parmakit 110cc update p67 ciney!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Sander »

mist nog 1 dingetje volgens mij?


Filmpje maken :wub:
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.

Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.

Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Royal Club »

ik heb trouwens iets gemist merk ik, en heb geen zin om terug te lezen,

waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door J03P »

lees maar wel even terug, heb je nog gequote..
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Royal Club »

jasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.

Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.

Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
klopt, ehmmmm
kak, ik ga ff in mn geheugen graven, want zo heb ik ook ooit die polini van mij afgesteld op mn 44 slag tp,

wat is de voorontsteking ookalweer op een normale slag?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Royal Club schreef:
jasperrr91 schreef:Wes die graden voorontsteking is voor een orginele slag.

Volgens Graham Bell moet je bij een langere slag meer graden voorontsteking nemen.
Alleen krijg ik nergens gevonden hoe je dat berekend.

Dit staat er in zijn boekwerk:
Regardless of the ignition system employed, the spark plug must fire at the correct time if good power is to be made and engine damage avoided. Some two-strokes are timed to spark at 2mm before TDC, others at anywhere from 0.4mm to 4mm.
Probably you are wondering why the difference? Well, first, the length of the engine's stroke will affect the amount of advance required. A short stroke engine wit with 2mm advance will have considerably more advance measured in degrees of crankshaft
rotation than a long stroke engine with spark timing of 2mm before TDC. For example, a 125cc engine with a stroke of 60mm and 2mm ignition advance has 18.8° advance, the same as a 125 engine with a 50mm stroke and 1.65mm advance.
klopt, ehmmmm
kak, ik ga ff in mn geheugen graven, want zo heb ik ook ooit die polini van mij afgesteld op mn 44 slag tp,

wat is de voorontsteking ookalweer op een normale slag?
1.7mm Oftwel 20 graden met een afwijking van ongeveer 2graden toegestaan geloof ik.
Dit is nu een 46mm slag.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Royal Club schreef:ik heb trouwens iets gemist merk ik, en heb geen zin om terug te lezen,

waarom moet dat ding 5mm opgehoogd worden om een squish van 0 te creëren?
Die ophoogplaat die erbij zat was 3mm te dun.
Met 3mm erbij staat de squish als het goed is precies op 0. Dus daar zorgt die ophoogplaat voor, en dan snijden we een voetpakking van de juiste dikkte zodat we de juiste squish krijgen.
weschung
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 17:28

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door weschung »

17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag.

Het is wel zo dat als je met een andere slag eigenlijk ook een andere vooronstekking moet hebben bij het zelfde toerental van wege de zuigersnelheid en bla bla dit is ok wat Graham Bell bedoelt vandaar dat het omrekenen er niet in staat, maar dat maakt geen kloot uit want als je zo zou denken klopt die curve van de polini ook al niet meer dus het is toch niet optimaal waarschijnlijk is die curve in de polini en vergelijkbare onstekkingen toch zo universeel mogelijk dus is gewoon een kwestie van goed zetten en als je het netjes doet goed zetten dat hij met de stroboscooplamp 20 graden voor onstekking heeft op 4500 rpm
Laatst gewijzigd door weschung op vr 23 sep 2011, 00:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Royal Club »

weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
oja, volgensmij zat het zo ja.

slag delen door 360graden, maal het aantal graden voorontsteking

40/360, maal 17graden is 1.888
46/360, maal 17graden is 2.172
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Naja je moet 20 graden hebben volgens mij.
Maar snap de berekening inderdaad.
Thnx.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Royal Club »

Royal Club schreef:
weschung schreef:17 graden is 17 graden of slag nu 1 is of 1000 dat maakt niks uit en je kunt dat gewoon omrekenen in mm en dan is het wel ander bij een andere slag
oja, volgensmij zat het zo ja.

slag delen door 360graden, maal het aantal graden voorontsteking

40/360, maal 17graden is 1.888
46/360, maal 17graden is 2.172
godver!, ja, maal 20graden ja..
2.22
2.55
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Is wel weinig vergeleken met een sellectra
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Royal Club »

jasperrr91 schreef:Is wel weinig vergeleken met een sellectra
Want mijn sellectra stond op 3.7mm had nkg wel iets vroeger gemogen volgens mij. Maar niet veel.
jaaah boeiend, ontstekingen kan je niet zo vergelijken :P Beste is nog om dat ding gewoon op de testbank te zetten en dan lekker vanalles te proberen, punt waar die het meeste vermogen draait markeren, en dan iets later zetten.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Jasper »

Naja is ook de bedoeling om als het blokje morgen loopt zondag op de testbank te gaan.

Wacht nog op reactie over de testbank...

Ik snap ook wel dat je dat zo niet kan vergelijken, maar vond het verschil redelijk. Maarja, zet hem in het begin wel rond de 2.5/6
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Pieke »

Staat er ergens een poortmapje van die parmakit?
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Pieke »

Ik vond net op een website uit spanje dat zij de squish op 1mm hebben staan:
http://www.50soffroad.net/web/foro_offr ... &start=240
staat in de 1e post van die pagina.
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door KREGO »

weschung schreef:Ben vandaag weer bezig geweest aan het parmakit blokje.
Vrijdag
-ophoogplaat afmaken cilinder monteren met een squish van 1 of 0,8 mm en een afdruk nemen van vebrandingruimte met een stuk modelklei
- onstekking monteren op 20 graden (moet nog even me stroboscooplamp vinden moet dat kutding ergens hebben:P)
-vullen met olie etc dat het blok helemaal klaar is om gemonteerd te worden.
- brommer komt binnen waar het blok onder komt om zover te proberen

zaterdag
- blok uit de brommer halen
-parmakit blok monteren
-temp sensor aansluiten
- Schijnt dat ik joep's onstekking moest afstellen zei jasper ?
-parmakitje afstellen.

nog te doen
- afspraak maken met TJ-tunning voor een dynorun.
- terug naar Bels
leuk om allemaal te horen :happy:
maar wesley,
raar dat er daar zo'n scheurtje kan in komen.
meschien is zo mijn kick starter kapot gegaan :think:
ik heb er nooit naar gekeken maar het zou wel handig zijn als die terug zou werken :dry:
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door KREGO »

kheb een mail naar parmakit gestuurd voor de ''goede'' squish :)
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Boeki »

Krego, kan je niet naar Nl afreizen om bij de run op de testbank te zijn ofzo, dat zou vet zijn voor jou. ;)
Of de eerste start. 8-)
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: KREGO's 110 Parmakit Project! Blokje opgebouwd + polini

Ongelezen bericht door Daan »

Het blok loopt en boekt
Plaats reactie