Navigatie op je Derbi Senda

Algemene vragen over Derbi.
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

Hee,

Ik had een vraagje, ik wil namelijk een navigatie klem hebben zodat ik mijn navigatie stevig vast kan maken op mijn stuur.
Nu had ik een vraagje hoe je deze het beste kunt bevestigen, en dus door middel van welk systeem.
Had 1 goed voorbeeld gevonden, maar de klem staat er natuurlijk nooit goed op, altijd vanuit verkeerde hoek of veels te donker. (die van de GPR/RS bijvoorbeeld)

Hier 2 voorbeelden die ik gevonden had:
Skitta navigatie van chippie(=blijkbaar JvS=jesse):
Afbeelding

Hier de navigatie van harvik:
Afbeelding

Hier de navigatie van Luco:
Hij heeft ook een oplader gekocht en die rechtstreeks op zijn accu aangesloten: ''Als ik hem oplaad doe ik gewoon het snoertje onder mn zadel door, dat wil prima!''
Afbeelding
Afbeelding

Hier de navigatie van Koen op zijn R1:
Hij gebruikt volgens mij dit systeem:
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je ziet hier ff iets beter gemonteerd:
Afbeelding
Toen hij nog zijn oude mobiel als GPS gebruikte:
Afbeelding

Koen's uitleg van hoe je hem op de accu aansluit:
Als je een gewone navi, dus met zo'n aansteker aansluiting, wilt aansluiten op de accu,
kan je gewoon van die aansteker dingen kopen welke je aan de accu kunt knuppen,
Of je knipt gewoon die stekker er af, en maakt het direct aan de accu, maar dan kan hij dus niet meer in de auto, of je moet er nog een stekkertje tussen zetten ,dat je kan wisselen

Dus nogmaals, mijn vraag is:
1)Welke klemmen zijn er op de markt,
2)Voor welke merken (of zijn er ook universele, of klemmen die je voor meerdere merken kunt gebruiken),
3)Hoe werken ze/maak je ze vast aan je stuur etc,
4)En waar te koop?

Alvast bedankt!
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Re: Navigatie op je Derbi Senda

Ongelezen bericht door luco »

haha mijn foto's worden gebruikt! Ik ben toen ook nog naar de media markt gegaan... Daar hadden ze steunen voor op de fiets, de sturen van een fiets zijn even dik dus dat zou in principe ook wel werken! maar die waren 25 euro, dus dan ga ik liever zelf aan de gang :wave: qua opladen is het wel duidelijk neem ik aan? wat voor navigatie heb je?
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
derbievolimited
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)

Ongelezen bericht door derbievolimited »

Ik wil dit eigenlijk ook doen alleen dan met mijn iPhone, weet iemand daar misschien iets voor??
teun4
Tuner

luco schreef:haha mijn foto's worden gebruikt! Ik ben toen ook nog naar de media markt gegaan... Daar hadden ze steunen voor op de fiets, de sturen van een fiets zijn even dik dus dat zou in principe ook wel werken! maar die waren 25 euro, dus dan ga ik liever zelf aan de gang :wave: qua opladen is het wel duidelijk neem ik aan? wat voor navigatie heb je?
Heb je een foto van hoe je de klem zelf gemaakt hebt dan? Zie volgens mij ook dat hij in een tasje zit, heb je die aan het tankkapje geschroeft ofzo?
(Mijn vader heeft een Medion GoPal ofzo, dus niet een van de bekenste merken maar hij werkt prima, dus daarom vroeg ik ook naar universele klemmen)
derbievolimited schreef:Ik wil dit eigenlijk ook doen alleen dan met mijn iPhone, weet iemand daar misschien iets voor??
Zou je ff willen wachten met die vraag?
Misschien kun je met het antwoord dat ze aan mij geven, jij ook wel verder. Nu gaat het ff over gewone navigatiesystemen, en als je toch alsnog deze vraag wilt stellen,
doe het dan als ik antwoord heb op al mijn vragen, anders maak je zelf een topic aan of zet je het in het kleine vragen topic, Want anders claim je mijn topic (A) :shh:

Dus als iemand een goede klem heeft zou hij dan ook met duidelijke foto's kunnen komen? Foto's zeggen vaak meer dan 233 woorden :roll: :ugeek:
luco
Pro tuner

het is een klein blikken doosje. daar heb ik de bovenkant uit geknipt, ter grootte van het scherm. daar heb ik een voorkantje van een mapje(voor een verslag van school bijvoorbeeld) overheen gedaan, zodat je het touch screen nog kan gebruiken en het toch spat water dicht is! ook heb ik aan de kant van je zadel er twee gaten in gemaakt. daar gaat een elastiek doorheen onder mn tankkapje door. en aan de kant van je stuur, zit een soort bandje dat je hem strak trekt aan het scharnier punt van je tankkapje. ik ben nou op school maar thuis wil ik wel even foto's maken.
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
teun4
Tuner

Al foto's kunnen maken?
Misschien ook een foto van het doosje los? Zodat ik kan zien hoe je hem vastbind?
Hoe heb je bijvoorbeeld dat plastic van een snelhechter vast gemaakt aan je blikken doosje?
En met wat voor bandjes maak je hem vast?
Tyre wraps? elastic? schoenveters? :happy:

Je helpt me goed op gang, heb alleen nog ff dat duwtje in de rug nodig :roll:
luco
Pro tuner

haha ja ik heb ze net gemaakt: Je ziet het allemaal op de foto's. Dat plastic heb ik vast gemaakt met lijm(lijmpistool) volgens mij. Alleen aan de bovenkant zoals op de foto te zien is, omdat anders het plastic onder spanning komt, en je het dus niet meer goed naar beneden kunt drukken om je touchscreen te gebruiken...

