Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
jony
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jony »

hoe post ik een foto op als ik een nieuw onderwerp wil aanmake want laatst probeerde ik et maar was de foto niet goed ofzo..
moet je op een bepaalde site je foto's uploade?
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Alainv-s
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Ongelezen bericht door Alainv-s »

via imageshack of tinypic uploaden, staat een how-to hier op derbi-forum.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
derbidrd07
Tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Hallo, het geld groeit mij niet op de rug dus... ik wil graag om jullie mening/ervaringen vragen welke koppelingsplaten kan ik dan het best halen qua prijs/kwaliteit want polini 5plaats vind ik aardig prijzig... dus: stage6, mrd carbon, polini5plaats??
p.s. cillinder: malossi mhr 80
Alainv-s
Pro tuner

Met standaard ga je last krijgen van slippende koppeling met de mhr 80. Misschien zijn sterkere veertjes afdoende. Maar het prijsverschil tussen standaard en race had ik het sowieso niet gelaten.
Je zou dezekunnen nemen, 15 euro goedkoper dan polini.
Als je oud model hebt kun je deze kopen, 30 euro goedkoper dan polini. Ik had de metrakit gepakt ipv weer originele. De veertjes van metrakit zijn ook wat harder/stugger.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
derbidrd07
Tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Alainv-s schreef:Met standaard ga je last krijgen van slippende koppeling met de mhr 80. Misschien zijn sterkere veertjes afdoende. Maar het prijsverschil tussen standaard en race had ik het sowieso niet gelaten.
Je zou dezekunnen nemen, 15 euro goedkoper dan polini.
Als je oud model hebt kun je deze kopen, 30 euro goedkoper dan polini. Ik had de metrakit gepakt ipv weer originele. De veertjes van metrakit zijn ook wat harder/stugger.
Ik heb al malossi veren thuis liggen, ik heb inderdaad al een slippende koppeling nu.. Maar die veren plaatsen kan voor nu even voldoende zijn? En hoe zit dat met monteren is het we'll verstandig om dat zelf te doen als dit je eerste keer word? Mvg
Alainv-s
Pro tuner

Ja, is heel makelijk. Enigste waar je op zou moeten letten is dat je de kick-veer in de juist stand terug zet. Maar die hoeft er volgens mij nog niet eens af!
Staan zat how-to's op internet. Is echt makelijk, enigste stomme is je moet olie laten aflopen(meteen vervangen dan maar, is altijd beter) en koelvloeistof leeg laten, kun je hergebruiken. Kunt ook nieuwe pakken boeit niet zo(doe wel handschoenen aan, koelvloeistof bijt als een malle). Nieuw is wel altijd beter.
Ik had met het terug plaatsen van mijn koppelingsdeksel dat ik nu 1stukje 'slag' mis van de kick, boeit niet maarja.
Dus ik zou zeggen: proberen, en als die veertjes niet werken bestel je toch alsnog die 5 platen. Daar gaat het zich juist om, het aantal platen. Meer platen is groter oppervlakte houvast aan de olie.
Die veertjes zouden misschien net het verschil kunnen maken!
Boekie zegt:
Alainv-s
Pro tuner

Als ik redelijk hard rijd, langzaam ook maar dan herhaalt het zich minder snel. Dan laat ik het gas los endan hoor ik achter iets tikken, de ketting, achterwiel of iets anders? Weet iemand wat?
Ik smeer morgen maar mijn ketting voor de zekerheid. Als ik stil sta en ik zit wat te wiebellen op de brommer dan hoor ik ook van alles achter piepen achter, wat is dit dan. Zou het een verband hebben?
Boekie zegt:
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

je achterveer die wat piept , wat bedoel je eigenlijk met wiebelen?
Alainv-s
Pro tuner

Weetwel, gewoon wat op een neer gaan effe opstaan(op je steuntjes) om je broek en alles wat daar in zit recht te leggen :) .
Je broek naar beneden te trekken enzo. maar kan best wel eens de vering zijn!
De ketting lijkt wel alsof die tegen de onderkant van mijn achterbbrug komt. Is daar ook wat geschaaft, maar dat komt denk ik met springen en dan landen (A) . effe de veer met wd-40 in spuiten.

edit:// als je het fluitende lagers mag noemen. Die zijn nu weg. Nu met wd40 doen ze het niet meer. Maar is het eigenlijk niet tijd deze te vervangen, als ze fluiten? Of kan ik nog wel even wachten tot de sneeuw. Ik rijd niet heel veel met de brommer. max100km de week ofzo?

