Ik ben Bart, 17 jaar en woon in weelde (vlakbij Tilburg) in belgie dus.
Gelukkig is mijn vader nederlander, dus geen paniek, ben geen hele belg.
Toen ik 16 werd theorie brommer gehaald en een LTD 08 gekocht.
Na een aantal maanden al op m'n bek gegaan. Schade was enkel een kapotte radiator en enkele kappen stuk.
Voor de rest was hij nog helemaal intact.
Ook de leovince v6 die eronder hong vervangen voor een SCR Corse Chrome.
Zo staat hij er nu bij:

Maar ik had al even het gedacht op een projectje te beginnen.
Was altijd wel een beetje aan het kijken op marktplaats/speurders/2dehands/kapaza voor een leuk projectwaardig brommertje voor het liefst zo weinig mogelijk geld (ben ook maar student en die andere brommer kost ook geld) en een goed lopend blokje.
Dus na even zoeken/wachten, kwam ik op marktplaats een advertentie tegen over een DRD uit 2003 die een aantal onderdelen miste, maar verder goed was. Dus ik direct gevraagd naar de vraagprijs en die bleek zeer laag te liggen dus direct afgesproken om te gaan bekijken.
Ik en m'n vader 130km naar Ulestraten knorren met de aanhanger en toen de brommer daar meegenomen. Hij had wel een deukje in het frame maar was niet total-loss.
Foto de dag nadien:

De setup wordt niet zoveel bijzonders, dit omdat hier in België de brommer direct wordt ingevorderd en dat je gruwelijk veel moet dokken mocht je hem terug willen, ook m'n ouders vonden het 70cc verhaal niet zo'n goed idee dus dat viel meteen al af.
Zit nu een DMP 50cc op, deze laat ik er gewoon opzitten omdat hij voorlopig ook nog werkt.
Kwa carbu zit er een (standaard) 17,5mm dell'ortho op, lijkt me goed genoeg voor deze setup. Uitlaat is momenteel een onderlangse hebo performance, maar deze gaat waarschijnlijk plaats maken voor een gianneli enduro dubbele paip.
Had verder dit nog in het hoofd (voorlopig):
- Kappen kopen [x]
- Kappen spuiten/bestickeren [x]
- Remschijven opknappen/opschuren []
- Velgen opknappen []
- Frame afbijten[x]
- Achterbrug opknappen [x]
- Remklauwen rood spuiten []
- Voorvork opknappen en opnieuw bestickeren/spuiten []
- Nieuw contactslot [x]
- Nieuw luchtfilter [x]
- Koso KM-teller [x]
- Stage 6 temp. meter [x]
met een [x] is gedaan/gebeurd
Dit is voorlopig het idee:
uiterlijk:
- Kappen: DRD 03 radkappen met SMT achterkappen en Acerbis evo voorspattert
- Zadel: DRD 03 zadel
- Voorvork: DRD 03 in het zilver gespoten met rode of gouden remklauwen
- Velgen: DRD Limited gietwielen (PORNO)
- Frame: DRD Chrome frame
- Achterbrug: Prolink
motorisch:
- Uitlaat: Gia conti met dubbele paiiippp (alu)
- Cilinder: DMP 50cc snel
- Carburateur: Dell'ortho 17,5mm
- Luchtfilter, koppelingsplaten, krukas: Origineel
Update 1
Blanke laag v/h frame aan één kant er al af gehaald. Gaat er goed af, ook op het subframe.
Roest zat er niet veel op, dus dat is mooi meegenomen. De blanke laag verwijderen van de andere kant v/h frame zal voor een andere dag zijn (morgen namelijk examens

Hier een badass pic, maar dan heb je teminste al een foto. Had enkel m'n telefoon bij de hand dus ff snel een feuteau:

Update 2
In de voormiddag nog verder de blanke lak eraf gehaald, moet nog wat bijwerken maar dat ging beter als hij buiten stond.
Dus even snel een foto gemaakt:

Update 3
Hier wat foto's van hoe het er nu bijstaat:
Kappenset geschuurd, enkel nog voorspatbord bestellen:

Zijstandaard zwart gespoten:

Voetstepjes en olieafdekplaatje zwart gespoten:

Achterlicht:

Doos met onderdelen (Luchtfilter, kabelboom, contactslot, ...):

Kettingeleider zwart gespoten:

Carburateur, rempedaal, rubbers voetjes:

Zo staat de brommer er nu bij:

Update 4
Zo staat hij er nu bij:

Foto van de achterbrug:

Update 5
conti demper is inmiddels binnen, morgen of overmorgen hopelijk de conti demper met bocht.
Daarnet even de kappen erop gelegt, met dit als resultaat:

even snel het voorspatbord gepakt wat ik nog had liggen en natuurlijk moeten de kappen nog gespoten worden...

