Het ''technische'' kleine vragen topic
- TheRedPower
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X race / Golf IV
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
oke bedankt
hij lekt nog niet dus kan nog wel door zo
en zitten ook geen grote scheuren in wel van die hele kleine
hij lekt nog niet dus kan nog wel door zo
en zitten ook geen grote scheuren in wel van die hele kleine
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
even een vraagje:
je hoort af en toe wel ens het verhaal dat je powerfilters zoals die van twin air prima kunt gebruiken. Maar dat crossers die in behuizingen bouwen om te voorkomen dat hun cilinder op zand i.p.v. mengsel draait
Ik heb bij een 2e hands setup ook een twinair gekregen en zit te dubben tussen ori filter verbeunen tot 50mm aansluiting of kijken of ik dat filter ergens in kan bouwen.
Wat voor 'behuizingen' worden er zoals gebruikt voor zover jullie weten? ori filter verbeunen lijkt me niet zo moeilijk, kwestie van 50mm slang vinden en vastlijmen op ori slang en dan filter 'ontgrenzen'
edit: het letterlijke antwoord op mijn vraag betreffende de 'echte' cross twinair filters kan ik zelf wel beantwoorden. Hier zijn per motor gewoon kappen/houders/filters voor te bestellen. wordt alleen een duur geintje
maar wat is nou de beste oplossing voor op een brommer? proberen aan een sx 65cc ktm kap te komen of met ori filter gaan knutselen? 
je hoort af en toe wel ens het verhaal dat je powerfilters zoals die van twin air prima kunt gebruiken. Maar dat crossers die in behuizingen bouwen om te voorkomen dat hun cilinder op zand i.p.v. mengsel draait

Wat voor 'behuizingen' worden er zoals gebruikt voor zover jullie weten? ori filter verbeunen lijkt me niet zo moeilijk, kwestie van 50mm slang vinden en vastlijmen op ori slang en dan filter 'ontgrenzen'
edit: het letterlijke antwoord op mijn vraag betreffende de 'echte' cross twinair filters kan ik zelf wel beantwoorden. Hier zijn per motor gewoon kappen/houders/filters voor te bestellen. wordt alleen een duur geintje

- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
In een crossmotor zit het luchtfilter in een luchtfilter bak, niks zelf bij bestellen ofzo en daar komt gewoon zand bij. Maar dat houd het luchtfilter mbv luchtfilterolie dus tegen.
Als je en powerfilter gewoon goed inolied met luchtfilterolie is er niks aan de hand. Daar komt geen water of zand door. Je moet je luchtfilter wel vaker uitwassen dan het originele luchtfilter. Dus gewoon goed in geolied plaatsen. Als ik jouw was zou ik 2 luchtfilters halen, terwijl de ene droogt van het uitwassen/inolien dan kun je die andere goed ingeolied erop zetten en gewoon rijden
Als je en powerfilter gewoon goed inolied met luchtfilterolie is er niks aan de hand. Daar komt geen water of zand door. Je moet je luchtfilter wel vaker uitwassen dan het originele luchtfilter. Dus gewoon goed in geolied plaatsen. Als ik jouw was zou ik 2 luchtfilters halen, terwijl de ene droogt van het uitwassen/inolien dan kun je die andere goed ingeolied erop zetten en gewoon rijden

