50cc Sprinter
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 23 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Supermotard Limited Edition 2007
50cc Sprinter
hallo,
ik ben bezig een NT blok 50cc sprinter te bouwen.
wat ik al heb liggen is:
- MHR TEAM 50 max tuned
- HPI binnenrotor
- 21MM Dell + VL6
maar de vraag is:
wat is nou ongeveer de beste uitlaat op deze setup?
heb een conti liggen maar heb het idee dat dit in gaat houden.
Jeroen
ik ben bezig een NT blok 50cc sprinter te bouwen.
wat ik al heb liggen is:
- MHR TEAM 50 max tuned
- HPI binnenrotor
- 21MM Dell + VL6
maar de vraag is:
wat is nou ongeveer de beste uitlaat op deze setup?
heb een conti liggen maar heb het idee dat dit in gaat houden.
Jeroen
-
- Banden plakker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 15:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX ( Derbi Senda )
Re: 50cc Sprinter
en anders probeer je ook een mallosi uitlaat voor 70cc dan zal hij zkkr niet inhouden
Aprilia Sx bestuurder
top met orginele onderdelen 93 en nogniet volledig ontgrenst
top met orginele onderdelen 93 en nogniet volledig ontgrenst
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 287
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Re: 50cc Sprinter
Nee, maar wel een zeer smalle powerband.Bjorn Senda SX schreef:en anders probeer je ook een mallosi uitlaat voor 70cc dan zal hij zkkr niet inhouden
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 23 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Supermotard Limited Edition 2007
Re: 50cc Sprinter
ok en als ik geen opmaat uitlaat wil? 

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80
Re: 50cc Sprinter
MVT heeft een uitlaat voor de 50cc Carrera cil (zeer snelle 50cc), misschien is dit iets.
Denk alleen dat nog maar weinig mensen hem geprobeerd hebben.
Denk alleen dat nog maar weinig mensen hem geprobeerd hebben.
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: 50cc Sprinter
Waarom zou je geen opmaat willen?
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
Re: 50cc Sprinter
Teveel moeite? 

- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: 50cc Sprinter
Dan moet hij geen sprinter bouwen 

It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: 50cc Sprinter
Scr corse hm 50/70. Die zal het denk ik zeer goed doen.

Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: 50cc Sprinter
JavenDrD schreef:Scr corse hm 50/70. Die zal het denk ik zeer goed doen.
mweh opmaat is beter en goedkoper

Geef je waardes van je cilinder door, iemand berekend het voor paar tientjes foekema ofzo.
Laat het lassen en regel het materiaal. En met wat geluk ben je met 100€ klaar.
Heb je beste prestaties voor je setup.
Re: 50cc Sprinter
Wat JO3P en Jasper zeggen.
Als je een sprinter bouwt, moet je er ook moeite voor nemen, anders is het gewoon een opgefokt brommertje.
Poorten vasn je cilinder aan (laten) passen, (weet niet wat jij onder "max tuned" verstaat.
Opmaat uitlaat om de beste prestatie's eruit te halen.
Als je een sprinter bouwt, moet je er ook moeite voor nemen, anders is het gewoon een opgefokt brommertje.
Poorten vasn je cilinder aan (laten) passen, (weet niet wat jij onder "max tuned" verstaat.
Opmaat uitlaat om de beste prestatie's eruit te halen.

