
Derbi DRD KTM Racing ///
-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
net nog een momentsleutel gekocht 

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
leg eens uitJavenDrD schreef:Doordat Airsal een van de weinige cilinders is waarbij de kop in de cilinder valt. Dit zorgt voor een leuke mogelijkheid, die jij ook weet Daan.


- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
cilinderkop met een wetsteen schurenHuug schreef:leg eens uitJavenDrD schreef:Doordat Airsal een van de weinige cilinders is waarbij de kop in de cilinder valt. Dit zorgt voor een leuke mogelijkheid, die jij ook weet Daan.lange slag krukas er in en een andere kop er op of zo ?
#22
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
niks 

Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
De gewone mhr heeft ook Tune potentie.
En bij elke cilinder kan je de kop in de cilinder laten vallen.
En bij elke cilinder kan je de kop in de cilinder laten vallen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
Bij een airsal heb je gene ophoogplaat nodig zodra je een langere slag kruk gebruikt, je moet alleen de kop bewerken. Dit komt qua spoelpoorten beter uit als bij een cilinder waarbij je wel een ophoogplaat moet gebruiken. Dan kan je namelijk mooi veel koppel creëren. Dan heb je qua poorten vrezen (Tunen) meer mogelijkheden dan bij een cilinder waar je dus een ophoogplaat gebruikt.
En dan zijn er nog meer dingen wat je dan beter kan doen, maar laten we het maar hierbij houden en OT blijven.
En dan zijn er nog meer dingen wat je dan beter kan doen, maar laten we het maar hierbij houden en OT blijven.

Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.
Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.
De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.
De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
Klopt, komt een hoop bij kijken, je moet trouwens de kop 3,0mm uitdraaienDaan schreef:Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.
Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.
De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Want je draait 1,5mm van de voet af en de zuiger komt ook 1,5mm hoger.

Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren
Ja klopt. Maar denk er maar niet te makkelijk over. Dat probeerde ik te zeggen.JavenDrD schreef:Klopt, komt een hoop bij kijken, je moet trouwens de kop 3,0mm uitdraaienDaan schreef:Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.
Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.
De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Want je draait 1,5mm van de voet af en de zuiger komt ook 1,5mm hoger.
-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
cilinder is bij twins geweest, kunne hem wel wat uit honen maar voor die overmaat zijn er geen zuigers te koop. Ja wel van airsal maar daar wou hij niet aan mee doen... Dus heb maar gelijk besloten het goed aan te pakken en er een MHR op te gooie.. 

- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
hahah en dan wel de 50cc replica
Sorry voor het gehaat maar waarom een mhr 50cc replica?

Sorry voor het gehaat maar waarom een mhr 50cc replica?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- MdV
- Pro tuner
- Berichten: 956
- Lid geworden op: di 17 mei 2011, 09:58
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited
Vespa LX touring
Derbi DRD pro 2010 - Locatie: St. Maarten
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
prijs?Sander schreef:hahah en dan wel de 50cc replica![]()
Sorry voor het gehaat maar waarom een mhr 50cc replica?

alle waarde naar zijn geld.
niet bij iedereen groeit het geld op ze rug of op zolder


Drive your own way!
DRD Pro 2011: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=2737" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2010: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5795" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD WP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2011: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=2737" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2010: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5795" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD WP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
Dat zou juist een rede zijn voor mij om die niet te kopen. Hij is 280 euro nieuw. Hier zou je een airsal oid 2x van kunnen kopen. Net al discussie met jasper overgehad. Ik zou de gok nemen en die airsal nemen maar deze jongen rijdt heel veel km's en volgens jasper is die mhr kwalitatief beter. Nja ik snap de keuze van hem niet maar dat is vanuit mij gezien.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
Ik heb ff snel een vraag wat voor naald lager(smal end) moet ik bestellen bij josdijkman....?
-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
o, heb de maat al. Maar wat voor hitte graad bougie zou ik er in doen, zit nu 8(standaard) in dacht ik... 

- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
8 kan wel, 9 zou ook niet erg zijn. laat die 8 er maar in 

-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
Heb gister al het spul besteld, ben weer 600 euro lichter
Heb mrd koppeling en temp sensor en zo er meteen bij gedaan... 


-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc
vandaag kwam ik uit school en stond er een mooi pakketje voor de deur...