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing Limited Edition 2007
Hallo,
mijn blok is pas gereviceerd (alle lagers en keringen vervangen, nieuwe krukas erin). Nu heb ik sinds de 1e km van het gereviceerde blok al last van heftige trillingen. Heb al verschillende keren me blokbouten nagelopen, zonder resultaat. Nu dacht ik dat het van de koppeling kwam, aangezien wanneer ik die inkneep het trillen veranderde. Niks kunnen vinden achter het koppelingsdeksel, alles zat goed vast en zonder speling. Het vliegwiel heb ik opgemeten met een micrometer, horizontaal .1 mm speling en verticaal .22 mm speling. Is volgens mij allemaal totaal acceptabel. Waar zou ik de trillingen nog in kunnen zoeken?
mvg
joris
mijn blok is pas gereviceerd (alle lagers en keringen vervangen, nieuwe krukas erin). Nu heb ik sinds de 1e km van het gereviceerde blok al last van heftige trillingen. Heb al verschillende keren me blokbouten nagelopen, zonder resultaat. Nu dacht ik dat het van de koppeling kwam, aangezien wanneer ik die inkneep het trillen veranderde. Niks kunnen vinden achter het koppelingsdeksel, alles zat goed vast en zonder speling. Het vliegwiel heb ik opgemeten met een micrometer, horizontaal .1 mm speling en verticaal .22 mm speling. Is volgens mij allemaal totaal acceptabel. Waar zou ik de trillingen nog in kunnen zoeken?
mvg
joris
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
balasas niet op tijd.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Banden plakker
Is een derbi senda, heeft er geen toch?
-edit-
probleem opgelost, toch bedankt
-edit-
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: puch maxi s
puch maxi s 70cc
aerox 70cc dr rpm tuned
yamaha jog rr lc
Derbi gpr 50 2007
aerox polini evo 1 tuned - Locatie: Nunspeet
even een dringende vraag:
ik heb vanmiddag mijn koppaking vervangen alles goed en wel wil ik mijn brommer starten doet die niks
blijkt dat die niet meer vonkt.. ik andere bougie geprobeerd andere bougiedop en zelfs bougie kabel en nog niks:S
wat kan het wezen?
hoor wel eens wat over doormeten maar hoe moet dit eigenlijk met je multimeter moet die op ampere/volt/ohm
dank
ik heb vanmiddag mijn koppaking vervangen alles goed en wel wil ik mijn brommer starten doet die niks
blijkt dat die niet meer vonkt.. ik andere bougie geprobeerd andere bougiedop en zelfs bougie kabel en nog niks:S

wat kan het wezen?
hoor wel eens wat over doormeten maar hoe moet dit eigenlijk met je multimeter moet die op ampere/volt/ohm
dank
never drive faster than your guardian angel can fly
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
vertel dan hoe je het gedaan hebt.joris_93 schreef:Is een derbi senda, heeft er geen toch?
-edit-
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derni drd racing
Heey,
laatst is mijn drijfstang vastgelopen op de krukas Oorzaak: oliepompje los getrild.
Maar ik heb een nieuw blok gekocht met 4000 km voor 150 euro
Op dit blok zit 50cc airsal dus zou wat sneller moeten wezen. Probleem hij trekt langzamer op en zn top ligt iets lager Van 103 naar 99/100 Dus ik bedacht me dat er in m,n oude blok van die mallosie koppelingsveertjes zaten.
zou dit de oorzaak wezen? Vind het namelijk egt kut..
Setup nieuwe blok:
50cc airsal
17.5mm dell
Bidalot r2
rest standaard
Oud blok:
50cc std
rest hetzelfde behalve die malossi koppelingveerstjes dan..
Alvast bedankt!
laatst is mijn drijfstang vastgelopen op de krukas Oorzaak: oliepompje los getrild.
Maar ik heb een nieuw blok gekocht met 4000 km voor 150 euro

