Het 'afstel' topic
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Re: Het 'afstel' topic
Heb je toevallig nog een kleiner voortandwiel liggen ?
ik denk dat je daarmee de brommer toch beter in het hogere toerenbereik kunt krijgen.
ik denk dat je daarmee de brommer toch beter in het hogere toerenbereik kunt krijgen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
ja tw 13 en 11 kan 13 wel proberen. maar dat word dan morge.
stotteren onder de powerband komt ook door de hoofdsproeier tog? want nu stottert hij eigenlijk bijna nie onder de powerband. met sproeier 94
stotteren onder de powerband komt ook door de hoofdsproeier tog? want nu stottert hij eigenlijk bijna nie onder de powerband. met sproeier 94
- Alainv-s
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
ach je rijd temisnte wel zuinig met 8-9 k toeren
. MAar als het goed is, trekt hij pas vanaf daar op !!
WAtniet goed voor je motor is maar wat je eens zou kunne proberen is in de laatste vernselling effe de koppeling proberen aan te tikken zodat hij wat opbouwt.(tikken als in minder als 1 seconde, gewoon je hand even dicht knijpen, net alsof je schakelt)
EN hoeveel toeren haal je trouwens in de 2 en 3.
Want het kan goed zijn zoals ik dat ook heb, als ik vanuit de de 3 niet doorschakel in de powerband, komt hij er nog amper in in de 5 en in de 6 heb ik echt 1 km nodig om dat gat te vullen bij mij. Mijn brommer valt een beetje stil bij 8-9k toeren en dan vliegt die in de powerband :p . Misschien moet je hem er eens overhen trekken
.
Beetje met overtoeren schakelen, is voor een keer als de motor warm is niet erg, op de rollerbank houden ze hem echt 20seconden in elke versnelling
.

WAtniet goed voor je motor is maar wat je eens zou kunne proberen is in de laatste vernselling effe de koppeling proberen aan te tikken zodat hij wat opbouwt.(tikken als in minder als 1 seconde, gewoon je hand even dicht knijpen, net alsof je schakelt)
EN hoeveel toeren haal je trouwens in de 2 en 3.
Want het kan goed zijn zoals ik dat ook heb, als ik vanuit de de 3 niet doorschakel in de powerband, komt hij er nog amper in in de 5 en in de 6 heb ik echt 1 km nodig om dat gat te vullen bij mij. Mijn brommer valt een beetje stil bij 8-9k toeren en dan vliegt die in de powerband :p . Misschien moet je hem er eens overhen trekken

Beetje met overtoeren schakelen, is voor een keer als de motor warm is niet erg, op de rollerbank houden ze hem echt 20seconden in elke versnelling

Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
ik zal het morgen is proberen.
meestal trek ik hem bij de 2de of 1ste versnelling in de powerband. dus al rond de 10k of net iets langer tot de 11k.
meestal trek ik hem bij de 2de of 1ste versnelling in de powerband. dus al rond de 10k of net iets langer tot de 11k.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
hallo,
weet iemand waar ik sproeierset kan kopen?
wnt ik ga me derbi ontgrenzen en ander uitlaat enz.
dus moet ook andere sproeier
en ik vind alleen sites waar je per maat moet bestelle
maar ik heb gehoord van iemand die ik ken dat ie een hele set heeft kunnen kopen ergens met maten sproeiers enzo
dus weet iemand waar ik sproeierset kan kopen?
maar ik heb gehoord van iemand die ik ken dat ie een hele set heeft kunnen kopen ergens met maten sproeiers enzo

the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
bij de lokale bromboer kun je normaal setjes kopen van 10 stuks vb: van sproeier 90 - 100wesjuh09 schreef:hallo,
- Alainv-s
- Pro tuner
En rijd het Tom
?

Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
heb het nog niet geprobeert. moet eerst me demper maken en me uitlaat zat voor 1 boutje van het ontstekingskapje. en zocht gisteravond me uitlaat er niet af te halen. doe het vanmiddag. loopt nu wel ongeveer 85 maar hij blijft wel in lage toeren in zun 6( lage toeren voor die uitlaat)
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
hij zit er op. loopt al lekkerder. loopt op top 90 op de teller( ongeveer) met 11000 toeren. hij loopt nu best lekker. 

