benote07 schreef:1. De demper van scr past toch nie op ori pijp? Die past wel op een gia pijp. En een gia demper past nir op ori pijp dus een scr ook niet he.
2.het geluid zal wel wat veranderen maar gaat gewoon niet hetzelfde zijn als scr pijp +demper he.
Aan dit soort reacties heb ik tenminste iets! Je weet dit toch heel zeker he, dat een gia demper niet op een originele pijp past?
royvi schreef:Als het niet past is het gemakkelijk pas te maken.
Slijp je die ring van je uitlaat af, en las je er een carrosseriering op waarin je al op de juiste plaats de gaatjes hebt geboort. Zo is je uitlaat ook gemakkelijk weer orgineel te maken als je je orginele ring bewaart.
Dit zal jammergenoeg moeilijk gaan want ik kan niet lassen.. Toch bedankt voor je hulp
Je kan toch gewoon even naar een landbouwmechanisatiebedrijf o.i.d. vragen of ze zoiets kleins even willen lassen? Voor het symbolische bedrag van een euro ofzo, doen ze meestal wel gratis zo'n klein lasje. Is 1 minuutje werk.
zn0 schreef:Het is juist dat wat ik wil gaan vermijden. Ik wil ook voorlopig geen nieuwe uitlaatbocht, maar wel een nieuwe demper. (als ik dan toch sneller mag koop ik mijn bocht erbij..)
Dus mijn vraag:
Zal ondanks de originele bocht het geluid bij een scr corse demper harder en pittiger zijn dan bij een originele demper???
Koop dan met bocht erbij, leg die bocht in de schuur tot je harder mag.
kan prima... misschien zal het niet helemaal top passen maar in dat geval moet je gewoon even met een boor de huidige gaten ietsjes naar buiten uitboren en dan zal hij wel passen..
Het klopt dat een conti demper niet op een ori pijp past, en de scr heeft zelfde draadeind afstand als conti dus past ook niet op ori pijp (uitgegaan van een drd rvs pijp)
Zoals al eerder gezegt, zal je stationair geluid wat anders worden na het pas maken, en als je rijd merk je wel iets verschil maar valt reuze mee.
Ik vind dat er voldoende antwoord is gegeven op je vraag, daarom close