derbi afgepakt door politie
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race
derbi afgepakt door politie
hallo,
mijn derbi is deze ochtend op de rollen gezet en kwam met alle correcties uit op 83km/h,
ik ben niet op heterdaad betrapt en heb deze brommer nog maar een week, ik heb wel een bewijs
dat ik de brommer 2 dagen later zou laten afstellen en ik heb dit ook in de verklaring gezet,
kan er iemand voorspellen hoe en wat mijn boetes, straffen zullen zijn, en ik heb ook iets gehoord over onderdelen eraf halen, bij mijn weten is enkel de uitlaat veranderd (gianelli conti) en misschien een grotere sproeier op gezet
(ik ben wel belg en +18)
mvg
mijn derbi is deze ochtend op de rollen gezet en kwam met alle correcties uit op 83km/h,
ik ben niet op heterdaad betrapt en heb deze brommer nog maar een week, ik heb wel een bewijs
dat ik de brommer 2 dagen later zou laten afstellen en ik heb dit ook in de verklaring gezet,
kan er iemand voorspellen hoe en wat mijn boetes, straffen zullen zijn, en ik heb ook iets gehoord over onderdelen eraf halen, bij mijn weten is enkel de uitlaat veranderd (gianelli conti) en misschien een grotere sproeier op gezet
(ik ben wel belg en +18)
mvg
Laatst gewijzigd door theredpower1 op wo 22 jun 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Re: derbi afgepakt door politie
ik denk dat je fikse boete hebt, en voor moet komen. en waarschijnlijk je brommer laten herkeuren bij het RDW....
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Dus je bent een belg neem ik aan? Welnu, dat kan betekenen dat je er met 300€ vanaf komt of dat je je brommer in 'n blokje terugkrijgt. Geen kat die de logica snapt in dit kut land.
-
- Banden plakker
het is wel de eerste keer dat ik voor zo iets word tegen gehouden en hij is op de uitlaat na (denk ik) volledig orgineel dus ik denk niet dat hij vernietigd wordthe skullkid schreef:Dus je bent een belg neem ik aan? Welnu, dat kan betekenen dat je er met 300€ vanaf komt of dat je je brommer in 'n blokje terugkrijgt. Geen kat die de logica snapt in dit kut land.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Ik ben precies één maand geleden ook tegengehouden en op de rollerbank gezet met mijn derbi en SCR Corse.
Ging 99/u op rollerbank en dus 91 km/u met correcties eraf.
De uitlaat ben je sowieso kwijt, maar ik heb na 31 dagen nog NIETS gehoord van de politie.
De boete zal (ook voor jou) waarschijnlijk boven de 1200 euro liggen.
Takelkosten alleen al kosten 375 euro!
Over dat vernietigen is trouwens lulkoek...
De uitlaat ben je sowieso kwijt, maar ik heb na 31 dagen nog NIETS gehoord van de politie.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- -Jasper-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited 2008
een maat van mij was in belgië gepakt met zn brommer die 120 liep hij kreeg un boete van 1250euro waarvan 650 voorwaardelijk. alle onderdelen heeft hij gewoon kunnen houden.
-
- Banden plakker
dankje voor wat info, leuke vooruitzichten dusBart schreef:Ik ben precies één maand geleden ook tegengehouden en op de rollerbank gezet met mijn derbi en SCR Corse.

