DaanS schreef:De vorige eigenaar van mijn Derbi DRD Unlimited uit 2003 heeft per ongeluk het draadje van de hittesensor afgetrokken.
Dus dat ding dat je in je cilinderkop draait...
Waar kan ik er een kopen die precies hetzelfde is? En een goedkope misschien, want ik ga in de bossen rijden, en daar wil het misschien nog wel eens fout gaan...
Hij ziet er wel heel anders uit dan die van mij nu...
Maar ik heb nog het oude type teller. Dus de analoge. Ik weet alleen niet of dat het wat uitmaakt...
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Hij ziet er wel heel anders uit dan die van mij nu...
Maar ik heb nog het oude type teller. Dus de analoge. Ik weet alleen niet of dat het wat uitmaakt...
Maakt niks uit, die sensor is gewoon hetzelfde..
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Casper-94 schreef:Ik heb even met de multimeter gekeken. Stationair geeft hij ongeveer 11 volt aan, geef je gas dan loopt ie wel op naar de 13 volt. Is dat goed? Ik heb net 50 minuten met de brommer gereden dus de accu zou wel vol moeten zitten.
Mijn achterlicht begint ook pas te branden bij 6000 toeren. In het donker is dat dan ook niet echt fijn als je moet afremmen ofzo. Dan valt het licht steeds uit.
ja klopt hij begint pas op te laden als je gas gaat geven, maar als je een uur heb gereden en hij is nog steeds niet hoger als je nog niet heb gereden dan is je accu kapot
Ik heb met de multimeter alle draden nagekeken. Ik heb geen enkele 12v draad gevonden die naar het achterlicht loopt. Moet ik maar het beste een nieuwe draad via het contactslot trekken? Of kan ik ook bijvoorbeeld de + draad van de achterremschakelaar pakken?
Gaat het om een origineel licht of een LED licht? LEDjes hebben namelijk een drempelspanning, onder een bepaald voltage doen ze het gewoon niet. Ori licht gaat dan zwak branden.
Er loopt een draad vanaf je rempomp (achter je rempedaal) naar je remlicht. dat is de + van je achterlicht. Die bout aan je rempomp is gewoon een schakelaar. De - is vaak een gewoon een massadraadje op het frame.
Er zit een led lamp achter op. Maar als ik een + draad vanaf de accu via het contactslot schakel, dus bijvoorbeeld de + van de remschakelaar aftak, dan zou die wel gewoon moeten branden. Want als ik het rempedaal intrap brand de lamp normaal.
mijn achtergrond verlichting van mijn toeren teller en km teller doen het niet meer?
voor de rest doen al mijn dashboard lampjes het wel(benzinge,oli enz) me voorlicht en achterlicht enzo doen het ook allemaal.
iemand die mij kan helpen ik heb een derbi extreme 2008.
Peter9812 schreef:mijn achtergrond verlichting van mijn toeren teller en km teller doen het niet meer?
voor de rest doen al mijn dashboard lampjes het wel(benzinge,oli enz) me voorlicht en achterlicht enzo doen het ook allemaal.
iemand die mij kan helpen ik heb een derbi extreme 2008.
bij de oude types heb je in de teller meestal van die oude rubberen fittinkjes met 1.2 w steeklampjes,
die kun je van onderen eruit trekken.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
hallo,
ik heb een probleempje met me derbi.
het klein licht, achterlicht en toerenteller doen het niet. als ik hem op groot licht zet doen die het wel. weet iemand misschien wat het probleem is?
alvast bedankt
zekering waar zit die?
en als ik het groot licht aan zet dan doen het achterlicht en toerentellen het wel.
accu is goed geloof ik maar ik ga er wel ff naar kijken.
derbi oude types:
gele draad vanaf ontsteking loopt naar contactslot en wordt daar, wanneer je het licht aanzet, doorgeschakeld via bruin
kan zijn dat bij de nieuwere types alles via de rode draad bij je contact loopt, dit aangezien je toerenteller het ook niet doet
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan