Ik ben Javen Brouwer, kom uit huissen, en ben op het idee gekomen om van mijn derbi een project(je) te maken. Omdat het toch winter is, en omdat ik het een en ander aan de brommer wil doen maak ik er een projectje van. Het project is voor het grootste deel alleen gericht op het uiterlijk.
Foto van mijn Derbi bij aankoop

Foto van mijn Derbi voor de start van het projectje.

En toen maar is begonnen.
Hier het voorwiel opgeknapt.

Hier een foto van hoe die er na een half uur al bij staat. Verbaast me hoe weinig tijd het kost.

Diezelfde avond nog aan me achterveer begonnen, beetje opknapwerk, nog niet af.. ga vanavond verder.

To do list:
Optisch:
Met een x-je is al gedaan, - moet ik nog doen, of twijfel ik nog over om te doen.
Achterbrug polijsten [-]
Achterveer opknappen [-]
Frame "Subaru blauw" Spuiten [-]
Voorvorkje + kroonplaten spuiten ( twijfel over Subaru blauw of zwart ) [-]
Standaard zwart spuiten [-]
Zoveel mogelijk boutjes rvs [-]
Remklauwtjes zwart, om kermis te voorkomen [-]
Gaspotje met folie overtrekken, zwart of carbon [-]
Motorisch/Technisch:
Nieuwe benzinesensor [-]
Bidalot/Yasuni Spr3 [-]
Twin Air schuimfilter[-]
Nieuwe zuigerveertjes [-]
Oliepompje afsluiten [-]
DrD koplamp erop [-]
Als er nog adviezen zijn, of iemand spullen heeft die ik kan gebruiken, hoor ik het graag;)
Groet Javen
Vandaag derbi helemaal gestript, moet morgen alleen nog ff de vork loshalen, hier ff wat foto's van hoe die er nu bij staat. gaat wss volgende week naar de spuiter. ff me ouders overhalen dat ik het voor kerst krijg, kan ik misschien nog wel dikke set-up eronder bouwen:P

Plannen zijn dus gewijzig, alles zwart. En er komt wss ook nog een koso temp. en toeren tellertje op, vind het wel leuk om de temperatuur een beetje in de gaten te houden;), oliepompje heb ik ook al van het blok af, alleen nog geen afdekplaatje:P dus nu doek erover heen en niet bij in de buurt komen.
Kabelboom ga ik morgen ook ff helemaal nakijken, want dat is echt beun, die vorige eigenaar heeft ermee liggen kloten volsmij, of het hoort zo, zal morgen ff foto's ervan posten.
En uhm, weet 1 van jullie hoe je het contactslot los krijgt, of ik kan het niet zien, omdat ik niet genoeg licht heb, omdat de bouten aan de onderkant zitten:P of het zit beun vast. Is handiger als ik het weet, dus laat ff horen graag;)
Net ff kabelboom opgefrisd, en spatbordje ff schoongemaakt en stickertjes:P hier ff wat foto's;)

Kabelboompje met blauw tape:P is donkerder dan op de foto, is drd blauw kleur;) dus die kleur op de foto komt door de flits;)
van de week ff inlaatje gepolijst en cilindertje erafgehaalt.
inlaatje is nog niet af, en spruitstuk ga ik nog ff vergroten met een dremeltje;)

Ziet er nog wel netjes uit.

slechte afwerking door Derbi, daarom zelf ff iets beter afwerken, en gelijk ff iets vergroten, zal niet veel zijn;)

en dit word ook nog wel beter gedaan, maar ff snel zodat jullie een kijkje kunnen nemen met wat ik bezig ben;)
Ik heb bij het achterwiel hetzelfde gedaan als bij het voorwiel, alleen ik heb de spaken ook ff mooi gemaakt.

Links is gedaa, rechts niet.

Hier helemaal gedaan.
Ik heb even allerlei spulletjes gehaald voor onderhoud enz. enz. Hier lijstje maar ff gekopieerd, is wat makkeljker.

Vanmiddag en net ff bezig geweest met me achterbrug:

De spullen zijn na lang wachten terug, 1.5 maand om precies te zijn. maarja het ziet er wel netjes uit. genoeg gelult, fototijd!

Chrome of zwart?

Wel strak vind ik.
Nou vanochtend half 8 opgestaan want had gisteren en vrijdag geen tijd om de derbi in mekaar te zetten. Ik heb nu verjaardag van me zus dus kan nu eigenlijk ook niet maar zit ff op het forum ff tussenstand posten:P
Maar het is me bijna gelukt hij is bijna af.
To do list:
Kvs erin douwen.
Boutje uittappen, van cilkop... draaide te hard en toen zei die knak.
Tank er dan op, benzine erin.
ketiing inkorten.
kabelboompje vastzetten met tairwraps etc.
afstellen.
alle bouten ff voor de zekerheid checken.
En blazen maar:P
Net ff wat foto's gemaakt, want ik vond het er wel lekker uitzien.
(crosskap is ook hoogglans is niet heel duidelijk te zien op de foto maar ziet er echt vet uit.

Ik heb hem nu zo goed als af, er blijven natuurlijk altijd kleine veranderingen, en zodra er een andere set-up opkomt worden jullie daar uiteraard van op de hoogte gesteld. Ik heb na het eten ff wat foto's gemaakt, samen met nick.. Is wel mooi geworden met zonsondergang zo.
Het zijn er een hoop dus:P Veel kijkplezier!

Dat was het dan weer:P
Heb trouwens ook nog tuutje van de demper gepolijst;)