Op dit blok zit 50cc airsal dus zou wat sneller moeten wezen. Probleem hij trekt langzamer op en zn top ligt iets lager Van 103 naar 99/100 Dus ik bedacht me dat er in m,n oude blok van die mallosie koppelingsveertjes zaten.
zou dit de oorzaak wezen? Vind het namelijk egt kut..
Setup nieuwe blok:
50cc airsal
17.5mm dell
Bidalot r2
rest standaard
Oud blok:
50cc std
rest hetzelfde behalve die malossi koppelingveerstjes dan..
Alvast bedankt!
- iiKoe
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Malaguti Drakon
Die veertjes zorgen alleen dat je koppeling minder snel gaat slippen, als dat niet het geval is maakt het geen hol uit
-
- Banden plakker
Er stond blijkbaar toch nog een blokbout los, het trillen is nu wel minder maar eigenlijk nog steeds te veel.Royal Club schreef:vertel dan hoe je het gedaan hebt.joris_93 schreef:Is een derbi senda, heeft er geen toch?
-edit-
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
hoe zorg ik dat mn framenummer intact blijft wanneer ik mn frame laat stralen en coaten?
-
- Tuner
- Gallery: Derbi Xrace 2006 80 Team
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4335
Derbi DRD 2003
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4734 - Locatie: net buiten ede
stralen maakt niet zoveel uit, bij coatboer vragen of ze je framenummer willen afplakken met speciaal tape als het goed is hebben ze dat wel
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: senda DRD '85' sm
iemand ervaring met led knipperlichten op een DRD ? i.v.m de weerstanden die wss geplaatst moeten worden.

-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Gewoon parallel zetten met gewone knipperlichten en de originele knipperlichten wegwerken achterkappen.mitkrov13 schreef:iemand ervaring met led knipperlichten op een DRD ? i.v.m de weerstanden die wss geplaatst moeten worden.
Is het goedkoopst en werkt perfect!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
waterpomp lekt
Hee, ik heb een derbi senda xtreme, ben nu dik een maandje eigenaar en bevalt me prima.
als ik nu het tankje van de koelvloeistof vol gooi, ik ga rijden dan loopt er onder het water pompje allemaal vloeistof uit.
na 7 km rijden is het tankje ook weer onder de min.
wie weet wat ik hier mee moet doen?
Groeten,
Amstellovitch1
als ik nu het tankje van de koelvloeistof vol gooi, ik ga rijden dan loopt er onder het water pompje allemaal vloeistof uit.
Groeten,
Amstellovitch1
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Had bij mij niet geholpennappie schreef:stralen maakt niet zoveel uit, bij coatboer vragen of ze je framenummer willen afplakken met speciaal tape als het goed is hebben ze dat wel

-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: waterpomp lekt
Hij lekt daar kvs, dat is de vloeitstof. Waarschijnlijk is die pakking gewoon gaar/kapot. Nieuwe pakking moet het probleem ook oplossen.Amstellovitch1 schreef:Hee, ik heb een derbi senda xtreme, ben nu dik een maandje eigenaar en bevalt me prima.
Groeten,
Amstellovitch1
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
jasperrr91 schreef:Hij lekt daar kvs, dat is de vloeitstof. Waarschijnlijk is die pakking gewoon gaar/kapot. Nieuwe pakking moet het probleem ook oplossen.Amstellovitch1 schreef:Hee, ik heb een derbi senda xtreme, ben nu dik een maandje eigenaar en bevalt me prima.
Groeten,
Amstellovitch1
waar lekt hij? uit het gaatje onderin je waterpomp of inderdaad uit de pakking?
kan aan de pakking liggen kan ook aan de keerringen liggen. moet je eerst even kijken waar het precies vandaan komt, heb t zelfde probleem gehad
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
jens extreme sm schreef:jasperrr91 schreef:Hij lekt daar kvs, dat is de vloeitstof. Waarschijnlijk is die pakking gewoon gaar/kapot. Nieuwe pakking moet het probleem ook oplossen.Amstellovitch1 schreef:Hee, ik heb een derbi senda xtreme, ben nu dik een maandje eigenaar en bevalt me prima.
Groeten,
Amstellovitch1
waar lekt hij? uit het gaatje onderin je waterpomp of inderdaad uit de pakking?
kan aan de pakking liggen kan ook aan de keerringen liggen. moet je eerst even kijken waar het precies vandaan komt, heb t zelfde probleem gehad
uit dat kleine gaatje dat er zit. doordat hij lekt in half uur rijden tankje leeg, vastloper gehad net, 2e keer in 2 a 3 weken.. toch maar nieuwe zuiger erop.
weet jij hoe je het lekken kan verhelpen?