Hallo allemaal,
ik heb een derbi drd uit 2008 en vorige week liep hij vast..
dus alles eraf gehaald de cilinder eraf en zuiger eruit etc.
nou heb ik een aantal vragen:
- mag er in de verticale richting van de drijfstang (koppeling tussen de zuiger en de krukas) speling zitten zo ja hoeveel? o,5 mm o.i.d.?
- in de zuiger zitten aan twee kanten inhammetjes schuinboven de plaats waar de drijfstang. in welke richting moeten deze staan? ervoor of erachter?
- wat is de beste keus voor een vervangende zuiger? prijs/kwaliteit?
de cilinderwand ziet er volgens mij nog goed uit met de vingers geen groeven te vinden.
hebben jullie nog tips of handigheidjes hoor ik het graag van jullie!
Groetjes
Thomas A
Vastloper DRD
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
Re: Vastloper DRD
begin eens met je eigen vragen door te lezen; dit snapt toch niemand? als er geen groeven in de cillinder te vinden vallen met je handen heb je hoogst waarschijnlijk geen vastloper gehad hoor!

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Er mag wel wat speling op je krukas zitten
Meestal staat er op de zuigerkop wel een pijl , deze moet richting uitlaatpoort
zuigerveerslotjes moeten aan de achterkant zitten
Vervangende zuigers zijn er genoeg te vinden. Maat staat waarschijnlijk wel op de oude, anders even de zuigervoet meten
Wel er voor zorgen dat je geen te ruime zuiger koopt. Welke, ligt aan de omvang van je portemonnee.
Meestal staat er op de zuigerkop wel een pijl , deze moet richting uitlaatpoort
zuigerveerslotjes moeten aan de achterkant zitten
Vervangende zuigers zijn er genoeg te vinden. Maat staat waarschijnlijk wel op de oude, anders even de zuigervoet meten
Wel er voor zorgen dat je geen te ruime zuiger koopt. Welke, ligt aan de omvang van je portemonnee.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Senda DRD Ltd 08 *429*

doel je hiermee op zuigerveerslotjes?
mijn zuiger was een originele zuiger en heb een ori. cilinder.
ik heb een kleine portemonnee
volstaat een dmp imitatie of krijg ik met iets anders meer waar voor mijn geld?
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
volgende keer maak de vragen wel wat duidelijker alsjeblieft is voor iedereen makkelijker .
maar wat ik derf van kan opmaken is dat je geen groeven kan voelen .dan zal je waarschijnlijk geen vastloper hebben gehad
de inhammen die je bedoelt moet je niet naar kijken je moet kijken naar het pijltje boven op je cilinder die kan je best goed zijn op de afbeelding hierboven .en de spelling van de drijfstang zal ik niet weten andere leden van het form kunnen je denk ik beter hier mee helpen . en als je niet zoon grote portomonee heb moet je ook geen derbi kopen want onderhoud deraan is redelijk prijzig maar dat is dan mijn mening
maar wat ik derf van kan opmaken is dat je geen groeven kan voelen .dan zal je waarschijnlijk geen vastloper hebben gehad
de inhammen die je bedoelt moet je niet naar kijken je moet kijken naar het pijltje boven op je cilinder die kan je best goed zijn op de afbeelding hierboven .en de spelling van de drijfstang zal ik niet weten andere leden van het form kunnen je denk ik beter hier mee helpen . en als je niet zoon grote portomonee heb moet je ook geen derbi kopen want onderhoud deraan is redelijk prijzig maar dat is dan mijn mening
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Is je zuiger dan ook erg beschadigd of heb je gewoon wat aanloopvlakken ?
Waren de zuigerveren ook vastgebakken ?
Waren de zuigerveren ook vastgebakken ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Vastloper DRD
Verticale speling is niet fijn, zelfs als het een klein beetje is, dat wordt snel iets meer, en daarna nog iets meer..
Horizontaal is minder erg.
Horizontaal is minder erg.
Open the Throttle and Smile
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Senda DRD Ltd 08 *429*
Ik heb de Derbi al 3 jaar nu. had wel een grote portemonnee alleen tijdelijk niet..
verder is de zuiger wel echt naar zijn grootje. op de bovenkant ervan zie je dat er allerlei stukken metaal af zijn gesprongen.
verder is de zuiger wel echt naar zijn grootje. op de bovenkant ervan zie je dat er allerlei stukken metaal af zijn gesprongen.