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: yamaha tzr en natuurlijk honda vtr1000
dat is wel echt zuur ja , ma ik wist niet dat ze al bij 83km/h hem afpakte
maar niet lullig bedoelt maar ben blij dat nu gebeurt en niet als je nog meer geld er in had gestoken
maat vn mij had dit ook met andere brommer
heeft ie nooit meer iets vn gehoord
en dat heeft hij zelf ook zo gehouden omdat boete meer zou zijn als de brommer waard was
maja hopelijk valt het mee , als je risico wil lopen voor hoge boete te betalen en je wilt echt je derbi terug dan gewoon bellen over paar dagen .
succes!
maar niet lullig bedoelt maar ben blij dat nu gebeurt en niet als je nog meer geld er in had gestoken
maat vn mij had dit ook met andere brommer
heeft ie nooit meer iets vn gehoord
en dat heeft hij zelf ook zo gehouden omdat boete meer zou zijn als de brommer waard was
maja hopelijk valt het mee , als je risico wil lopen voor hoge boete te betalen en je wilt echt je derbi terug dan gewoon bellen over paar dagen .
succes!
-
- Pro tuner
Is inderdaad zuur maargoed. Ik ben van plan om deze middag even te bellen naar de politie.theredpower1 schreef:dankje voor wat info, leuke vooruitzichten dusBart schreef:Ik ben precies één maand geleden ook tegengehouden en op de rollerbank gezet met mijn derbi en SCR Corse.
Over dat vernietigen is trouwens lulkoek..., het leukste van alles was dat dit gebeurde juist na men laatste examen, de beste manier om je vakantie te beginnen, de plannen die ik en een paar vriende om een roadtripje me onze derbis te maken viel ook direkt in het water
Wil eignelijk wel weten hoe en wat het zit met m'n brommer...
Laat hier wel weten hoe het gesprek was.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
-
- Pro tuner
vanmiddag dus gebeld met de politie. Veel keer doorverbonden en veel mensen die van niks wisten.
Toen had ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn (na 20 minuten), en deze zei dat het in behandeling was maar de verantwoorde ging doorgeven. Deze was (natuurlijk) weer niet aanwezig en hij ging een briefje op zijn bureau leggen zei de beste man.
Vandaag niks van gehoord dus hopelijk morgen wat meer nieuws erover...
Toen had ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn (na 20 minuten), en deze zei dat het in behandeling was maar de verantwoorde ging doorgeven. Deze was (natuurlijk) weer niet aanwezig en hij ging een briefje op zijn bureau leggen zei de beste man.
Vandaag niks van gehoord dus hopelijk morgen wat meer nieuws erover...
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Succes, altijd rot als de politie hem in beslag heb genomen of je een boete krijg.
Dit verhaal geeft voor mij weer meer de doorslag om niet over de grens met mijn Derbi te komen.
Dit verhaal geeft voor mij weer meer de doorslag om niet over de grens met mijn Derbi te komen.

-
- Banden plakker
idd als ik hem terug krijg laat ik hem braafjes 50 lopen en niet harder hoe saai het ook mag zijn
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda R
Derbi gpr.
70 is dan toch een leukere snelheidtheredpower1 schreef:idd als ik hem terug krijg laat ik hem braafjes 50 lopen en niet harder hoe saai het ook mag zijn

-
- Pro tuner
bij 70 is het juist hetzelfde.
ookal rij je 60, of rij je 120... Boven de 53 zonder correcties is houdoe brommer
ookal rij je 60, of rij je 120... Boven de 53 zonder correcties is houdoe brommer
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
En ik dacht dat ze in Nederland streng waren...
Ontgrens hem en gooi 11/71 erop , trek je wheelie in de eerste 3 versnellingen ofzo, en hard zal hij niet lopen.
Het is verre van praktisch maar wel leuk! en beter dan je uitlaat dichtstouwen zodat hij 45 loopt.
Ontgrens hem en gooi 11/71 erop , trek je wheelie in de eerste 3 versnellingen ofzo, en hard zal hij niet lopen.
Het is verre van praktisch maar wel leuk! en beter dan je uitlaat dichtstouwen zodat hij 45 loopt.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: yamaha tzr en natuurlijk honda vtr1000
slijt wel veel maar je moet gewoon zorgen dat je netjes aan snelheden houd en checke altijd voor je gas opentrekt of er woute achter je rijden of ergens staan en roller banken kan je voor gemailt worden en als je internet op je mobiel hebt altijd nakijken voor je aanrijd.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
Mijn brommer is 2 jaar geleden afgepakt door de politie omdat ie met correctie 57km/h ging..
Was hem dus een maand kwijt en kreeg hem daarna afgesteld terug.
Nu moest ik in april voorkomen in de rechtbank van Mechelen en ik zou een boete moeten betalen van 2000€
Toen die rechter dat zei kreeg ik echt bijna een beroerte xp maar hij zei daarna van dat ze het gingen bekijken als een jeugdzonde en dat ik maar een boete moest betalen van 120€
Maar toen ik de boete thuis kreeg stond er 430€ op dat rekeningetje --'
Blijkbaar komen er nog eens rechtskosten en schulden voor derden enz enz bij..
Dus voor 57km/h al 430€ hoop ik voor jou dat het niet veel erger wordt, maar ik vrees ervoor
Was hem dus een maand kwijt en kreeg hem daarna afgesteld terug.
Nu moest ik in april voorkomen in de rechtbank van Mechelen en ik zou een boete moeten betalen van 2000€

Toen die rechter dat zei kreeg ik echt bijna een beroerte xp maar hij zei daarna van dat ze het gingen bekijken als een jeugdzonde en dat ik maar een boete moest betalen van 120€

Maar toen ik de boete thuis kreeg stond er 430€ op dat rekeningetje --'
Blijkbaar komen er nog eens rechtskosten en schulden voor derden enz enz bij..
Dus voor 57km/h al 430€ hoop ik voor jou dat het niet veel erger wordt, maar ik vrees ervoor

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda R
Derbi gpr.
pff, dat gaat dan een dure worden waarschijnlijk, jij woont in belgie?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
45 rijden of wegrijden
Enige oplossing.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499