Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
StylOw
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door StylOw »

JoopKarelSpank schreef:wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken als je een ori rvs uitlaat bovenlangs zou willen ontdoen van de katalysator(omdat hij toch los gaat komen) en wordt de uitlaat daar nou ook sportiever van wat je wel eens hoort? ik zou zelf de pijp wel open kunnen slijpen en schoon kunnen maken van binnen maar is het dichtlassen eigenlijk ingewikkeld? ik zou dit dan laten doen maar wordt dit een dure klus of is het 20 minuten arbeidsloon plus beetje materiaal? (ervan uitgaande dat de uitlaat netjes geslepen en glad is en alleen gelast hoeft te worden)

er staat er 1 op marktplaats te koop ;) vraag het aan hem hij reageert wel snel
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

JoopKarelSpank schreef:wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken als je een ori rvs uitlaat bovenlangs zou willen ontdoen van de katalysator(omdat hij toch los gaat komen) en wordt de uitlaat daar nou ook sportiever van wat je wel eens hoort? ik zou zelf de pijp wel open kunnen slijpen en schoon kunnen maken van binnen maar is het dichtlassen eigenlijk ingewikkeld? ik zou dit dan laten doen maar wordt dit een dure klus of is het 20 minuten arbeidsloon plus beetje materiaal? (ervan uitgaande dat de uitlaat netjes geslepen en glad is en alleen gelast hoeft te worden)
hij gaat er iets sneller door maar voor die moeite kun je beter een V6 kopen ;) want dat ga je dan eigenlijk krijgen.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik heb nu een technigas e-nox en een verotte ori ijzeren uitlaat liggen. Mij spreekt het alleen wel aan om een laagtoerige setup te bouwen (dmp70cc) en dan zou inderdaad ori en v6 kunnen. Alleen wordt de v6 na 1 winter ook omgetoverd tot een hoop roest :P ik kan me de luxe namelijk vaak niet veroorloven om van de winter met het OV te reizen. (is te lange reis om op tijd te komen)

Daarom overweeg ik om een ori rvs uitlaat te nemen, maar dan krijg je weer hetzelfde waarom ik mn eigen uitlaat afgedankt heb: namelijk die akelige katalysator :P gaat mij ook niet perce om snelheid maar gewoon lekker laagtoerig rijden en een beetje koppel. Dus dan maakt het niet uit dat mn uitlaat mn cilinder zou knijpen(alhoewel de dmp70cc ook niet heel sportief is als ik de verhalen mag geloven)
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ik weed niet wat voor lasapparaat je hebt? Je kan RVS wel met elektrode lassen, moet je speciale elektrodes hebben. Maar fijner (vind ik) is met een MIG apparaat. (moet je ook speciaal draad hebben) Als ik jouw was zou ik gewoon naar een bedrijf gaan waar ze dat voor je kunnen lassen. (metaalbedrijf, landbouwmechanisatiebedrijf enz.)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

JoopKarelSpank schreef:ik heb nu een technigas e-nox en een verotte ori ijzeren uitlaat liggen. Mij spreekt het alleen wel aan om een laagtoerige setup te bouwen (dmp70cc) en dan zou inderdaad ori en v6 kunnen. Alleen wordt de v6 na 1 winter ook omgetoverd tot een hoop roest :P ik kan me de luxe namelijk vaak niet veroorloven om van de winter met het OV te reizen. (is te lange reis om op tijd te komen)

Daarom overweeg ik om een ori rvs uitlaat te nemen, maar dan krijg je weer hetzelfde waarom ik mn eigen uitlaat afgedankt heb: namelijk die akelige katalysator :P gaat mij ook niet perce om snelheid maar gewoon lekker laagtoerig rijden en een beetje koppel. Dus dan maakt het niet uit dat mn uitlaat mn cilinder zou knijpen(alhoewel de dmp70cc ook niet heel sportief is als ik de verhalen mag geloven)
De leovince behandelen met blanke lak, wel netjes doen, dan gaat hij langer mee dan je brommer, als je het af en toe nog bijwerkt.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
kevin1rules
Beginnende Derbi fan

Ongelezen bericht door kevin1rules »

Hee

Ik heb een std ontgrensde derbi senda-r nu wil ik een nieuwe uitlaat
Ik wil een scr corse hm of
Yasuni cross hm kan iemand het verschil van wat de topsnelheid/koppel van alle2 is?

Met burgerlijke groet kevinO
Ruben'94
Beginnende tuner

kevin1rules schreef:Hee

Ik heb een std ontgrensde derbi senda-r nu wil ik een nieuwe uitlaat
Ik wil een scr corse hm of
Yasuni cross hm kan iemand het verschil van wat de topsnelheid/koppel van alle2 is?

