ik er laatst achter toen ik hem erop wou plakken dat hij niet compleet was... outlawracing gemaild maar ze reageren niet .
ff wachten dus...
En anders laat ik een stickersetje maken bij HGA of hoe ze heten, want de stickerset is bedoeld voor een crossspatbord en nummerplaat van KTM en niet de koplampkap en SMR spatbord...
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Rieju KTMRX
Ding is nu al zwaar vet man!
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen
- MdV
- Pro tuner
- Berichten: 956
- Lid geworden op: di 17 mei 2011, 09:58
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited
Vespa LX touring
Derbi DRD pro 2010 - Locatie: St. Maarten
Re: Rieju KTMRX
Drive your own way!
DRD Pro 2011: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=2737" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2010: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5795" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD WP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2011: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=2737" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2010: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5795" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD WP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Bedankt voor de positieve reacties!
Klein updeetje;
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt gewoon goed ;
Perfect bij de S6 teller
Koso teller past ook perfect
Hij gaat wel alleen aan bij op de stand ''verlicht'' , in de eerste instantie gedaan om stroom te besparen voor de accu maar gezien ik toch 2 accu's heb en ze opgeladen worden doe ik 't denk ik gewoon op de normale voeding aansluiten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOIqctuPNgs[/youtube]
Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
Ja, 't is in de loop van afgelopen jaar zo een beetje mijn 2de thuis geworden hahaDaan22 schreef:leuke werkplaats zo te zien
Klein updeetje;
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt gewoon goed ;
Perfect bij de S6 teller
Koso teller past ook perfect
Hij gaat wel alleen aan bij op de stand ''verlicht'' , in de eerste instantie gedaan om stroom te besparen voor de accu maar gezien ik toch 2 accu's heb en ze opgeladen worden doe ik 't denk ik gewoon op de normale voeding aansluiten
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOIqctuPNgs[/youtube]
Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- jony
- Pro tuner
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8487
- Locatie: Bemmel > Gelderland
Re: Rieju KTMRX
Dat ziet er wel leuk uit.
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
- TIJS
- Tuner
- Berichten: 324
- Lid geworden op: di 22 nov 2011, 16:38
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2005
- Locatie: Noorwegen
Re: Rieju KTMRX
WOW, dat ziet er ECHT goed uit! Zeker die Stage6 en die Koso bij elkaar!
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: Rieju KTMRX
Stickerset zit ik ook mee ja, mijn voorspatbord is ook een sm spatbord. En heb een cross sticker, denk dat ik hem pas ga knippen.
Respect voor de brommer man, heel netjes gedaan. Tellers zitten super weg gewerkt goed bezig!
Respect voor de brommer man, heel netjes gedaan. Tellers zitten super weg gewerkt goed bezig!
Re: Rieju KTMRX
Zeker en mooie brommer!
En ook netjes gedaan met die tellers.
En ook netjes gedaan met die tellers.
- jesper95
- Pro tuner
- Berichten: 623
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 15:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor - Gallery: Derbi DRD Racing
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2994
Aprilia SX
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5945 - Locatie: Neerkant
Re: Rieju KTMRX
hij wordt stukje bij beetje bruter
hoe zit het nu met je carters?
hoe zit het nu met je carters?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: di 03 apr 2012, 10:22
- Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=7765
- Locatie: Beesd
Re: Rieju KTMRX
een van de mooiste rieju's vant forum
Laatst gewijzigd door Timmerman101 op vr 03 aug 2012, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
-
- Pro tuner
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: di 03 apr 2012, 10:22
- Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=7765
- Locatie: Beesd
Re: Rieju KTMRX
pieke's rieju vergeten
rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Beetje Pieke vergeten
Bedankt voor de reacties
Ja Jesper, Max (mxmaxxi) is zijn afspraak niet nagekomen en nu vraag ik hem dus 50% van het geld terug (wat hij eerst zelf voorgesteld had).
De afspraak was de carters terugsturen en dan liet hij ze 2K spuiten.
Ik heb ze (eer?)gisteren binnengekregen maar toen waren de plekken waar ik het kon afvegen en afkrabben was het bijgewerkt met lelijke lak welke niet overeenkwam met de kleur die er eerst op kwam... maar zoiezo afspraak dat het gespoten zou worden met 2K lak en NIET hersteld.
Heb hem gepbt, gesmst en nog geen reactie. Bij zijn dienstentopic heb ik al wat geschreven.
Hij heeft het gewoon 3 keer weten te verprutsen.
Maar ik pik dit, blokkeren, verprutsen, niet afspraak nakomen hoe duidelijk die dan ook ''ja'' zei toen ik alles opsomde, niet,.
Als hij het niet teruggeeft ga ik een advocaat inschakelen.
Het is wel echt het enige wat er moet gebeuren
Kent iemand hier een adresje waar ze carters goed kunnen coaten zonder dat de coating en het straalgrit op de verkeerde plaatsen komen?
Laat ze denk ik dan zwart coaten.
En ja, dat wil ik per sé want dat is onderdeel van het kleurenschema.
Bedankt voor de reacties
Ja Jesper, Max (mxmaxxi) is zijn afspraak niet nagekomen en nu vraag ik hem dus 50% van het geld terug (wat hij eerst zelf voorgesteld had).
De afspraak was de carters terugsturen en dan liet hij ze 2K spuiten.
