Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Ik heb een nieuwe snelle cilinder nodig die goed loopt in combinatie met een Jollymoto 50cc uitlaat. Op een Stage6 50cc liep het echt heerlijk, dus het liefst kom ik daar weer een beetje bij in de buurt (een nieuwe Stage6 is me even te duur).
De twee cilinders uit de titel hebben wel mijn interesse, maar kan (vooral van de Barikit) weinig informatie vinden.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met (één van) deze cilinders of andere suggesties hebben?
De twee cilinders uit de titel hebben wel mijn interesse, maar kan (vooral van de Barikit) weinig informatie vinden.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met (één van) deze cilinders of andere suggesties hebben?
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Wat ik tot nu toe gevonden heb ik het volgende:
Doppler: Goede cilinder, grotere vlinderpoort dan Airsal 50 en snellere timingen
Barikit: Vergelijkbaar met Airsal, alleen dan netjes afgewerkt.
Als dit klopt ga ik voor de Doppler, mensen die nog meer puntjes weten?
Doppler: Goede cilinder, grotere vlinderpoort dan Airsal 50 en snellere timingen
Barikit: Vergelijkbaar met Airsal, alleen dan netjes afgewerkt.
Als dit klopt ga ik voor de Doppler, mensen die nog meer puntjes weten?
Open the Throttle and Smile
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Barikit heeft volgens mij een snellere timming als de Airsal. Hoeveel sneller of slomer hij als een Doppler is weet ik niet. ik weet wel dat hij aardig vooruit komt.
Maar ik denk dat die Doppler sneller is, heb ooit gelezen dat ze 15pk uit een getunde doppler haalde.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BFxA_GvUz8k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3GH3GFB7cwQ[/youtube]
Maar ik denk dat die Doppler sneller is, heb ooit gelezen dat ze 15pk uit een getunde doppler haalde.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BFxA_GvUz8k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3GH3GFB7cwQ[/youtube]
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Dat er door XSH 15pk uit de Doppler is gehaald had ik ook gelezen ja, maar opzich is dat niet echt belangrijk voor mij, want de cilinder word toch niet getuned.
Het gaat er bij mij om welke cilinder het beste presteert regelrecht vanuit de fabriek.

Het gaat er bij mij om welke cilinder het beste presteert regelrecht vanuit de fabriek.
Open the Throttle and Smile
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
ik weet haast zeker dat die doppler sneller isBoeki schreef:Dat er door XSH 15pk uit de Doppler is gehaald had ik ook gelezen ja, maar opzich is dat niet echt belangrijk voor mij, want de cilinder word toch niet getuned.![]()
Het gaat er bij mij om welke cilinder het beste presteert regelrecht vanuit de fabriek.
alleen even een aandachtspuntje, ik heb de airsal zelf gehad, eigenlijk een kut cilinder, teveel zuigerspeling vanaf fabriek, weinig compressie,
de doppler staat echt flink breed en slijt dus ook wel wat harder, en is flink hoogtoerig, maar deze cilinder hield het al wel flink lang vol, 2e zuiger en ik had hem ruim 5000 km eronder, toen begon die slecht te trekken in de 6 en heb ik er een nieuwe cilinder onder gedaan
barikit is een beetje tussen de airsal en doppler, de vlinderpoort staat wat minder breed als die van de doppler, ong hetzelfde als een stage 6 (die staat ook niet enorm breed) wat ik hoorde van ron (kameraad, ook hier opt forum) is dat die wel goed en mooi liep, wel iets minder snel als doppler
4 strokes are like tampons, every pussy has one
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
ohja, doppler kon manston 50 inhalen
maar die was ook nog niet heel fijn afgesteld
manston met 17,5 en conti, ik met doppler, 14mm en doppler uitlaat
op top allebij rond de 110 maar trekken ging de doppler harder, misschien dat die conti hem iets begrensde?

maar die was ook nog niet heel fijn afgesteld
manston met 17,5 en conti, ik met doppler, 14mm en doppler uitlaat
op top allebij rond de 110 maar trekken ging de doppler harder, misschien dat die conti hem iets begrensde?
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Bedankt voor de info Marco, ik heb inderdaad de Doppler besteld.
De Doppler uitlaat is wss een opmaat voor de Doppler cilinder, dus zal er met mijn Jollymoto wel niet alles uit halen, maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat rijden.