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80
Re: 50cc Sprinter
Een opmaat hoeft niet altijd goed te zijn, je hebt best grote kans dat een gewone fabriekspijp beter loopt.
Grote merken zijn al jaren bezig met uitlaten door ontwikkelen.
En wat n00n zegt, wat versta je onder max tuned? Eigenlijk bestaat max tuned niet, je kan altijd verder, je moet alleen het geld/tijd/materiaal hebben.
Grote merken zijn al jaren bezig met uitlaten door ontwikkelen.
En wat n00n zegt, wat versta je onder max tuned? Eigenlijk bestaat max tuned niet, je kan altijd verder, je moet alleen het geld/tijd/materiaal hebben.
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: 50cc Sprinter
Uitlaat fabrikanten richten zich op een zo breed mogelijke doelgroep, althans een hoop.
Dus focussen zich niet speciaal op 1 cilinder wat nog op verschillende manier getuned kan worden.
Dus in mijn ogen is de kans dat een fabrieks uitlaat beter loopt als een opmaat niet mogelijk.
Een opmaat uitlaat word speciaal gemaakt voor die cilinder met die timiningen dan, er zal geen een fabrieksuitlaat zijn die daar voor gemaakt is.
Tevens zijn er bepaalde grenzen bij een cilinder met tunen. Dat de uitlaatpoort zoveel procent mag zijn van je boring als ik me niet vergis. Als je een vlinder poort hebt is het weer meer procent. Maak je hem groter gaat je zuigerveer liggen happen. Dus dan zit je in mijn ogen op de ''max''.
Dus focussen zich niet speciaal op 1 cilinder wat nog op verschillende manier getuned kan worden.
Dus in mijn ogen is de kans dat een fabrieks uitlaat beter loopt als een opmaat niet mogelijk.
Een opmaat uitlaat word speciaal gemaakt voor die cilinder met die timiningen dan, er zal geen een fabrieksuitlaat zijn die daar voor gemaakt is.
Tevens zijn er bepaalde grenzen bij een cilinder met tunen. Dat de uitlaatpoort zoveel procent mag zijn van je boring als ik me niet vergis. Als je een vlinder poort hebt is het weer meer procent. Maak je hem groter gaat je zuigerveer liggen happen. Dus dan zit je in mijn ogen op de ''max''.
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: 50cc Sprinter
Zoals Jasper idd al zegt: 'koop een opmaat'
Die wordt speciaal gemaakt op jouw cilinder en naar jouw specifieke wensen.
Als je het maximale uit je cilinder wil halen laat je een uitlaat berekenen.
Die wordt speciaal gemaakt op jouw cilinder en naar jouw specifieke wensen.
Als je het maximale uit je cilinder wil halen laat je een uitlaat berekenen.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
Re: 50cc Sprinter
Als een fabrieks pijp beter loopt, mag je jezelf of diegene die de pijp heeft berekend en gemaakt hard op de vingers tikken en hem opnieuw laten doen.Blanken schreef:Een opmaat hoeft niet altijd goed te zijn, je hebt best grote kans dat een gewone fabriekspijp beter loopt.
Grote merken zijn al jaren bezig met uitlaten door ontwikkelen.
En wat n00n zegt, wat versta je onder max tuned? Eigenlijk bestaat max tuned niet, je kan altijd verder, je moet alleen het geld/tijd/materiaal hebben.

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80
Re: 50cc Sprinter
Je kan een pijp wel mooi berekenen, maar weleens nagedacht dat het materiaal ook vervormt tijdens het lassen? De perfecte uitlaat bestaat gewoon niet, als je 10 dezelfde opmaat uitlaten maakt presteren ze allemaal weer anders, en met een kans dat een fabriekspijp dan alsnog beter presteerd.
Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.
Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.
Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.
Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: 50cc Sprinter
Mweh ik geloof er niet echt in dat 1 uitlaat op verschillende rondom cilinders beter loopt als wanneer je 1 uitlaat speciaal voor 1 cilinder maakt.Blanken schreef:Je kan een pijp wel mooi berekenen, maar weleens nagedacht dat het materiaal ook vervormt tijdens het lassen? De perfecte uitlaat bestaat gewoon niet, als je 10 dezelfde opmaat uitlaten maakt presteren ze allemaal weer anders, en met een kans dat een fabriekspijp dan alsnog beter presteerd.
Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.
Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.
Verschil tussen een scooter en schakel ook weer is dat je gas geeft en ding constat op toeren blijft. Dus je niet zit met dat je schakeld dus weer lager terug in toeren valt.
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: 50cc Sprinter
sprinten met een out of the box setup..
Been there, done that, failed
Been there, done that, failed

Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 23 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Supermotard Limited Edition 2007
Re: 50cc Sprinter
ok,
dan noem ik het bij deze een opgefokt brommertje,
MAAR,
hoe gaat een Yasuni R3 presteren?
iemand ervaring met die uitlaat?
dan noem ik het bij deze een opgefokt brommertje,
MAAR,
hoe gaat een Yasuni R3 presteren?
iemand ervaring met die uitlaat?