Derbi DRD KTM Racing ///

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door beunhaas »

net nog een momentsleutel gekocht :wub:
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Huug »

JavenDrD schreef:Doordat Airsal een van de weinige cilinders is waarbij de kop in de cilinder valt. Dit zorgt voor een leuke mogelijkheid, die jij ook weet Daan.
leg eens uit :oops: lange slag krukas er in en een andere kop er op of zo ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Daan22 »

Huug schreef:
JavenDrD schreef:Doordat Airsal een van de weinige cilinders is waarbij de kop in de cilinder valt. Dit zorgt voor een leuke mogelijkheid, die jij ook weet Daan.
leg eens uit :oops: lange slag krukas er in en een andere kop er op of zo ?
cilinderkop met een wetsteen schuren
#22
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Huug »

wat levert dat voor een voordelen dan ?
Afbeelding
Le derbi
Moderator
Berichten: 2364
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Locatie: Beesd

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Le derbi »

niks :emo:
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Jasper »

De gewone mhr heeft ook Tune potentie.
En bij elke cilinder kan je de kop in de cilinder laten vallen.
JavenDrD
Pro tuner
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door JavenDrD »

Bij een airsal heb je gene ophoogplaat nodig zodra je een langere slag kruk gebruikt, je moet alleen de kop bewerken. Dit komt qua spoelpoorten beter uit als bij een cilinder waarbij je wel een ophoogplaat moet gebruiken. Dan kan je namelijk mooi veel koppel creëren. Dan heb je qua poorten vrezen (Tunen) meer mogelijkheden dan bij een cilinder waar je dus een ophoogplaat gebruikt.
En dan zijn er nog meer dingen wat je dan beter kan doen, maar laten we het maar hierbij houden en OT blijven.
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Daan »

Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.

Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.

De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Huug »

duidelijk :thumbup: bedankt
Afbeelding
JavenDrD
Pro tuner
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door JavenDrD »

Daan schreef:Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.

Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.

De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Klopt, komt een hoop bij kijken, je moet trouwens de kop 3,0mm uitdraaien
Want je draait 1,5mm van de voet af en de zuiger komt ook 1,5mm hoger.
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi DRD KTM Racing /// blok reviseren

Ongelezen bericht door Daan »

JavenDrD schreef:
Daan schreef:Bij een 43mm slag krukas draai je de voet 1,5mm af, en de kop 1,5mm uit. De kop moet dan voor het goede. Wel opnieuw worden berekend. Anders zul je of heel veel compressie hebben of heel weinig. Als je een ophoogplaat gebruikt, komt de cilinder veel hoger te liggen. Hierdoor pas je spoel en uitlaat timing aan. Dit word dan erg hoogtoerig (Denk aan 200-210 graden uitlaatpoort timing) dat resulteert in een cilinder die zijn kracht pas afgeeft bij 10.000 toeren.

Dus met alleen de kop aanpassen ben je er niet. Erg makkelijk is het ook niet want er komt veel reken werk en aanpas werk bij kijken.

De voordelen zijn dat je meer koppel en vermogen kunt creëren.
Klopt, komt een hoop bij kijken, je moet trouwens de kop 3,0mm uitdraaien
Want je draait 1,5mm van de voet af en de zuiger komt ook 1,5mm hoger.
Ja klopt. Maar denk er maar niet te makkelijk over. Dat probeerde ik te zeggen.
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door beunhaas »

cilinder is bij twins geweest, kunne hem wel wat uit honen maar voor die overmaat zijn er geen zuigers te koop. Ja wel van airsal maar daar wou hij niet aan mee doen... Dus heb maar gelijk besloten het goed aan te pakken en er een MHR op te gooie.. :wub:
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door Sander »

hahah en dan wel de 50cc replica :emo:

Sorry voor het gehaat maar waarom een mhr 50cc replica?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Gebruikersavatar
MdV
Pro tuner
Berichten: 956
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited
Vespa LX touring
Derbi DRD pro 2010
Locatie: St. Maarten

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door MdV »

Sander schreef:hahah en dan wel de 50cc replica :emo:

Sorry voor het gehaat maar waarom een mhr 50cc replica?
prijs? :oops:

alle waarde naar zijn geld.
niet bij iedereen groeit het geld op ze rug of op zolder :think: :happy:
Drive your own way!
DRD Pro 2011: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=2737" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD Pro 2010: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5795" onclick="window.open(this.href);return false;
DRD WP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door Sander »

Dat zou juist een rede zijn voor mij om die niet te kopen. Hij is 280 euro nieuw. Hier zou je een airsal oid 2x van kunnen kopen. Net al discussie met jasper overgehad. Ik zou de gok nemen en die airsal nemen maar deze jongen rijdt heel veel km's en volgens jasper is die mhr kwalitatief beter. Nja ik snap de keuze van hem niet maar dat is vanuit mij gezien.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door beunhaas »

Ik heb ff snel een vraag wat voor naald lager(smal end) moet ik bestellen bij josdijkman....?
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door beunhaas »

o, heb de maat al. Maar wat voor hitte graad bougie zou ik er in doen, zit nu 8(standaard) in dacht ik... :emo:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door Pieke »

8 kan wel, 9 zou ook niet erg zijn. laat die 8 er maar in ;)
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door beunhaas »

Heb gister al het spul besteld, ben weer 600 euro lichter :eerie: Heb mrd koppeling en temp sensor en zo er meteen bij gedaan... :shh:
beunhaas
Pro tuner
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009

Re: Derbi DRD KTM Racing /// malossi mhr replica 50cc

Ongelezen bericht door beunhaas »

vandaag kwam ik uit school en stond er een mooi pakketje voor de deur... :wub:

Afbeelding
Plaats reactie