Volledig ontgrenzen derbi senda
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM
Volledig ontgrenzen derbi senda
Ik ben momenteel bezig mijn blok volledig te ontgrenzen. Alleen ik struikel nog een beetje met het afstellen van de carburateur. Ik heb nu de prop eruit het doodlopende pijpje dicht en de koperen ring uit de carburateur.
Moet ik nu ook de gasnaald verstellen of alleen de sproeiers. En waar kan ik het beste een sproeiersetje kopen en welk sproeiersetje(online).
En kan ik de sproeier ook veranderen zonder dat de uitlaat los moet?
Moet ik nu ook de gasnaald verstellen of alleen de sproeiers. En waar kan ik het beste een sproeiersetje kopen en welk sproeiersetje(online).
En kan ik de sproeier ook veranderen zonder dat de uitlaat los moet?
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Re: Volledig ontgrenzen derbi senda
gasnaald hoeft denkik niet??
maar de sproeier moet je denkik wel veranderen, kan je merken als je er nu mee gaat rijden,
bijv als die gaat stotteren etc...
je kan denk het beste bij 90 beginnen en vanaf daar afbouwen.
en je kan idd je sproeier veranderen zonder dat je uitlaat eraf moet. heb ik ook gedaan
dus gewoon even een sproeiersetje zoeken van 75 t/m 90 ofzo kopen
daarmee moet je het wel redden denk
maar de sproeier moet je denkik wel veranderen, kan je merken als je er nu mee gaat rijden,
bijv als die gaat stotteren etc...
je kan denk het beste bij 90 beginnen en vanaf daar afbouwen.
en je kan idd je sproeier veranderen zonder dat je uitlaat eraf moet. heb ik ook gedaan
dus gewoon even een sproeiersetje zoeken van 75 t/m 90 ofzo kopen
daarmee moet je het wel redden denk

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
het maakt wss niet veel verschil.
bij mij maakte het 2 sproeiermaten verschil. je kunt ook even van iemand een paar sproeiers lenen. mijn setje is al gebruikt om meerdere brommers af te stellen. en dan later de juiste sproeier zelf kopen of overnemen.
bij mij maakte het 2 sproeiermaten verschil. je kunt ook even van iemand een paar sproeiers lenen. mijn setje is al gebruikt om meerdere brommers af te stellen. en dan later de juiste sproeier zelf kopen of overnemen.
-
- Beginnende Derbi fan
Oke maar welke sproeiers moet ik dan hebben ik heb nu easyparts ervoor en die heeft Dellortho groot(6mm) en klein(5mm) welke van die 2 moet ik dan hebben? En hoe halen jullie de sproeier eruit zonder de uitlaat los te maken? thnx:)
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Sproeier zit in de carburateur hé, niet in de uitlaat 
Dus om sproeiers te wisselen hoeft je uitlaat er niet af.
Gewoon dat zwarte bakje onderop je carburateur los halen en dan het middelste goudkleurige schroefje eruit, grotere erin (90 bijv.) Alles weer dichtbouwen en aanrennen die brommer!

Gewoon dat zwarte bakje onderop je carburateur los halen en dan het middelste goudkleurige schroefje eruit, grotere erin (90 bijv.) Alles weer dichtbouwen en aanrennen die brommer!

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
Ja dat weet ik maar toen ik laatst mn carburateur eraf haalde omdat de votter bleef hangen, moest mn uitlaat eraf anders kun je er zo moeilijk bij (ik heb de ori uitlaat dus die buis loopt er voorlangs). Of is het gewoon de slangklemmen loshalen en dan de carburateur een stukje draaien?Rikkert schreef:Sproeier zit in de carburateur hé, niet in de uitlaat
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
gwn stukje draaien idd.richard250 schreef:Ja dat weet ik maar toen ik laatst mn carburateur eraf haalde omdat de votter bleef hangen, moest mn uitlaat eraf anders kun je er zo moeilijk bij (ik heb de ori uitlaat dus die buis loopt er voorlangs). Of is het gewoon de slangklemmen loshalen en dan de carburateur een stukje draaien?Rikkert schreef:Sproeier zit in de carburateur hé, niet in de uitlaat
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Brommer uiteraard
ik haalde gewoon heel de carburateur ertussen uit, eerste keer gaat het tamelijk traag maar na wat oefening heb je hem er met 5 minuten tussenuit, en begin hoger dan 90 want ik rijd met 94 volledig ontgrensde senda 

-
- Beginnende Derbi fan
Bedankt voor jullie antwoorden:).
Maar welke setjes moet ik dan hebben? de 5mm of de 6mm versies? want ik kan bij dellorto sproeiers 2 verschillende kiezen(http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... eiers.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Maar welke setjes moet ik dan hebben? de 5mm of de 6mm versies? want ik kan bij dellorto sproeiers 2 verschillende kiezen(http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... eiers.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Job0172
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
6mm dacht ik
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Brommer uiteraard
dellorto groot, dus 6mm
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb de Sproeierset Polini Dell Orto 80 T/m 98 6mm besteld ik denk dat ik hem hier wel mee afgesteld krijg
.
Bedankt voor jullie antwoorden dit topic mag /close

Bedankt voor jullie antwoorden dit topic mag /close