wanneer zuiger vervangen?

Algemene vragen over Derbi.
fons
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm

wanneer zuiger vervangen?

Ongelezen bericht door fons »

omdat ik het nergens kon vinden op het forum?

wanneer moet je een zuiger vervangen en als je je zuiger vervangt moet je dan ook je wand op laten poetsen of honen?
want bij mijn cilinder zie je bruinen aanslag onder de zuigerveren en de ribbeltjes die normaal op de zuiger zitten zijn bijna glad.
teun4
Tuner

Re: wanneer zuiger vervangen?

Ongelezen bericht door teun4 »

fons schreef:omdat ik het nergens kon vinden op het forum?

wanneer moet je een zuiger vervangen en als je je zuiger vervangt moet je dan ook je wand op laten poetsen of honen?
want bij mijn cilinder zie je bruinen aanslag onder de zuigerveren en de ribbeltjes die normaal op de zuiger zitten zijn bijna glad.
Ik zal wel gek zijn en helemaal losgeslagen, dat ik niet gelezen heb wat voor cilinder je hebt, maar wat voor cilinder heb je? :oops: :oops: :oops:

Heb je bij Nederlands of uberhaupt ooit geleerd hoe je brieven moet schrijven?
Hoofdletters en de rest van de interpunctie zijn dan misschien in jou ogen overbodig, maar ik neem je niet bar serieus als ik je vraag lees wat bijna aan een stuk door is geschreven. Laten we niet te erg gaan mierenneuken maar enige opbouw/spelling/interpunctie/grammatica is wel gewenst. Heb nu niet echt het idee dat je je best erop gedaan hebt.
Jij wilt tenslotte wat van ons weten, dus het boeit mij niet als jij geen antwoord krijgt, is in jouw belang.
Denk er maar eens over na, weet niet hoe snel je op je teentjes getrapt bent, dat is dan niet zo bedoeld, maar laat het duidelijk zijn dan duidelijkheid gewenst is, anders moet ik jou vraag gaan uitpuzzelen, door in je gallery te kijken wat voor brommer je hebt, NT of OT, 80cc of 50cc, inplaats van ik hem meteen kan beantwoorden. Is nu niet uitnodigend om je vraag te beantwoorden, gaat mij namelijk te veel moeite kosten en mij kan het toch niet schelen of dat jij je vraag nu beantwoord krijgt :mrgreen: :roll: .
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
fons
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm

Ongelezen bericht door fons »

ja ja ja ja dat begrijp ik allemaal wel.
het gaat om een standaart cilinder. ( ik snap alleen niet waarom je dit wil weten want dat maakt weinig uit denk ik)
maar hoe kun je zien of je zuiger aan vervanging is?
want ik heb mijn cilinder er nu toch af liggen en ik zou graag willen weten of deze aan vervanging toe is of niet ?
Ik zag dat er bruinen vlekken onder de zuigerveren zaten. (ik dacht dat dan de veren versleten waren :?: )
De ribbeltjes die op je zuiger zitten waren bij mij op sommige plekken ook een eind weg gesleten.

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

zuiger gewoon schoonmaken en verse zuigerveren erop.
evt naaldlager ook invetten of vervangen
pistonpenveertjes altijd vervangen
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Ongelezen bericht door luco »

Ben ik nou gek en horen er ''ribbeltjes'' op je zuiger te zitten? bij mijn weten niet namelijk ghehe :emo:
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
jappiee---3
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008

Ongelezen bericht door jappiee---3 »

Als je alles toch al los hebt kan je net zo goed gewoon je zuiger/naaldlager enz vervangen, tijdig vervangen scheelt geld
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
JordiDerbi
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2008 & Derbi DRD 2003

Ongelezen bericht door JordiDerbi »

Ik wil mijn zuiger dus ook gaan vervangen maar kan geen goede vinden, (standaard cilinder nieuwe type).
Ik heb er nou wel 1 van metrakit gevonden met een diameter van 39.86mm maar dan moet ik weer kiezen tussen tolerantiemaat a,b of c.
Welke moet ik hebben?

Alvast bedankt.
Afbeelding
johan24
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc

Ongelezen bericht door johan24 »

ga naar de lokale bromboerr met je cilinder en haal daar een passende zuiger!
Plaats reactie