Ik heb laatst mijn oude cilinder moeten vervangen omdat ik een warmloper had gekregen waarna de cilinder behoorlijk beschadigd was... ik kon de zuiger vervangen en laten honen alleen dit was bijna net zo duur als een nieuwe cilinder dus heb ik dat maar gedaan. Die cilinder vervolgens 500km zeer rustig ingereden. Nu staat er 1000km op mijn cilinder en nu reed ik vanmiddag op mijn brommer en kapte hij er opnieuw mee op de zelfde manier als eerst:( ik reed en inneens blokkeerde mijn achterwiel waarna ik langs de kant stond... ik keek gelijk of de ketting er nog op zat en hij nog wilde starten. dit wilde hij dus wel.. ik was bang dat ik weer een warmloper had ... maar ik begrijp er echt helemaal niets meer van:S Ik rijd 1000km zonder ook maar enig probleem etc. ook een aantal keer naar de bougie gekeken en deze was mooi koffiebruin.. verder ook een goede hittegraad bougie erin maar toch allemaal dit gekloot..:( ik weet echt niet mee rwat ik nu moet doen.. ik heb geen zin om weer paar honderd uit te geven aan zon scheitreparatie:S Kan ik gewoon door blijven rijden? of heb ik dan zo weer het zelfde gezeik?
iemand wat advies etc.?:P
royvi schreef:Ik zou eerst maar eens problemen gaat uitsluiten. (koeling nog goed?, oliepomp nog goed? enz.) Want anders blijf je bezig he
Net wat royvi zegt.. en is je oliepijl in je reservoir nog wel gedaalt anders heb je meteen je oorzaak
en weet je de oorzaak dat je vorige cilinder is vastgelopen? als je er zo een nieuwe op hebt gezet dan kon je er ook op wachten..
is het allemaal niet .... het enige wat ik kan bedenken is te weinig olie... toen ik thuis kwam brandde namelijk inneens me lampje.. dus miss heeft er te weinig in gezeten ondanks dat er toch nog wel een behoorlijke bodem in de tank zat?
royvi schreef:Ik zou eerst maar eens problemen gaat uitsluiten. (koeling nog goed?, oliepomp nog goed? enz.) Want anders blijf je bezig he
Net wat royvi zegt.. en is je oliepijl in je reservoir nog wel gedaalt anders heb je meteen je oorzaak en weet je de oorzaak dat je vorige cilinder is vastgelopen? als je er zo een nieuwe op hebt gezet dan kon je er ook op wachten..
ja me oliepijl is gedaalt alleen mijn vraag is of het eraan kan liggen dat er te weinig olie in me reservoir zat? er zat namelijk nog een bodumpje in.......
Het kan er inderdaad aan liggen dat het komt door te weinig olie in je reservoir. Heb je ook je koelsysteem getest? Thermostaat nagekeken of die nog wel goed is?
Als hij de vorige keer is warmgelopen heeft dat natuurlijk een oorzaak. Het is belangrijk die oorzaak te achterhalen voordat je een nieuwe cilinder monteerd en weer gaat rijden. Ik zou de oorzaak eerst maar achterhalen want anders is het ''dweilen met de kraan open'' en kun je over 1000km weer een nieuwe cilinder monteren...