<script src="http://nl.picturepush.com/external.js.p ... &time=1500" type="text/javascript"></script>
Afbeelding
luco
Pro tuner

http://luco53.nl.picturepush.com/album/ ... l?rnd=3196" onclick="window.open(this.href);return false;

deze laatste link doet het als het goed is.
Afbeelding
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

opzich zijn er denk ik wel honderd wegen naar deze Rome, het is gewoon een kwestie van een beugeltje maken/kopen voor aan het stuur en een dock kopen/maken voor je telefoon/nav/tablet. Zo heb ik zelf wel eens een ipad houder van de Xenos gekocht. Mijn tablet heeft een andere beeldverhouding dus dit past natuurlijk niet, toen heb ik zelf een houder gemaakt met behulp van plexiglas buigen met een verfbrander, 2mm aluminium leer ter bekleding en PU lijm( 2 comp.)

ik kan me zo voorstellen dat je bijvoorbeeld van 1 of 2 klembeugels met een rubbertje een goede houwvast op je stuur kunt maken, daar kan je bijvoorbeeld een plaatje opbouten die je dan vastlijmt op een telefoonhouder voor je specifieke telefoon. of anders maak je er zelf eentje. Kan me goed voorstellen dat aluminium en leer een degelijkere steun maken dan plastic
teun4
Tuner

JoopKarelSpank schreef:opzich zijn er denk ik wel honderd wegen naar deze Rome, het is gewoon een kwestie van een beugeltje maken/kopen voor aan het stuur en een dock kopen/maken voor je telefoon/nav/tablet. Zo heb ik zelf wel eens een ipad houder van de Xenos gekocht. Mijn tablet heeft een andere beeldverhouding dus dit past natuurlijk niet, toen heb ik zelf een houder gemaakt met behulp van plexiglas buigen met een verfbrander, 2mm aluminium leer ter bekleding en PU lijm( 2 comp.)

ik kan me zo voorstellen dat je bijvoorbeeld van 1 of 2 klembeugels met een rubbertje een goede houwvast op je stuur kunt maken, daar kan je bijvoorbeeld een plaatje opbouten die je dan vastlijmt op een telefoonhouder voor je specifieke telefoon. of anders maak je er zelf eentje. Kan me goed voorstellen dat aluminium en leer een degelijkere steun maken dan plastic
JoopKarelSpank, zou je hier een foto van willen maken? Dat maakt alles stukken duidelijker.

Verder heb ik het idee van Luco uitgewerkt. Harstikke bedankt Luco!! :clap:
Zit nu alleen met de vraag hoe je het vast maakt bij je scharnierpunt van je tankkapje?
Heb zelf een X-treme, dus zag al dat jij een ander tankkapje hebt (omdat je een Evo Limited hebt), volgens mij is die van jou vergelijkbaar met die van een Aprillia SX.

Uitleg hoe ik het gemaakt heb:
Neem een blikken doosje (sigaren doosje etc.)
Pak iets van trilling dempent materiaal, Ik heb hiervoor Fiber Fill gebruikt, maar elk ander dempent materiaal is ook goed
Knip dit in de vorm van de bodem van je blikken doosje
Knip ook een lange reep voor de staande kant
Pak dubbelzeidig plakband en plak dit in het doosje zodat het dempend materiaal (Fiber Fill) vast blijft zitten
Hoog de bodem op als het navigatie systeem te diep in het blikken doosje ligt als dit nodig is

Pak de deksel van het doosje, meet de groote van het scherm van je navigatiesysteem op, en teken dit in midden van het de deksel
Boor 4 gaatjes aan de binnenkant van de hoeken van het afgetekende gedeelte, zodat zodadelijk je zaag er tussen past. Dus niet de punt van de boor op het punt zetten waar de lijnen bij elkaar komen, dan krijg je alsnog een grotere gat in vergelijking met je scherm van je navigatie.
Knip dit eruit met behulp van een blikschaar, of als je het netter wilt doen, pak een decoupeerzaag of een figuurzaag en zaag het eruit.
Pak een insteekhoesje of een snelhechter en knip hier weer het figuur van je scherm uit, maar neem het iets ruimer zodat je ook nog ruimte hebt om het plastic zodadelijk vast te lijmen.
Lijm het plastic vast aan het blik met behulp van bijvoorbeeld een lijmpistool, maar doe dit alleen aan 1 van de vier zijde's! zodat het plastic niet onder spanning staat en je het touch screen toch kunt gebruiken.

Hier komt nog te staan waar je sleufjes moet gaan maken in je blikken doosje zodat je met behulp van elastiek of een trekbandje je doosje vast kun maken aan je brommer.

Hier maar ff foto's van hoe ik het nu heb:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een foto hoe een X-treme scharniert bij het tankkapje:
Afbeelding
Afbeelding
luco
Pro tuner

hee! ziet eens aan je heb het ook mooi uitgewerkt! ziet er al goed uit! kijk nog een foto'tje van hoe ik het tegenwoordig vast maak. dat gewring met dat bandje tussen dat scharnier punt door duurde me elke keer te lang. dus heb ik gewoon een ijzerdraadje gebruikt. kijk maar eens op de foto.

Afbeelding

ps vergeet niet in de how-to te zetten dat er nog een gaatje in moet voor een USB want anders is hij zo leeg onder het rijden;)
Afbeelding
Plaats reactie