De Doppler uitlaat is wss een opmaat voor de Doppler cilinder, dus zal er met mijn Jollymoto wel niet alles uit halen, maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat rijden.
Open the Throttle and Smile
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
ik had niet echt het gevoel dat die doppler uitlaat op de doppler cilinder helemaal de bom was, een berekende uitlaat zal het nog beter doen, ook omdat die van dunner materiaal zijnBoeki schreef:Bedankt voor de info Marco, ik heb inderdaad de Doppler besteld.![]()
De Doppler uitlaat is wss een opmaat voor de Doppler cilinder, dus zal er met mijn Jollymoto wel niet alles uit halen, maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat rijden.
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
In vind 110 km/h voor een 50cc anders niet niks.
Wat heeft de dikte van het materiaal met de prestaties te maken? Die Jollymoto van mij is ook erg dun, weegt helemaal niks.

Wat heeft de dikte van het materiaal met de prestaties te maken? Die Jollymoto van mij is ook erg dun, weegt helemaal niks.
Open the Throttle and Smile
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
50cc in de sprintklasse hebben meestal een hogere top als de 70 of 80cc's.
De oude kreidler van veen's haalde ook een top van meer als 130. Niets mooiers als met een 50cc een 80cc voorbij blazen
De oude kreidler van veen's haalde ook een top van meer als 130. Niets mooiers als met een 50cc een 80cc voorbij blazen

- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
idd, zoals laatst ene meeting, reed er 1 met zogenaamd een 50cc stage 6 (bleek 80cc te zijn) andere carb. mm`s geen idee, en conti, op het rechte stuk liep ik iets in op hem, met 50ccDaan schreef:50cc in de sprintklasse hebben meestal een hogere top als de 70 of 80cc's.
De oude kreidler van veen's haalde ook een top van meer als 130. Niets mooiers als met een 50cc een 80cc voorbij blazen

er was er ook 1 met 80cc polini, was veel ste rijk, en die baalde ook al dat ik hem voorbij ging, alleen een 80cc airsal ging kwa top me voorbij, maar optrekken ging gelijk op
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Voordeel van 50cc is minder massa wat er moet bewegen, daarom zijn 50cc vaak hoogtoeriger.
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
voordele is ook dat niet zo tering zuipt, nadeel weer dat je na koppel kunt fluitenjasperrr91 schreef:Voordeel van 50cc is minder massa wat er moet bewegen, daarom zijn 50cc vaak hoogtoeriger.
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
ik ree met mijn mhr80 1 op 20 hoor
Heb 1x 1 op 25 gehaald, toen ik naar limburg ree.
Dat heb ik nooit gehaald met 50cc en andere uitlaat. Dan moest ik blij zijn als ik 1 op 20 ree
Als je lekker cruished met 80cc dan zuipt het echt geen drol.
Lekker op koppel rijden, dan ben je nog steeds sneller als een ontgrensde derbi.

Heb 1x 1 op 25 gehaald, toen ik naar limburg ree.
Dat heb ik nooit gehaald met 50cc en andere uitlaat. Dan moest ik blij zijn als ik 1 op 20 ree

