brommer start niet doet niks
brommer start niet doet niks
M'n brommer doet t niet meer.
Na 5 dagen stil te hebben gestaan, doet die niks meer.
Als ik m aanren wil die wel aan dan hoor je brrrr brrr maar verder niks..
Met kicken blijft die 1 sec lopen met geluk en valt dan uit.
Dus benzine krijgt die wel.
De bougie wordt ook wel vochtig dus er komt wel benzine in de cilinder.
Ik heb echt geen idee wat t kan zijn.
Dus carb, spruitstuk, uitlaat enzo eraf gehaald maar ik zie niks bijzonders.
Nu kan ik m'n vliegwiel ook maar met moeite ronddraaien. Het kost niet veel kracht maar t loopt niet meer zo soepel..
Ik heb geen flauw idee wat t is. Iemand ideeën?
Na 5 dagen stil te hebben gestaan, doet die niks meer.
Als ik m aanren wil die wel aan dan hoor je brrrr brrr maar verder niks..
Met kicken blijft die 1 sec lopen met geluk en valt dan uit.
Dus benzine krijgt die wel.
De bougie wordt ook wel vochtig dus er komt wel benzine in de cilinder.
Ik heb echt geen idee wat t kan zijn.
Dus carb, spruitstuk, uitlaat enzo eraf gehaald maar ik zie niks bijzonders.
Nu kan ik m'n vliegwiel ook maar met moeite ronddraaien. Het kost niet veel kracht maar t loopt niet meer zo soepel..
Ik heb geen flauw idee wat t is. Iemand ideeën?
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: brommer start niet doet niks
Lagers verrot? Zit er speling op je vliegwiel?
Iets in je ontsteking kapot?
na je laatste rit je brommer te snel uitgezet wat kan leiden tot te snel warmte toenamen dat je zuiger te strak in je cilinder komt en dus je zuiger/ cilinder dus warmloop sporen heeft waardoor het stroef loopt/ compressie verlies?
Iets in je ontsteking kapot?
na je laatste rit je brommer te snel uitgezet wat kan leiden tot te snel warmte toenamen dat je zuiger te strak in je cilinder komt en dus je zuiger/ cilinder dus warmloop sporen heeft waardoor het stroef loopt/ compressie verlies?
er zit geen speling op, maar t klonk alsof er onder de zuiger ergens soort van vocht werd samengeknepen, wat je normaal gesproken niet zou moeten horen
En hoe kan ik zien of er iets in de ontsteking kapot is?
en de zuiger is +-500 km oud en zag er opzich niet slecht uit, vanuit de uitlaatpoort gezien.. maar mss is het verstandig om de cilinder eraf te halen, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in..

en de zuiger is +-500 km oud en zag er opzich niet slecht uit, vanuit de uitlaatpoort gezien.. maar mss is het verstandig om de cilinder eraf te halen, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in..
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
vonkt je bougie? dan weet je of het je ontsteking is;)
vocht onder je cillinder? heb je hem 5 dagen in de regen laten staan? of lekker voetpakking dat het koelvloeistof is?
vocht onder je cillinder? heb je hem 5 dagen in de regen laten staan? of lekker voetpakking dat het koelvloeistof is?

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je vlotter is blijven hangen, en er dus allemaal benzine in je krukasholte zit.EVO schreef:er zit geen speling op, maar t klonk alsof er onder de zuiger ergens soort van vocht werd samengeknepen, wat je normaal gesproken niet zou moeten horen![]()
Via je krukasholte komt het in je cilinder, dus dat kan het geluid zijn wat je hoort, reden dat die niet wilt starten dan is dat die veels te veel mengsel krijgt, dus hij is flink verzopen.
je kan proberen je benzine slang eraf te halen en je bougie eruit te draaien en heel lang aan blijven lopen tot zo goed als alle mensgel eruit is.
Dan bougie erweer in proberen aan te rennen, als die dan niet aanslaat nog even benzine slang er weer op. Doet die het dan nog niet, zit het probleem niet daar en moet je cilinder er toch af gok ik zo.
Anders zie ik geen reden waarom die stroef zou draaien.
m'n bougie vonkt gewoon. en ik heb de brommer gewoon 5 dagen binnen gehad in een warme garage..luco schreef:vonkt je bougie? dan weet je of het je ontsteking is;)
De vlotter is wel een keer blijven hangen. Had iets grotere sproeier erin gedaan omdat de brommer al lastig startte en toen bleef de benzine maar stromen. Uiteindelijk deed de carburateur gewoon zoals t moet, alleen toen deed die t nog niet. Weer oude sproeier erin, deed die nog niks. Weer bougie eraf, droogmaken, overige mengsel uit cilinder laten ontploffen met vuurtje boven cilinder, weer kicken, rennen enz. Deed die weer niks, dus verzopen is die ook niet..jasperrr91 schreef:Het zou kunnen dat je vlotter is blijven hangen, en er dus allemaal benzine in je krukasholte zit.EVO schreef:er zit geen speling op, maar t klonk alsof er onder de zuiger ergens soort van vocht werd samengeknepen, wat je normaal gesproken niet zou moeten horen![]()
Via je krukasholte komt het in je cilinder, dus dat kan het geluid zijn wat je hoort, reden dat die niet wilt starten dan is dat die veels te veel mengsel krijgt, dus hij is flink verzopen.
je kan proberen je benzine slang eraf te halen en je bougie eruit te draaien en heel lang aan blijven lopen tot zo goed als alle mensgel eruit is.
Dan bougie erweer in proberen aan te rennen, als die dan niet aanslaat nog even benzine slang er weer op. Doet die het dan nog niet, zit het probleem niet daar en moet je cilinder er toch af gok ik zo.
Anders zie ik geen reden waarom die stroef zou draaien.
En ja anders idd de cilinder er maar af..
Wel balen want ik heb volgende week se week dus dan heb ik 1.5 week geen brommer..
Maar toch bedankt voor jullie hulp! En als iemand anders nog wat weet, laat maar weten

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
stopdraad misschien even loshalen en dan weer proberen ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi
sorry voor de offtopic maar wat is stopdraad :O?
en mag je je brommer niet al rijdend uitzetten mss?
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
als je al rijdend je brom uitzet maakte hy veel meer toeren dan stationair en dan moet je de uitleg van jasper nog maar eens lezenLucifer schreef:sorry voor de offtopic maar wat is stopdraad :O?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Lucifer schreef:sorry voor de offtopic maar wat is stopdraad :O?
stopdraad is de draad vanaf het contact waarmee je de brommer uitzet. (wit/rood en/of groen/zwart)
Via deze draad wordt er een massaverbinding op je cdi gezet, waardoor je bougie niet meer vonkt.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
ja ik heb de brommer niet rijdend uitgezet en de bougie vonkt nog gewoon dus ik denk niet dat dat het probleem is..
En misschien doet de brommer het wel als ik alles er weer op zet, maar ik vertrouw het gewoon niet, m'n vliegwiel loopt niet soepel op t moment dat de zuiger boven de uitlaatpoort uitkomt ongeveer
Dus ik weet niet of dit ergens op wijst?
En misschien doet de brommer het wel als ik alles er weer op zet, maar ik vertrouw het gewoon niet, m'n vliegwiel loopt niet soepel op t moment dat de zuiger boven de uitlaatpoort uitkomt ongeveer

Dus ik weet niet of dit ergens op wijst?
- chefje
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda x treme
is de brommer goed afgesteld? ben je alles nagelopen op valse lucht? (spruitstukrubber, carb, luchtfilter, voetpakking, benzine slang, vacuumslang) Is de vonk sterk genoeg? anders cilinder demonteren en staat beoordelen.
Ja ik denk dat ik dat maar ga doen. En de brommer was niet heel goed afgesteld, dat moest ik nog doen.
En ik heb alles nagelopen op valse lucht, maar het kan zo maar dat ik iets over het hoofd heb gezien..
En ik heb alles nagelopen op valse lucht, maar het kan zo maar dat ik iets over het hoofd heb gezien..
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme 2005
ik had het probleem met een kameraad nog niet zolang geleden ook voor toen was er een spoel afgebroken en deze had de onsteking geblokkeert.. 

burn rubber not your soul !
hoe heb je dat probleem toen opgelost?
- NickD
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Tomoz Boekmachine - Locatie: Vught
dat heb ik ook als ik hem na de vakantie of winter uit de garage haal. dan even aan duwen in zn 1 en dan valt hij misschien 1x weer uit maar dan nog een keer en dan meteen ff een lang stuk rijden en dan kan ikk hem altijd gewoon weer aan kicken. 

Derbi Senda DRD Racing '10: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2081" onclick="window.open(this.href);return false;
als je t verhaal goed leest zie je dat dat hier niet het geval is.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme 2005
toen rondgevraagd voor ander spoelkanalen van de ontsteking en deze getest en bleek dus dat daar het probleem zatEVO schreef:hoe heb je dat probleem toen opgelost?

burn rubber not your soul !
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
alle contact slot draaden goed aangesloten of breukje of iets?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.