EDIT:
even een paint-shopje


Update 6
Hier de beloofde foto's:
- Links de veer van Jasper en rechts de veer die op de brommer zat

- Half gepolijste achterbrug (moet nog fijn gepolijst worden, dit is nog met een ruwe polijstborstel)

- De boormachine met polijstborstel

Zoals ik al zei probeer ik gietwielen te krijgen, maar de beste man neemt zijn telefoon niet op.
Prolink blijkt nu toch niet zo slecht te zijn als het leek, dus daar wacht ik even mee om dat te vervangen,
en de luchtfilterbuis moet ik nog altijd eentje vinden omdat de verkoper hem niet apart wilt verkopen.
Ook de gia conti is nog altijd niet aangekomen, is allemaal fout met de TNT post etc. maar komt wel goed.
Update 7
even gekeken hoe de LTD velgen stonden: (achterbrug zit niet vast)




Middelste van de achterbrug zwart gespoten, moet nog een laagje over en dan blanke lak: (achterbrug is gepolijst)

DRD 2003 kappen:

Nu weet ik alleen nog niet wat ik met de voorvork wil doen.
Oftewel zilver spuiten oftewel poleisten. Poleisten doe ik niet super fijn aangezien ik het niet super mooi vindt als het heel hard gaat blingen. (ook gedaan met achterbrug)
Iemand misschien een mening daarover?
Update 8
dubbele dempaaaahhhh

Update 9
Weer een update: vanmiddag weer wat gedaan aan dat ding aangezien ik niets te leren heb tegen morgen.
Conti dempers gepolijsttt *blingbling*:


achterbrug er terug ingekegeld, staat wel netjes zo:




zo staat het er nu bij in het schuurtje:

Voorvork kreeg ik er niet goed uit dus de inbusjes slapen vanacht in de WD-40.
Morgen dus nog is proberen. En dan de voorvork poleisten.

Ook bij het bevestigen van de standaard is dat boutje afgebroken, te hard aangedraait

Dus die komt bij op de bestelling van easyparts (hele lijst hier liggen wat ik moet bestellen, maar ik wacht nog even zodat ik geen 2 bestellingen moet zetten

Update 10
Velgranden zijn gepolijst en mijn bankrekening een dikke 150 euro armer.
Hopelijk donderdag de spullen binnen en dan kan ik weer verder.
Fototje van de velgen komen deze week nog wel ergens.

Voorvork krijg ik er maar niet uit, inbus ook al dol gedraait

iemand een idee hoe ik hem eruit krijg (heb de bovenste kroonplaat los, onderste aan elke kant één)
Update 11
postbode is nu twee keer langs geweest, eenmaal pakketje van easyparts en een keer van acerbisshop.
Deze week hopelijk luchtfilterslang binnen van Patrick-wierden en dan heb ik alles denk ik.
Deze avond velgen afgewerkt en begonnen aan de voorvork te poleisten, maar dat gaat nog een heel kutwerk worden vrees ik.
Feauteau:

Update 12
deze avond 2de demperophanging gemaakt, en 'm een beetje in elkaar gezet.
Goede foto's doe ik morgen even, want had enkel mijn blackberry bij me dus slechte foto's bij deze:



Update 13
zoals belooft:



voorspatbord en crosskapje zijn er op gelegt, dus zitten niet goed.
Update 14
Tellers en electra is volledig af nu. enkel nog een plexiglas plaatje voor het spotje.
Moet deze week nog even remklauwen pas maken, snelgashendel erop en achterkappen spuiten en dan is ie zo goed als klaar.
Fototje van hoe het er nu bijstaat

Update 15
Remklauwen zijn inmiddels rood gespoten en vsb en crosskapje zijn bevestigd.
Tellers en electra is zoals vorige update al gezegt, helemaal in orde nu, enkel nog een benzinesensor scoren ergens die de hoeveelheid kan meten. Zaterdag draai ik bussen op het werk voor tussen de remklauw en de voorvork.
Fototje doe ik vanavond even.
Update 16
Deze avond moest ik mee helpen een tent opzetten, dus veel tijd heb ik niet gehad...
In een half uurtje de remklauwen bevestigd, en nog wat kleine dingen.
Nu twijfel ik enkel over zwarte kappen met wit, of helemaal zwart (zie foto's)...
Plaatje bij het praatje:



Update 17
Vanmiddag m'n achterkappen gespoten, maar resultaat valt tegen, dus binnenkort even opnieuw doen, voor nu voldoet het wel

Tellerplaatje inderdaad op 't werk gemaakt, lekker makkelijk hé

Hier trouwens nog foto's van buiten:


Update 18
Hij is bijna klaar, moet nog enkel afgesteld worden/andere sproeier in, en een ander lampje in het spotje (lampvoet is afgebroken).
Dus morgen of overmorgen even sproeiertje(s) halen bij brommerboer. Met standaard begrensde uitlaat is het toch sproeier 53 he? En dan direct ook bij de multivriend spotje halen. Ga trouwens de conti dempers niet meer pas maken.
Dit omdat ik hem toch wegdoe en dan het de moeite niet vindt om dit te maken, dus gewoon ori RVS uitlaat met RVS demper.
Dus als je interesse hebt in 2 gepolijste gianelli conti dempers en conti bocht, PM maar.
Update 19
En de eindstreep is in zicht. Hij is klaar, buiten de voorvork maar die ga ik (zelf) niet meer polijsten.
Daarstraks nieuw lampje in gedaan en foto's genomen en dit is het resultaat:


















Zet hem vanavond gelijk te koop op internet t.e.a.b. aangezien ik niet weet wat ik ervoor moet vragen.
Misschien ook even leuk om te zien:
Voor:

Na:
