50cc Sprinter

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door J03P »

Wel oke, maar minder goed als een berekende uitlaat :roll:
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
jjerroen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 28
Lid geworden op: di 23 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Supermotard Limited Edition 2007

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door jjerroen »

haha ok, maar in ieder geval beter dan mijn conti dus?
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Jasper »

Ja
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door J03P »

50cc sprinter met een conti :lol:
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Royal Club »

kut. tis geen 50cc uitlaat.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
jjerroen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 28
Lid geworden op: di 23 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Supermotard Limited Edition 2007

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door jjerroen »

nee J03P, met een R3 :eh:
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door J03P »

zoals Royal al zegt, ding is niet gemaakt voor 50cc
In mijn vorige post was ik ff vergeten dat het om een 50cc ging.
bovendien komt de powerband niet overeen met de mhr team 50.
Misschien SCR Racingline 50?
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Gebruikersavatar
HayeSM
Pro tuner
Berichten: 960
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door HayeSM »

ja.. pak dan een r2?
Afbeelding
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door J03P »

Of een opmaat
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door n00n »

HayeSM schreef:ja.. pak dan een r2?
J03P schreef:Of een opmaat

+1
Afbeelding
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door royvi »

jasperrr91 schreef:Uitlaat fabrikanten richten zich op een zo breed mogelijke doelgroep, althans een hoop.
Dus focussen zich niet speciaal op 1 cilinder wat nog op verschillende manier getuned kan worden.
Dus in mijn ogen is de kans dat een fabrieks uitlaat beter loopt als een opmaat niet mogelijk.

Een opmaat uitlaat word speciaal gemaakt voor die cilinder met die timiningen dan, er zal geen een fabrieksuitlaat zijn die daar voor gemaakt is.

Tevens zijn er bepaalde grenzen bij een cilinder met tunen. Dat de uitlaatpoort zoveel procent mag zijn van je boring als ik me niet vergis. Als je een vlinder poort hebt is het weer meer procent. Maak je hem groter gaat je zuigerveer liggen happen. Dus dan zit je in mijn ogen op de ''max''.
"Max tuned" bestaat niet omdat iedereen andere wensen heeft voor een cilinder ;) Als je het ene wil, lever je van het andere in en omgekeerd.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Matti
Beginnende Derbi fan
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 17:38
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008
Locatie: Gent- België

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Matti »

Yasuni R3 presteert niet zo goed op mijn mhr 80 repilica, 21mm dell en vl6.

Dus ik weet niet , op een hoogtoerige 50 zal die ook wel minder presteren ?
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Jasper »

royvi schreef:
jasperrr91 schreef:Uitlaat fabrikanten richten zich op een zo breed mogelijke doelgroep, althans een hoop.
Dus focussen zich niet speciaal op 1 cilinder wat nog op verschillende manier getuned kan worden.
Dus in mijn ogen is de kans dat een fabrieks uitlaat beter loopt als een opmaat niet mogelijk.

Een opmaat uitlaat word speciaal gemaakt voor die cilinder met die timiningen dan, er zal geen een fabrieksuitlaat zijn die daar voor gemaakt is.

Tevens zijn er bepaalde grenzen bij een cilinder met tunen. Dat de uitlaatpoort zoveel procent mag zijn van je boring als ik me niet vergis. Als je een vlinder poort hebt is het weer meer procent. Maak je hem groter gaat je zuigerveer liggen happen. Dus dan zit je in mijn ogen op de ''max''.
"Max tuned" bestaat niet omdat iedereen andere wensen heeft voor een cilinder ;) Als je het ene wil, lever je van het andere in en omgekeerd.

Oke dus een uitlaat poort kan helemaal rond :roll:
Ik zeg nergens max tunen hoor ;).

Zeg alleen dat je bij een bepaalde groote van je uitlaat poort je zuiger veer gaat liggen happen. Dus dan is er op een bepaald punt een max. Als je die voorbij gaat hapt je zuigerveer.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Royal Club »

dat ligt ook weer aan de zuiger die je gebruikt.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Jasper »

Royal Club schreef:dat ligt ook weer aan de zuiger die je gebruikt.
Uiteindelijk gaat die toch happen.
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Royal Club »

das wel heel simplistisch denken
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Jasper »

Keiji je snapt mijn punt denk ik wel :P.
Gebruikersavatar
dominicsm
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 21:33
Vervoersmiddel: derbi drd prokuhhh
Locatie: Galder
Contacteer:

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door dominicsm »

metrakit sp?
dat is een snelle 50cc uitlaat
ik zou geen 70cc uitlaat pakken dan heeft ie minder tegendruk :thumbup:
HARD with STYLE
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door KREGO »

Blanken schreef:Je kan een pijp wel mooi berekenen, maar weleens nagedacht dat het materiaal ook vervormt tijdens het lassen? De perfecte uitlaat bestaat gewoon niet, als je 10 dezelfde opmaat uitlaten maakt presteren ze allemaal weer anders, en met een kans dat een fabriekspijp dan alsnog beter presteerd.

Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.

Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.
WAT een complete onzin.
er bestaat geen perfecte uitlaat want als je van het één iets meer wilt moet je van iets anders inleveren.
ook heeft iedereen andere verwachtingen waardoor voor iedereen een goede uitlaat wel anders kan zijn.
en een vrij bekende racer? luc foekma, waarom denk je dat hij geen out of the box uitlaten neemt?
ook volgens luc foekma kan hij voor een schakel blok wel vrij fijn een uitlaat kan berekenen..
en dat van die c21 is ook complete waan..
het zijn goede uitlaten maar volgens een vriend (aerox, stage 6 12pen, polini onsteking, ect ect ect) vond hij een c16 toch beter rijden.
je gaat me niet horen zeggen da yasuni slechte uitlaten maakt:p


en waarom koop je geen opmaat uitlaat?
als ik me niet vergis is het +300€ een r3.
een opmaat uitlaat kost je 30€ voor de berekening.
150€ bij igmar
200€ bij tj-tuning
kom je goedkoper en er beter uit lijkt me
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blanken
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80

Re: 50cc Sprinter

Ongelezen bericht door Blanken »

Dan is die vriend van jou een ongelovelijke noob.

Ik citeer nog even Arno Kock:
''De tweetact motor is op het eerste gezicht een eenvoudig systeem, maar inwendig spelen zich
ingewikkelde thermodynamisch processen af. Hierbij spelen zoveel facturen een rol, dat het
berekenen van een uitlaat nooit meer kan zijn dan een intelligente gok. De definitieve, optimale
afmetingen zullen in de praktijk door experimenten bepaald moeten worden.''
Plaats reactie