Koppeling of versnellingsbak kapot?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
SxStan
Derbi fan
Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007

Koppeling of versnellingsbak kapot?

Ongelezen bericht door SxStan »

Hallo,

Toen ik vanmiddag reed, begon mn achterwiel uitzich zelf soms te blokkeren. Ik ben natuurlijk meteen gestopt om te kijken wat het was. Het waren niet mn lagers. Toen ik hem in zn vrij zette om hem de stoep op te drukken, rolde hij een meter, blokkeerde het achterwiel, rolde hij weer een meter, blokkeerde het achterwiel enzenz.

Is dit op te lossen door er nieuwe koppelingsplaten in te doen, of is er miss een tandje in mn versnellingsbak afgebroken, waardoor hij per omwenteling 1 x blokkeerd? :crazy:

Mvg. Stan
chefje
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda x treme

Re: Koppeling of versnellingsbak kapot?

Ongelezen bericht door chefje »

SxStan schreef:Hallo,

Toen ik vanmiddag reed, begon mn achterwiel uitzich zelf soms te blokkeren. Ik ben natuurlijk meteen gestopt om te kijken wat het was. Het waren niet mn lagers. Toen ik hem in zn vrij zette om hem de stoep op te drukken, rolde hij een meter, blokkeerde het achterwiel, rolde hij weer een meter, blokkeerde het achterwiel enzenz.

Is dit op te lossen door er nieuwe koppelingsplaten in te doen, of is er miss een tandje in mn versnellingsbak afgebroken, waardoor hij per omwenteling 1 x blokkeerd? :crazy:

Mvg. Stan
Het probleem is niet te wijten aan de koppelingsplaten. Bij versleten platen kun je de brommer prima in de vrij bewegen. De platen slippen constant tijdens het rijden..
Heb je de schroeven gecontroleerd van jouw achtertandwiel? wellicht dat deze los zijn getrild en constant tegen jouw achteras aan schuren.
SxStan
Derbi fan

Ik zal het zo checken!
SxStan
Derbi fan

Jep gefixt! Dat ik dat zelf niet zag :wall: achja gebeurd me geen 2e keer!

kan /close
Plaats reactie