Derbi senda bj 2005 ( mening )

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
New Derbi
Banden plakker
Vervoersmiddel: brommer

Derbi senda bj 2005 ( mening )

Ongelezen bericht door New Derbi »

Hoi allemaal

even een kort verhaaltje

Op dit moment rij ik met een Aprilia mx , heerlijke brommer alleen neemt hij veel ruimte in beslag. Nu dacht ik , als ik de mx verkoop of ruil voor iets kleiners , dan is dat ook weer opgelost . maar nu het volgende , ik kan mijn mx ruilen tegen een senda uit 2005 , de mijne is ook van 2005. De senda heeft enige gebreken, welke ik hier onder zal beschrijven,eerst de kleine gebreken.

Buddyseat stuk ( word nieuwe bijgeleverd )
Kickstarter moet nog gemonteerd worden ( Is geen groot euvel )

en dan nu,wat ik minder vind.Een tijdje terug heeft hij er een nieuwe onsteking op gezet, en sindsdien werkt het contactslot en de verlichting niet meer. Dit is wat minder!! . Ook is de brommer voorzien van een 70cc Airsal , omdat de 70cc er net onder zit,heeft hij er een grotere sproeier in gedaan zodat hij meer krijgt voor smering van de nieuwe cylinder.Ik zou dan inrij olie gebruiken of extra olie toevoegen, maar nu stottert hij bij bepaalde versnellingen , ook zijn de kappen van de brommer niet mooi meer.

Nu was ik benieuwd naar jullie reactie's , wat zouden jullie doen op basis van deze info.
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Re: Derbi senda bj 2005 ( mening )

Ongelezen bericht door DaliasD »

Mooi laten staan.
Betrokkene is zonder kennis een beetje aan het beunen geslagen en weet dit ook niet op te lossen.
Contact heeft via 1 draadje met de onsteking van doen.
Andere cilinder erop gezet, maar brommer niet afgesteld.
Daarrmee wordt de brommer voor jou onbetrouwbaar.
Ik neem tenminste aan dat jouw brommer goed loopt.
Ruimtebeslag zal nooit veel maken
New Derbi
Banden plakker

de mijne is helemaal in orde. Dus dat word investeren als ik het goed begrijp? . Had al een beetje mijn twijfels,een sproeier rond de 80/86 zit erin , is dat wel juist bij een 70cc,ga uit van een standaard carb en een bidalot uitlaat onderlangs.
New Derbi
Banden plakker

Re: Derbi senda bj 2005 ( hulp nodig )

Als je een 70cc airsal eronder hebt , wat voor sproeier heb je dan ongeveer nodig.Kreeg net een filmpje toegestuurd , maar klinkt niet lekker hoor. Het is een 70cc airsal met stand carb en een onderlangse uitlaat ( weet merk helaas niet )

Van z'n 4de naar 5de versnelling zakt ie terug??
drdwillem
Tuner
Vervoersmiddel: peugeot fox snor

Ongelezen bericht door drdwillem »

kickstart zou ik ook mee uitkijken, miss heeft hij de koppelingsdeksel er wel afgehad, en weet hij niet precies hoe het zit, en doet die het nu niet meer.. druk de kickstarter er iig even op en probeer hem even. als hij er zelf een 70cc opgezet lijkt het me raar als je vervolgens de kickstarter er af laat, omdat je daar geen zin in hebt ofzo:p
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Klinkt mij niet helemaal veilig, ik zou lekker je MX laten staan! Waarom neemt die wel ruimte in en je derbi niet? Ik denk dat het hooguit 20 cm scheelt, niet waard dus lijkt mij! En een niet werkend contactslot is voor mij eigenlijk al genoeg reden, tenzij je het voor een project doet.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
New Derbi
Banden plakker

is wel mee geknoeid idd, kabelboom is ook niet meer wat het geweest is. En contactslot is ook vaag? . Moet ook een nieuwe kappenset op , de kappen zijn waardeloos. Ik denk dat ik jullie raad maar op volg.
Plaats reactie