Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: Chat topic

Ongelezen bericht door Pieke »

Afbeelding
heeft wel wat
Rallyking
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door Rallyking »

Kwikasfaki :emo: :emo:
Watch my vids: http://www.youtube.com/user/pikexking" onclick="window.open(this.href);return false;
JvS schreef:Mijn PWS zoog ik uit mn duim en haalde een 9, wankers. :emo:
Venlonaer schreef:Ik denk dat jij iets anders gezogen hebt :emo: .
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Die is wel leip :happy:
Pieke
Moderator

Heeft het zin om bij een 85cc setup (TPR, Team + 43mm, BRK85, etc) een krukas te monteren met een langere drijfstang en de cilinder bijvoorbeeld 5mm op te hogen om een groter cartervolume te krijgen? Hoe zal dat de presaties beinvloeden?
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Ask Daan. :happy: Naar wat ik gehoord heb krijg je er een bult koppel bij in lage toeren, waardoor je makkelijk onder de powerband kan rijden om vooruit te komen. Er zal nog wel wat veranderen, maar wat dat is weet ik even niet, andere eigenschappen van de cilinder denk ik, latere powerband bijvoorbeeld.

Correct me if I'm wrong.
Open the Throttle and Smile
Le derbi
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE

Ongelezen bericht door Le derbi »

Pieke schreef:Heeft het zin om bij een 85cc setup (TPR, Team + 43mm, BRK85, etc) een krukas te monteren met een langere drijfstang en de cilinder bijvoorbeeld 5mm op te hogen om een groter cartervolume te krijgen? Hoe zal dat de presaties beinvloeden?
Je krijgt meer carter volume, Maar tegelijker tijd word je zuigersnelheid sneller dus meer Koppel en toeren.

Doordat je de cilinder ophoogt komen je poorten hoger te liggen dus zal je setup nog hoger worden :happy:
Le derbi
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE

Ongelezen bericht door Le derbi »

Boeki schreef:Ask Daan. :happy: Naar wat ik gehoord heb krijg je er een bult koppel bij in lage toeren, waardoor je makkelijk onder de powerband kan rijden om vooruit te komen. Er zal nog wel wat veranderen, maar wat dat is weet ik even niet, andere eigenschappen van de cilinder denk ik, latere powerband bijvoorbeeld.

Correct me if I'm wrong.
Ding van daan reed erg lekker vond ik veel koppel onderin en bleef maar gaan :woot:
Pieke
Moderator

Ik heb het over een langere drijfstang. Niet over een langere slag. je hebt bijvoorbeeld setjes met een slag van 46mm en drijfstang van 85mm en setjes met slag 46 en drijfstang 90mm, waardoor je cilinder dus 5mm hoger moet en je een groter cartervolume krijgt. Wat is hier het voordeel van?
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Hogere zuigersnelheid,meer koppel, en je zuiger komt net zo laag als orgineel onder je uitlaatpoort.
Dus je zuiger zakt minder ver.

Dus alles loopt mooier door, je hoeft minder aan te passen. Daan zijn zuiger komt bijvoorbeeld een stuk lager als de uitlaatpoort, dit probleem zal je niet hebben met een langere drijfstang.
jesper95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor

Ongelezen bericht door jesper95 »

http://www.bva-auctions.com/auction/lot/4789" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien staat hier iets leuks tussen, moet je wel snel zijn :mrgreen:
jony
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Ongelezen bericht door jony »

reed net op de brommert en kwam een vriend tege op zn scooter met iemand achterop en een andere scooter waar hij mee samen reed en die zie ik hier altijd op de dijk voorbij komen..nooit de kans gehad om hem eruit de rijden omdat ik altijd mn boterhammen aan et ete ben als hij voorbij komt :emo: iig we rede redelijk afgelegen en ik haalde ze alle 2 makkelijk in..mn vriend en die andere..schreeuwt hij van zn scooter "ja wacht zodrekt ik alleen op de scooter" (hij had dus ook iemand achterop) ik zei ja is goed.
dus ff stoppe omdraaien en ik hoopte dat et zou lukke maar had wel vertrouwe met mn 80cc dus ik trok em er vol uit en dacht miss haalt hij me nog wel in op de top omdat ik maar 70-80 ga maar dat ook nie :lol: mooi mooi, altijd leuk om te doen.
daarna nog heel ff lulle maar hij was echt een scooterjonge want hij vroeg: valt je ketting er nou niet vaak af? :emo:
niet dat de mijne slap hangt maar gwn omdat je hem ziet zitte, rare gast was et wel een beetje :emo: hij was wel helemaal blij met zn scooter..
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Remylimited
Pro tuner