Het gepiep bij de veer is er nog steeds maar ook veel minder dankzij wd-40. en het geklik van mijn ketting.
Ik checkte net de ketting en die was echt heel smerig. Zat overal dik zwart op. Dus ik moet dus dan even schoonmaken en morgen maar kettingspray/vet/wax/smeer halen. Maar wat mij meer schokte. Er waren op sommige schakel hele spitse puntjes waardoor mijn theedoek waar ik hem zacht mee afveegde doormidden scheurde. Echt scherp dus. Ik denk dat die ergens langs is gekomen wat niet goed is geweest. Is bij 3-4 schakels alleen aan de bovenkant, de binnenkant is in orde :) !

En net nog iets ontdekt. Als ik gewoon langs de brommer sta. Knijp de hand rem in en duuw hem dan vooruit(zodat je voorvork inveert) dan zegt mijn rechter poot heel dof maar wel overkomend klik... Mijn linker poot doet dit bijna niet. Wat is dit!?
Moet ik er wel bij vertellen dat er iets met de voorvoork aan de hand is, waarschijnlijk scheef/krom, maar niet zeker. Koop meteen een USD als ik die zie, maar die komen helaas niet veel voor.
hier vrij goed te horen. Ja moest een beetje op mijn tenen staan om er goed gewicht op te krijgen, als je de voorvoork rustig in duuwt heb ik hier geen last van.
Laatst gewijzigd door Alainv-s op di 29 nov 2011, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Boekie zegt:
jeffreydb
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing

Ongelezen bericht door jeffreydb »

als je remolie bijvult moet je dan opnieuw ontluchten? want mijn okie van mijn achterrem staat op het minimum
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
Alainv-s
Pro tuner

Nee hoeft niet. Gewoon dopjes eraf, olie erbij, dopje erop!
Boekie zegt:
jeffreydb
Schakelrijder

Alainv-s schreef:Nee hoeft niet. Gewoon dopjes eraf, olie erbij, dopje erop!
oke bedankt
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

kijk dan je voorste rempotje ook maar even na.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Alainv-s
Pro tuner

je kunt door het glaasje kijken aan de zijkant, voordat je deksel eraf haalt en onnodige dingen gaat veroorzaken. Wel de brommer recht houden.
Boekie zegt:
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

je ziet 9 van de 10 keer toch geen hol door dat kijkglaasje.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Alainv-s
Pro tuner

(A) . In theorie.
Is er nog een grotere gietijzeren cilinder dan 80cc(is die er uberhaupt?). Behalve de 88 van airsal(alu) en de 110 van parma(ook alu?).
Of wil je geen giet boven de 80cc. Wil over een tijd een grotere cilinder, maar niet zo toeren beuken als ik nu heb. 12k max. Want anders krijg je weer een race ontsteking en die kun je niet begrenzen :dry: .
Boekie zegt:
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Waarom gietijzer?
Aluminium met nicasil is toch veel mooier.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Alainv-s
Pro tuner

Heeft giet niet wat meer onderin? Alu zijn toch vaak toerenbeukers?
Met metrkit zit je meestal wel makelijk aan de 14k en soms toch wel 16-17?
Boekie zegt:
jeffreydb
Schakelrijder

RaliasR schreef:kijk dan je voorste rempotje ook maar even na.
Alainv-s schreef:je kunt door het glaasje kijken aan de zijkant, voordat je deksel eraf haalt en onnodige dingen gaat veroorzaken. Wel de brommer recht houden.
Rikkert schreef:je ziet 9 van de 10 keer toch geen hol door dat kijkglaasje.
handkappen zitten ervoor dus is niet zichtbaar meer du opengooien die handel toch bedankt voor de snelle reacties :emo: :thumbup:
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
Derbi senda
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm 2003

Ongelezen bericht door Derbi senda »

Hee,
De uitlaat van mijn derbi (bidalot racing zelfde als yasuni cross ml) is lek en nu wil ik ern nieuwe ik zat te denken aan een scr corse onderlangs maar zal dit beter kopen als mijn bidalot?
Setup:
50cc doppler getuned
carters getuned
21mm delortho
bidalot koppeling
Doppler powerfilter
malossi vl6 membraan
bidalot uitlaat
Twv 13-52
loopt 124
Plaats reactie