Met burgerlijke groet kevinO
Topsnelheid weet ik niet, maar koppel hebben ze allebei niet.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
kevin1rules
Beginnende Derbi fan

Ongelezen bericht door kevin1rules »

ik kweet ook dat ze geen trekkracht hebbe maar i kwil topsnelheid.
Pas in powerband hebbe ze trekkracht.
Heintje1994
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd racing

Ongelezen bericht door Heintje1994 »

Hee

Heb ff een vraag over een nieuwe uitlaat!
Ik wil een yasuni tub 230 hetzelfe als yasuni cross hm
Hoe hard zal die daarmee lopen me hele brommer is ontgrenst
Behalve de luchtfilter. heb een derbi drd senda 09?

Alvst bedankt
PSP123
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Ongelezen bericht door PSP123 »

Hoi,

Ik heb een prop in mijn Leovincie V6 onderlangse uitlaat laat zetten, omdat hij zonder prop 85 km/h liep, zo hard is van mij niet nodig!
Nu heb ik er door de dealer een prop in de uitlaat laten zetten aan het begin waar de uitlaat op de cilinder aansluit.
Maar nu heb ik totaal geen powerband meer! Wat ik normaal gesproken wel had van de 6000 RPM t/m 10000RPM.

Ik moet de gashendel flink openzetten, wil ik snelheid maken, het geluid is er wel, maar trek heel langzaam op kom langzaam op snelheid.

Weten jullie de reden?? Andere sproeier??
royvi
Pro tuner

Die prop is een toerenbegrenzer he ;)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
PSP123
Beginnende tuner

royvi schreef:Die prop is een toerenbegrenzer he ;)
Oké, moet de sproeiermaat nu ook verandert worden van leovincie V6 zonder prop naar leovincie V6 met prop?

En moet is gasschroef en luchtschroef nu ook opnieuw stellen? Zo ja wat is het beste?
Nog één vraag, kan je aannde gas en luchtschroef draaien als de brommer aanstaat? En dan stellen?
Of uitzetten, stellen en dan starten?
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

je moet zeker een andere sproeier hebben.
eerst weer een goede hoofdsproeier erin krijgen en daarna weer
fijnafstellen met gasnaald en luchtschroef.
luchtschroef moet je met draaiende motor afstellen. Gaat nl om het hoogste toerental.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
PSP123
Beginnende tuner

RaliasR schreef:je moet zeker een andere sproeier hebben.
eerst weer een goede hoofdsproeier erin krijgen en daarna weer
fijnafstellen met gasnaald en luchtschroef.
luchtschroef moet je met draaiende motor afstellen. Gaat nl om het hoogste toerental.
Gasschroef kan je ook met draaiende motor afstellen, dus die schroef met kruiskop?

En wat voor maat sproeier denk je dat in de goede richting zit? Ik heb tandwielverhouding 12-53.
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

sproeier zal denk ik een maatje of 6 kleiner moeten worden.
luchtschroef is veelal die schroef, welke het dichtste bij je luchtfilter zit
stationairschroef zit veelal midden op je gasschuif(moet de schuif namelijk tegenhouden)
ik ken geen carburateurs met kruiskopschroeven. :think:
Wat voor type carburateur heb je eigenlijk ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
royvi
Pro tuner

De stationairschroef heeft een kruiskop
Airsal cilinder te koop:
PSP123
Beginnende tuner

RaliasR schreef:sproeier zal denk ik een maatje of 6 kleiner moeten worden.
luchtschroef is veelal die schroef, welke het dichtste bij je luchtfilter zit
stationairschroef zit veelal midden op je gasschuif(moet de schuif namelijk tegenhouden)
ik ken geen carburateurs met kruiskopschroeven. :think:
Wat voor type carburateur heb je eigenlijk ?
Wordt de maat van de sproeier ook een maatje of 6 kleiner als ik het gaatje van de prop wat groter maak.
Dus dat ik ipv. 55km/h dan 65km/h ga rijden?

Zit er dus een verschil in sproeier bij 55km/h of 65 km/h? Of misschien is de maat die er nu in zit dan ook goed?
Ruben'94
Beginnende tuner

Past een leovince v6 demper op een gianelli enduro (conti)?
Ruben'94
Beginnende tuner

PSP123 schreef:
RaliasR schreef:sproeier zal denk ik een maatje of 6 kleiner moeten worden.

Wordt de maat van de sproeier ook een maatje of 6 kleiner als ik het gaatje van de prop wat groter maak.
Dus dat ik ipv. 55km/h dan 65km/h ga rijden?

Zit er dus een verschil in sproeier bij 55km/h of 65 km/h? Of misschien is de maat die er nu in zit dan ook goed?
Dan moet je juist een grotere sproeier.
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Ruben'94 schreef:Past een leovince v6 demper op een gianelli enduro (conti)?
niet plug and play. Gianelli is 3 punts en leocince v6 is 4 punts. De ene dus met 3 schroeven vast de andere met 4. kijk maar wat plaatjes op internet :happy:
Afbeelding
Plaats reactie