Hallo,
Ik reed ongeveer 70 km/h (Metrakit Sp, twv 12/71)toen er 2 knallen (niet heel harde) uit m'n blok kwamen. Kickstarten en aanlopen hadden allebei geen zin, achterwiel zat gewoon muurvast. Ik wist dat er een vastloper aan zat te komen door de hoge toeren die hij maakte door de twv dus thuis cilinder erafgehaald maar cilinder vanbinnen niet beschadigd, ook de zuiger met zuigerveren was prima. Krukas heeft wat speling naar links en rechts, maar naar boven en beneden niet. Ik heb niet echt veel ervaring met vastlopers, dus kan het dat er misschien iets in de waterpomp geblokkeerd is, of anders een keering/lager o.i.d.?
Het blok heeft ondertussen bijna de 20k gelopen, met de eerste 13k standaard. Daarna een V6 en nu dus een SP van een derbi die ik gebruikte voor brommercross. Dus mijn vraag is; wat staat nou precies vast in het blok?
B.V.D.
Vastgelopen blok
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race
Re: Vastgelopen blok
Nee staat ook klem. Ik heb hem wel 1 keer met moeite rondgekregen.
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
is je vliegwiel vast geslagen? anders zijn het je krukaslagers.
-
- Banden plakker
Vliegwiel nog niet aan gedacht... Zal zo is kijken, maar ik ga er niet vanuit. Dit blok is namelijk nooit losgemaakt, dit is de eerste keer dat de cilinder er bv. afgehaald is. Dus ik ga er maar vanuit dat het de lagers zijn?
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Dat zou na 20k zomaar kunnen ja. Hoewel het ook mogelijk is dat je vliegwielspie kapot is gegaan en je ontsteking nu vastzit.
-
- Banden plakker
Kleine kans, maar opzich helemaal geen gek idee...! Ga ik morgenvroeg meteen maar is proberen, heb nu nog ff geen tijd.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
Je schakelpook ook al eens heen en weer getrokken ?