Ik heb ze (eer?)gisteren binnengekregen maar toen waren de plekken waar ik het kon afvegen en afkrabben was het bijgewerkt met lelijke lak welke niet overeenkwam met de kleur die er eerst op kwam... maar zoiezo afspraak dat het gespoten zou worden met 2K lak en NIET hersteld.
Heb hem gepbt, gesmst en nog geen reactie. Bij zijn dienstentopic heb ik al wat geschreven.
Hij heeft het gewoon 3 keer weten te verprutsen.
Maar ik pik dit, blokkeren, verprutsen, niet afspraak nakomen hoe duidelijk die dan ook ''ja'' zei toen ik alles opsomde, niet,.
Als hij het niet teruggeeft ga ik een advocaat inschakelen.
Het is wel echt het enige wat er moet gebeuren
Kent iemand hier een adresje waar ze carters goed kunnen coaten zonder dat de coating en het straalgrit op de verkeerde plaatsen komen?
Laat ze denk ik dan zwart coaten.
En ja, dat wil ik per sé want dat is onderdeel van het kleurenschema.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Animo check, verkoop m.
Vanwege een nieuwe wet (inleveren opvoeronderdelen) vind ik t niet meer waard om op een brommer te rijden op straat met n std setup.
Komt dus n motor.
Als er echte geïnteresseerden zijn die ook geld hebben of een crossmotor willen inruilen hoor ik t graag.
Als er genoeg animo is gaat ie in onderdelen weg
Vanwege een nieuwe wet (inleveren opvoeronderdelen) vind ik t niet meer waard om op een brommer te rijden op straat met n std setup.
Komt dus n motor.
Als er echte geïnteresseerden zijn die ook geld hebben of een crossmotor willen inruilen hoor ik t graag.
Als er genoeg animo is gaat ie in onderdelen weg
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Rieju KTMRX
Wat kleine setup wijzigingen;
HPI 2005 -> MVT Premium analoog
Mikuni TM24 vlakschuif -> Koeihan Sambal 28 mm ecktuh
Polini 28 mm draaibaar spruitstuk -> Malossi 28mm recht spruitstuk
Spiegelreflex binnen handbereik dus poserfoto's in 3...
Ook nog ander filtertje gekocht, past nu tenminste perfect tussen de veer en 't frame. Wel nog ff inoliën.
Koop denk ik ook nog een Top Performance membraan gezien de doorlaat van een vl6 met stuffer maar 21mm is, en of die nou veel verschil geeft weet ik ook niet maja dan is de stuffer tenminste goed voor de doorlaat van de carb..
De rotor van de MVT weegt overigens 155 gram minder dan de HPI rotor dus dat moet denk ik ook de gasreactie wel wat opkrikken
Ik heb nog wat dingetjes te koop;
3 x Malossi VL6 (waarvan 1 met nieuwe kleppen 0.3 mm carbon, geel; 1tje met zgan uitziende plaatjes, 1tje waarvan ik de staat van de kleppen nog niet echt weet)
Nog wat plaatjes voor VL6 los.. karbonit blabla
1 HPI 2005, andere is weg
1 MVT Premium digital direct (kon em niet retour doen bij de kneuzenwinkel)
PM voor interesse, heb namelijk geld nodig
Mijn carters, de koppelingsdeksel, kickstart pedaal, schakelpook en de roze top heb ik allemaal gemarkeerd en worden matzwart gecoat bij zoef de haas. Over 2 weekjes zou alles terug moeten zijn en dan in 't weekend reviseren, eronder gooien en hopelijk 't weekend erop afstellen.
Ja dat hoor je goed, de roze top die wordt zwart
Maja, valt ook wel wat minder op dan..
En minder nichterig
HPI 2005 -> MVT Premium analoog
Mikuni TM24 vlakschuif -> Koeihan Sambal 28 mm ecktuh
Polini 28 mm draaibaar spruitstuk -> Malossi 28mm recht spruitstuk
Spiegelreflex binnen handbereik dus poserfoto's in 3...
Ook nog ander filtertje gekocht, past nu tenminste perfect tussen de veer en 't frame. Wel nog ff inoliën.
Koop denk ik ook nog een Top Performance membraan gezien de doorlaat van een vl6 met stuffer maar 21mm is, en of die nou veel verschil geeft weet ik ook niet maja dan is de stuffer tenminste goed voor de doorlaat van de carb..
De rotor van de MVT weegt overigens 155 gram minder dan de HPI rotor dus dat moet denk ik ook de gasreactie wel wat opkrikken
Ik heb nog wat dingetjes te koop;
3 x Malossi VL6 (waarvan 1 met nieuwe kleppen 0.3 mm carbon, geel; 1tje met zgan uitziende plaatjes, 1tje waarvan ik de staat van de kleppen nog niet echt weet)
Nog wat plaatjes voor VL6 los.. karbonit blabla
1 HPI 2005, andere is weg
1 MVT Premium digital direct (kon em niet retour doen bij de kneuzenwinkel)
PM voor interesse, heb namelijk geld nodig
Mijn carters, de koppelingsdeksel, kickstart pedaal, schakelpook en de roze top heb ik allemaal gemarkeerd en worden matzwart gecoat bij zoef de haas. Over 2 weekjes zou alles terug moeten zijn en dan in 't weekend reviseren, eronder gooien en hopelijk 't weekend erop afstellen.
Ja dat hoor je goed, de roze top die wordt zwart
Maja, valt ook wel wat minder op dan..
En minder nichterig
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.