Inmiddels ben ik 17 jaar oud.
Een paar maanden voordat ik 16 werd moest en zou ik een derbi kopen.
ik wis nog niet welke een gpr of senda, het moest een zwart roode worden.
toen kwam ik Nick (nickDRD) tege en die heef een LTD2008.
toen zou en moest ik er ook zo een hebben, en dat is deze geworden:

geen nette derbi dus

en daar heb ik dit van gemaakt


toen moes er tuurlijk ook een dikke setup op.
dus spullen bestelt MHR 80--21mm--en andere veren.

liep redelijk met de conti maar niet super.
toen kon javen goedkoop aan een R3 en hpi komen.
en tog maar besloten om alles optimaal te maken.
blok enzo weggebracht en na een week was die al klaar

blok opgebouwd:

blok eronder en reed wel lekker zo die R3 en hpi



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ni3W7_2ItMQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RllIt7JIuLA[/youtube]
we zijn maandag de hele dag met de brommers bezig geweest.
javen en nick een paar aanpassingen en ik heb de brommer in de tussentijd gepoetst
en voordat we gingen rijden nog een paar mooie foto's gemaakt.




en javen






Remy--Nick--Maikel

hier met een mhr supermoto om te uitesten










nieuwe ontsteking gekocht namelijk een MVT premium.(dus geen digitaal)
tijdje aan het spelen geweest met de voorontsteking.
en nu loop die eindelijk weer helemaal goed
en zelfs een stuk beter als met de HPI

daarom heb ik een paar filmpjes dan de gas reactie.
reactie met HPI
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xRLNw4l1ZKs[/youtube]
en de reactie met MVT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k-a1VN94cXg[/youtube]
hier foto van de aangepaste grondplaat




en hier een aantal goede foto's van de brommer.











update, ik was de koppeling aardig aan het martelen met dit als resultaat.
dus ff me koppeling ff losgehaalt en de dunnen onbeklede platen zijn roodgloeiend geweest.
ik zeg er wel bij dat ik heb aan het martelen was.(wheelys burnen dus eigelijk we de heletijd vol slippen)
ja ik weet dat het slecht is maat dat m ... dus schijt


er zit nu een dmp 5 plaats in en ff kijken hoe die het volhoud

ik vanmiddag ff voor huis in de straat klooien om te testen.
koppeling ff helemaal goed afgestelt.

ik trek een wheely ik kom neer en ik reed nog een mtr en toen viel ik.

misschien te hard met voor geremt ofzo ik zou niet weten wat er mis ging. de weg was ook nog droog

linker radkap kapot door been/knie en rechter handkap kapot.
nieuwe kappen zijn al bestelt weer iets van 180 eu lichter

maar ik ben alleen maar bij dat dat ook echt de enige dingen zijn.

brommer weer opgebouwd met 2 nieuwe kapjes en andere demper.




update 28mm dell phbh
op het filmpje kan je ook zien hoe ik me luchtfilter heb.
als ik hem afspuit met de HD word het filter ook niet nat.
en zo zit die helemaal vrij en stofvrij.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3pUSwmdNBvA[/youtube]
update BRK 43mm krukas
me oude krukas is helaas kapot gegaan

de nieuwe krukas word een BRK 43mm slag as.
de zuiger komt straks 1.56mm verder naar onder en verder naar boven.
dus de verbrandingskamer wordt 3.12mm groter (in hoogte)
de cilindervoet wordt 1.5mm afgedraaid, zodat de poorten mooi openen en je een lage poorttiming krijg.
dus dan komt de zuiger in totaal 1.5(voet) + 1.56(krukas) = 3.06mm hoger in de cilinder als normaal.
bij de meeste cilinders komt de zuigerveer dan boven de cilinder uit en daarom kan dit ook niet bij de meeste.(zoals bij daan)
de airsal heef gelukkig een kop die in de cilinder val.
daarom is dit vrijwel de enige cilinder waarmee het kan.(vandaar de airsal

ook worden een paar verschillende koppen berekend en gedraaid voor een betere compressie verhouding.

(losse binnenkoppen)
(we weten niet hoe dit uitpak met een standaard airsal)(kan goed lopen maar ook kut)
ik hoop dat die redelijk rijd zodat ik er een tijdje mee kan rijden zonder problemen.
als dat goed gaat wordt de cilinder getuned en wss een opmaat uitlaat.
ik heb alles binnen op de krukas na, die komt aankomende week.
kapotte krukas.

Carter schoon en klaar voor oplassen.

Dit moet worden opgelast ivm flow naar de cilinder.(is bij de mhr te veel weggehaald)


en hier een foto van de kop die aangepast moet worden.


update cilindervoet
cilindervoet is afgedraaid.
ik heb er 1.60mm vanaf gehaald ipv 1.56.
omdat ik de cilinder er zo op doe,(met spacerplaten)
dat de poorten precies openen.
en de squish bepaal ik door het afdraaien van de kop.
helaas heb ik nog geen krukas dus kon ik daar ook nog niet mee beginnen.
hier een paar foto's

klaar


update kop en cilinder bewerkt




update krukas binnen


update kop is af


update blokje af


GR Remy