Ongelezen bericht door Remylimited »

Pieke schreef:Heeft het zin om bij een 85cc setup (TPR, Team + 43mm, BRK85, etc) een krukas te monteren met een langere drijfstang en de cilinder bijvoorbeeld 5mm op te hogen om een groter cartervolume te krijgen? Hoe zal dat de presaties beinvloeden?
dat weet ik niet maar ik heb nou ook die brk 43mm op een airsal en het geef idd een leuk koppel.
maar daan is er niet echt over te spreken en ik ook niet :thumbdown:
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Jammer joh,

je moet ook die complete kits kopen. Daar zal waarschijnlijk niet zoveel aan angepast hoeven te worden.
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Ongelezen bericht door luco »

jony schreef:reed net op de brommert en kwam een vriend tege op zn scooter met iemand achterop en een andere scooter waar hij mee samen reed en die zie ik hier altijd op de dijk voorbij komen..nooit de kans gehad om hem eruit de rijden omdat ik altijd mn boterhammen aan et ete ben als hij voorbij komt :emo: iig we rede redelijk afgelegen en ik haalde ze alle 2 makkelijk in..mn vriend en die andere..schreeuwt hij van zn scooter "ja wacht zodrekt ik alleen op de scooter" (hij had dus ook iemand achterop) ik zei ja is goed.
dus ff stoppe omdraaien en ik hoopte dat et zou lukke maar had wel vertrouwe met mn 80cc dus ik trok em er vol uit en dacht miss haalt hij me nog wel in op de top omdat ik maar 70-80 ga maar dat ook nie :lol: mooi mooi, altijd leuk om te doen.
daarna nog heel ff lulle maar hij was echt een scooterjonge want hij vroeg: valt je ketting er nou niet vaak af? :emo:
niet dat de mijne slap hangt maar gwn omdat je hem ziet zitte, rare gast was et wel een beetje :emo: hij was wel helemaal blij met zn scooter..
care :emo:
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
JeroenR
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250

Ongelezen bericht door JeroenR »

jony schreef:reed net op de brommert en kwam een vriend tege op zn scooter met iemand achterop en een andere scooter waar hij mee samen reed en die zie ik hier altijd op de dijk voorbij komen..nooit de kans gehad om hem eruit de rijden omdat ik altijd mn boterhammen aan et ete ben als hij voorbij komt :emo: iig we rede redelijk afgelegen en ik haalde ze alle 2 makkelijk in..mn vriend en die andere..schreeuwt hij van zn scooter "ja wacht zodrekt ik alleen op de scooter" (hij had dus ook iemand achterop) ik zei ja is goed.
LEUUUUUUUUK :palm:
messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere :)
jony
Pro tuner

ff vraagje als je een andere cabarateur op je blok doet moet dan het hele blok onder het frame uit?
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Sander
Moderator
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sander »

proberen is leren.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

jony schreef:ff vraagje als je een andere cabarateur op je blok doet moet dan het hele blok onder het frame uit?
:emo: :emo: Dit is bijna een nieuwe quote waard.
Open the Throttle and Smile
jony
Pro tuner

ja heb er nog nooit een vervange :emo:
maar ga wel gwn probere dan
jony
Pro tuner

dat heb ik dan wel al eens gedaan, gaat wel lukken maar eerst een carb kopen..heeft iemand aanrader? ik wil graag 17,5mm of 17 maar is het slim om een nieuwe te kopen of 2e hands..wou misschien die van evo kopen deze Dell^ortho 17.5mm alleen past die op mijn blok? ik hoor wel wat slim is.
Gesloten