Zou graag willen weten wat mijn derbi waard is:
Een zeer goed onderhouden Derbi X-Treme R uit 2006.
Er is altijd goed mee omgegaan, staat altijd in een (half) verwamde schuur, is altijd netjes warm gereden en ook gewassen wanneer hij vies was en daarna goed ingevet (ook zeer belangrijk).
Nooit problemen mee gehad (ook motorisch niet!) 1x kicken en lopen! Dus geen versleten zuiger/cilinder!
Verder is er nooit maar dan ook nooit mee in de regen/sneeuw/pekel gereden. Het is niet mijn dagelijks vervoer. Er is alleen op gereden bij minimaal 20 graden en zon. Dat is zonde en had tenslotte ook een scooter die ik voor de winter/herfst maanden gebruikte, dus was niet afhankelijk van mijn Derbi, heb hem eigenlijk ook niet nodig, vandaar dat ik hem verkoop.
Je zult dus
geen last hebben van een achterbrugas die vast geroest zit in je carter. Je hoeft dus niet naar een autogarage waar ze hem eruit moeten persen wat je onverwacht nog meer geld gaat kosten. Ook zul je geen last hebben van boutjes die vastgeroest zijn door pekel.
Ook heb ik ook nooit tegen de brommer aangehangen, dus de stelt is ook niet kromgebogen/afgebroken.
Al dit soort rare fratsen heb ik altijd rekening mee gehouden.
Verder zijn alle vloeistoffen/oliën altijd in de gaten gehouden, en dus gewoon op het maximale niveau.
Heb hem nooit met de hogedruk afgespoten, dit ivm met dat je lagers en rubbers etc dit niet fijn vinden.
Kabelboom is ook nog netjes, nooit geen spotjes/tunr crossplaten met licht gemonteerd gehad etc,
De brommer ziet er netjes uit, heeft wel hier en daar
gebruikerssporen, vallen niet op, maar hier ontkom je
niet aan.
Je krijgt er natuurlijk ook de reservere sleutel bij.
Merk: Derbi
Handelsbenaming: Senda R X-Treme
Bouwjaar/Eerste toelating: 18 mei 2006
Kilometerstand:21.937
Wielbasis: 135 cm
Banden: Pirelli Rallycross
Ketting: Iris
Motorisch:
- Standaard 50cc cilinder (dus origineel)
- 14 mm Dell'ortho carburateur (origineel)
- Uitlaat: Metrakit Thrower (origineel aanwezig)
- Verder alles orignineel (luchtfilter, membraam, krukas etc.)
Wat er aan veranderd is wat noodzakelijk is/nut heeft:
- 200 km geleden nieuwe tandwielen + ketting (gewoon nog als nieuw)
- 200 km geleden nieuwe Pirelli banden (Hebben dus nog heel leven te gaan, eerste 8000 kilometer zeker geen omkijken naar)
- Voorpootkeringen vervangen + verse olie erin
- Remblokjes voor+achter nog goed
- Nieuwe Rem+Koppelings hendel
- Plaatje van RVS gemaakt voor onder me achterspatbord, zeg maar wat al het water tegenhoud voor de achterveer, dat verlengt met een RVS plaatje zodat me veer+achterbrug niet gaan roesten.
- Nieuwe zekering
Wat er aan veranderd is wat meer mooi dan noodzakelijk is:
- LED achterlicht met RAW
- Een kentekenhouder laten maken van RVS
- De Derbi D's oranje gespoten op de onstekingskap en op het oliepompje
- Renthall KTM handvaten
Wat je er verder nog bij krijgt:
- Linker- en rechterspiegel (origineel)
- Origineel achterspatbord, ook wel bekend als de ''surfplank'' of ''taartschep'', met 1
gloednieuw knipperlicht. Ook heb ik de kentken houder vernieuwd, een liggende houder dus, ook gloednieuw, heeft nog geen kenteken in gezeten, dus het zwarte plastike vierkant waar je je kenteken indrukt zodat hij het kenteken vasthoudt.
Het gaat hier dus om het spatbord waar het kenteken normaal gesproken gemonteerd hoort te zitten, en waar het achterlicht inzit en de knipperlichten aan zit.
- (Voor)tandwiel: 13 (2x), 14 en tandwiel 15
- Tsubaki MX Pro 420 Ketting
- "Dunne'' voorbocht, dus voor de uitlaat, kun je erop zetten zodat hij nog zachter loopt
- De ''prop'' van de originele uitlaat
- Extra knipperlicht, wel afgebroken bij het ophangpunt, maar glaasje en lampje zijn nog gewoon bruikbaar
Er is altijd keurig mee omgegaan en gaat dus niet voor een prikkie weg.
Van een liefhebber, voor een liefhebber!
Plaatje bij het praatje: