Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Plaats hier brommers die compleet weggaan
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Ongelezen bericht door J03P »

Beste DF'ers,

Hierbij verkoop ik,met veel spijt, mijn brommer omdat ik voor mijn opleiding een auto nodig heb.

Het gaat hier om een hele nette Derbi DRD Limited uit 2007.

Ik ben de 2e eigenaar van de Derbi, en bij mij is het vertroetelen van de brommer begonnen.

wat specificaties:

Merk: Derbi Senda
Type: DRD Limited Edition
Bouwjaar: 2007
blok: Nieuw Type.
Brandstof: mengsmering 1:40

Aangezien ik de brommer origineel te langzaam vond heb ik hem wat opgevoerd. Dit is met veel zorg en beleid gegaan, kosten nog moeiten zijn hierbij gespaard. Geen beunhazerij of halfbakken werk, alle snelle onderdelen zijn in topconditie en alle onderdelen zijn op elkaar afgestemd!

De setup die er momenteel onder zit:

Cilinder: MHR 80 (80cc)
Uitlaat: Bidalot r2 (nieuw)
Carburateur: Mikuni TM 24 vlakschuif met originele roze slangen (ultrasoon gereinigd)
Spruitstuk: Metrakit (nieuw)
Luchtfilter: Twin Air Powerfilter (nieuw)
Ontsteking: Malossi met Eprom. (met verzwaringsplaat om meer topvermogen te generen)
Koppeling: Compleet nieuwe koppeling (tandwielen,koppelingskorf en huis)
Koppelingsplaten: Polini 5 plaats (nieuw)
Koppelingsveren: Metrakit (extra sterk)
Krukas: Metrakit (nieuw)

Dit blok heb ik compleet opnieuw opgebouwd. Alle onderdelen in het onderblok zijn 100% nieuw. Geen 2e hands rommel.
Om alles soepel te laten draaien heb ik alle lagers ververst. Alle lagers in het blok zijn van het A-merk SKF. Alleen het naaldlager is van Malossi.

Aangezien er een deukje in het koppelingshuis zat heb ik een complete nieuwe koppeling gekocht, dit kostte me alleen al 140 euro.

Het blok is gepolijst om een betere flow te genereren, de boosterpoorten zijn aangepast op de MHR.

dit alles heeft nog geen 50km gelopen.

totale kosten voor het opbouwen van dit blok (alleen materiaal): 1,030 euro

Omdat ik het belangrijk vond om de brommer weer 45kmh te kunnen laten lopen voor de verkoop heb ik alle originele onderdelen bewaard. Deze setup krijg je er gratis bij.

originele setup.

Cilinder: Origineel 50cc
Uitlaat: Originele uitlaat/Bidalot r2 (nieuw)
Carburateur: 17,5mm Origineel
Spruitstuk: Origineel/metrakit
Luchtfilter: Origineel/Twin Air Powerfilter (nieuw)
Ontsteking: Origineel/Malossi met Eprom.
Koppeling: Compleet nieuwe koppeling (tandwielen,koppelingskorf en huis)
Koppelingsplaten: Origineel/Polini 5 plaats (nieuw)
Koppelingsveren: Origineel/Malossi
Krukas: Origineel/Metrakit (nieuw)


Over de brommer:

Ik ben nu zo'n 2 jaar in het bezit van deze brommer en ik heb er heel veel tijd en nog meer geld in gestoken.
Een aantal dingen die ik heb veranderd.

Velgen zijn goud gemoffeld en uitgebalanceerd.
Nieuwe bandenset van Michelin Pilot Sporty (nog geen 250km oud, haren zitten er nog op)
Frame is gepolijst.
Led RAW achterlicht aangeschaft.
Crosskap gemonteerd.
Handvatten van Rockstar Energy met Rockstar Energy blister buster gekocht. (enige in Nederland)
Nieuwe tandwielen (13-53,12-52)
Alle boutjes vervangen door gegalvaniseerde inbusboutjes.
Complete nieuwe kappenset a 600 euro!!
nieuwe koppelings/remhevels gekocht.
Nieuwe achterbrug met nieuwe lagers en nieuwe pro link gekocht.
Nieuwe gaskabels gekocht.
Nieuwe gelagerde snelgashendel gekocht.
Nieuwe Hebo Handkappen.
Nieuwe Malossi Remblokken gekocht voor alle 3 de remklauwen.
Nieuwe Accu gekocht.


Al deze veranderingen hebben me ook een smak geld gekost, maar het was het zeker waard.


Praktisch alles is gewoon nieuw aan deze brommer, helaas zijn er ook wat minpuntjes.

Kras op de rechterachterkap (alleen in de sticker)
Barst in de km teller.
wat roest op de linker voetsteun.


Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Bij de brommer krijg je sowieso alle extra onderdelen, dus de originele setup en alle extra onderdelen die er bij komen.
Tevens krijg je er een mooie paddock bij, een volle tank, 2 originele banden,2 sleutels en 2 ART sloten.


Vraagprijs: 1900 euro

Bieden mag, maar hou het redelijk.

Vragen kunnen hier of via pm

Groeten,

Joep
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Hensenbok
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:24
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Ongelezen bericht door Hensenbok »

hallo
verkoop je ook alleen de originele blok?
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Ongelezen bericht door J03P »

Nee sorry, de brommer gaat niet in onderdelen weg.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Ongelezen bericht door J03P »

bod van 1500 op mp
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
drdproking
Pro tuner
Berichten: 972
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:53
Vervoersmiddel: rieju rr sport limitid(verkocht)
derbi drd 2003 full prorace
derbi drd racing 2010 #85 blauw
Locatie: budel-dorplein

Re: Derbi DRD Limited Edition 2007 MHR80/origineel

Ongelezen bericht door drdproking »

ruilen tegen een nissan micra en een rieju rr?
Xrace_supermotard schreef:Zit er een afneembaar stuk tussen bocht en demper :wtf: ?
:emo: :emo:
Gesloten