-
- Pro tuner
bv even zoeken op sproeierkitwesjuh09 schreef:hallo,
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=872" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alainv-s
- Pro tuner
moet meer uit kunnen! Deed even ter vergelijking vandaag 95km/h met twv 12-52. Jij moet veel harder kunnen! Echt wel de 100+halen. Of Naja. Ik heb wel een 'snellere' cilinder...
Als mijn brommer een stuk voor de power band stottert, maar vlak voor(tegen de powerband) doet hij dit niet. Dan ligt dit toch gewoon aan mijn combinatie uitlaat cilinder? Het enigste wat Ik kan doen is of dat stotteren verplaatsen en zo klein mogelijk maken toch? Of valt dit met misschien een armere gasnaald positie op te lossen zijn?
Als mijn brommer een stuk voor de power band stottert, maar vlak voor(tegen de powerband) doet hij dit niet. Dan ligt dit toch gewoon aan mijn combinatie uitlaat cilinder? Het enigste wat Ik kan doen is of dat stotteren verplaatsen en zo klein mogelijk maken toch? Of valt dit met misschien een armere gasnaald positie op te lossen zijn?
Boekie zegt:
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
ik heb nou dus ongeveer 90 met 13-53 en sproeier 94
- Alainv-s
- Pro tuner
hmmm.
Heb jij trouwens veel compressie?
Als ik mijn brommer start(met natuurlijk de kick) dan kan ik die zeg maar 'tik' voor 'tik' naar beneden duuwen, met nauwelijks kracht... Met de arm lukt nog net. Maar ik bedoel je kunt hem zo makelijk starten, je hoeft niet veel kracht te zettwn en je hoeft maar een korte 'slag' te maken, als je het snel doet.
Hij start echt te makelijk heb ik het idee. Heb mijn cilindermoeren al iets strakker gedraadi(vooraal de 2 achterste waren iets losser). Dit leek kets te helpen.
Ook als de motor stationair loopt en ik doe een hand tegen de demper, stopt die zowat meteen. Dus de uitlaat lijkt lek of slecht aangesloten.
Iemand een idee?
Heb jij trouwens veel compressie?
Als ik mijn brommer start(met natuurlijk de kick) dan kan ik die zeg maar 'tik' voor 'tik' naar beneden duuwen, met nauwelijks kracht... Met de arm lukt nog net. Maar ik bedoel je kunt hem zo makelijk starten, je hoeft niet veel kracht te zettwn en je hoeft maar een korte 'slag' te maken, als je het snel doet.
Hij start echt te makelijk heb ik het idee. Heb mijn cilindermoeren al iets strakker gedraadi(vooraal de 2 achterste waren iets losser). Dit leek kets te helpen.
Ook als de motor stationair loopt en ik doe een hand tegen de demper, stopt die zowat meteen. Dus de uitlaat lijkt lek of slecht aangesloten.
Iemand een idee?
Boekie zegt:
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
volgens mij heb ik wel veel compressie. maar met iedere uitlaat die ik gehad heb kon ik hem wel met de hand starten.
ik heb trouwens wel dat hij in de 1 stottert in de powerband als hij koud is.
ik heb trouwens wel dat hij in de 1 stottert in de powerband als hij koud is.
- Alainv-s
- Pro tuner
heb dus precies hetzelfde. Hij rijd pas lekker in de 1 als ik een dikke 5km heb gereden, dus als de motor en voornamelijk cilinder+zuiger warm is.
Boekie zegt:
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
iemand? grotere sproeier of kleinere sproeier?
-
- Pro tuner
op luchtschroef afstellen.
evt gasnaald 1 positie zakken
evt gasnaald 1 positie zakken
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
hoe kan ik de luchtschroef het beste afstellen? hij staat nu ongeveer op 1,5 slag uit.
- Alainv-s
- Pro tuner
Nu kijken hoe die reagert, ik weet niet echt hoe om het werkt. Maar als je er mee rijd en je zet hem dan op 1 open ipv 1,5 open. En je merkt dat die slechter wordt zet je hem gewoon op 2 open. En ga zo maar door. Ik heb de mijne op echt net 1 open volgens mij. Maar moet eigenlijk moet gasnaald afstellen... Hoe doen jullie dat allemaal? Moet de hele carburateur er dan af?
Want mijn luchtfitler is voor een 14mm en ik heb een 17,5mm. Dus die krijg je er echt amper op, heb hem in kokend water moeten leggen en dan de föhn erop houden om hem erop te krijgen. Best klote.
Want mijn luchtfitler is voor een 14mm en ik heb een 17,5mm. Dus die krijg je er echt amper op, heb hem in kokend water moeten leggen en dan de föhn erop houden om hem erop te krijgen. Best klote.
Boekie zegt:
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Ik draai de carburateur altijd naar me toe, en draai dan met een platte schroevendraaier het dekseltje van boven los. Haal de veer en de rest eruit, verzet het clipje oftewel de stand van de gasnaald en steek het terug.
Schroefje vast draaien, kijken of er geen slangetjes van de carburateur zijn los geschoten en voila... klaar!
Schroefje vast draaien, kijken of er geen slangetjes van de carburateur zijn los geschoten en voila... klaar!