Als je lekker cruished met 80cc dan zuipt het echt geen drol.
Lekker op koppel rijden, dan ben je nog steeds sneller als een ontgrensde derbi.
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
mijn verbruik is echt wel minder dan een 80 airsal (ik rijd ook met 14mm en de 80cc met 19 of 21)jasperrr91 schreef:ik ree met mijn mhr80 1 op 20 hoor![]()
Heb 1x 1 op 25 gehaald, toen ik naar limburg ree.
Dat heb ik nooit gehaald met 50cc en andere uitlaat. Dan moest ik blij zijn als ik 1 op 20 ree![]()
Als je lekker cruished met 80cc dan zuipt het echt geen drol.
Lekker op koppel rijden, dan ben je nog steeds sneller als een ontgrensde derbi.
4 strokes are like tampons, every pussy has one
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Ik ree ook met 21mm.
Verbruik ligt niet aan de carburateur maar aan je rechter hand. Als je 4.000 toeren draait met 14mm of 21mm heeft die dan meer brandstof nodig?
Verbruik ligt niet aan de carburateur maar aan je rechter hand. Als je 4.000 toeren draait met 14mm of 21mm heeft die dan meer brandstof nodig?
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Ach ja, het is dat ik al een mooie 50cc uitlaat had, anders was ik waarschijnlijk ook voor 80cc gegaan.
Vond het koppel van de Jolly i.c.m. de Stage6 50cc eerlijk gezegt nog helemaal niet tegenvallen, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit op een 80cc gereden heb. Wel 70cc met Conti van de enige vriend die ik heb met een Derbi..
Zou mooi zijn als ik me maat eruit kan rijden, hij heeft nog wel eens veel praatjes namelijk.
Als ik dat zo lees hier moet het wel goed komen. 
Vond het koppel van de Jolly i.c.m. de Stage6 50cc eerlijk gezegt nog helemaal niet tegenvallen, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit op een 80cc gereden heb. Wel 70cc met Conti van de enige vriend die ik heb met een Derbi..
Zou mooi zijn als ik me maat eruit kan rijden, hij heeft nog wel eens veel praatjes namelijk.


Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Wat het verschil maakt is dat je een 50cc in de toeren moet houden om vooruit te komen, en een 80cc niet.
Meer toeren = meer brandstof, en blijkbaar staat dat niet in verhouding met de grotere carb die meeste 80cc heeft.

Meer toeren = meer brandstof, en blijkbaar staat dat niet in verhouding met de grotere carb die meeste 80cc heeft.
Open the Throttle and Smile
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Ligt eraan hoe je rijd.
Ik heb met 50cc en conti wel is 1 op 13 gehaald.
Dat heb ik met mijn mhr 80 nog nooit gehaald.
80cc is gewoon meer volume om te vullen, heeft niks met carburateur te maken. Dat fabeltje is gewoon onzin.
Dat die meer gaat gebruiken met grotere carb dat kan, maar dat komt omdat die vaak wat feller bovenin word en je wat meer toeren gaat draaien. Ja zoals je al zegt, meer toeren is meer brandstof nodig.
Maar dit topic kan close?
Ik heb met 50cc en conti wel is 1 op 13 gehaald.
Dat heb ik met mijn mhr 80 nog nooit gehaald.
80cc is gewoon meer volume om te vullen, heeft niks met carburateur te maken. Dat fabeltje is gewoon onzin.
Dat die meer gaat gebruiken met grotere carb dat kan, maar dat komt omdat die vaak wat feller bovenin word en je wat meer toeren gaat draaien. Ja zoals je al zegt, meer toeren is meer brandstof nodig.
Maar dit topic kan close?
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Ik vind dit best een interessante discussie, dus wat mij betreft mag die nog wel even open blijven.
Misschien had je me niet goed begrepen, maar ik denk ook dat je met 80cc eerder zuiniger rijdt hoor..
Probeerde ik in vorige post duidelijk te maken.
Jij denkt dus dat het brandstof verbruik in lage toeren bij 14mm en 21mm gelijk is, ongeacht het aantal cc's?
Misschien had je me niet goed begrepen, maar ik denk ook dat je met 80cc eerder zuiniger rijdt hoor..
Probeerde ik in vorige post duidelijk te maken.
Jij denkt dus dat het brandstof verbruik in lage toeren bij 14mm en 21mm gelijk is, ongeacht het aantal cc's?
Open the Throttle and Smile