Start problemen derbi sm

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Lennerttt
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi sdr & Booster

Start problemen derbi sm

Ongelezen bericht door Lennerttt »

Hallo,

onlangs kwam ik thuis en zette mijn contact af van mijn derbi, deze bleef echter draaien en viel maar niet uit , dan heb ik uiteindelijk de naftkraan maar toegedraaid tot hij uiteindelijk uitviel, ik vond dit heel raar. Even later wou ik mijn derbi weer starten maar dit lukte niet meer. Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik had wel perongeluk voor ik terug ging starten na dat hij niet meer uitging met contact men naftdarmpje op een verkeerde aansluiting gezet, ik kickte een keer de de naft liep langs de andere kant van de carbu er terug uit, dan heb ik het meteen goed gestoken maar hij deed niets meer.

Groeten
If god is a derbi, then WTF am I driving with?
Lennerttt
Beginnende Derbi fan

Re: Start problemen derbi sm

Beste,

ik heb hem net aan de praat gekregen , maar men naftkraan stond dicht en hij ging zeeer hoog in toeren en kreeg hem weer niet uit met contact, uiteidnelijk heb ik het naftdarmpje van naftkraan naar carbu eruit getrokken en ja hoor, hij viel stil. Dit deed ik als laatste hoop ik dacht dat mijn motor ging ontploffen en dit was het eerste waar ik naar greep maar mijn naftkraan stond dicht dus dit vind ik zeer raar , maar als het darmpje dan los was kwam er tog geen naft uit dus de kraan werkt degelijk nog wel. Kan het dat mijn gasschuif blijft hangen ofzo ? kan iemand mij helpen aub ik durf hem oz niet meer starten

groeten
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Hallo Lennerttt,

Het start/stop systeem zit eigenlijk op je CDI/Bobine. (zwarte kastje aan het frame achter je linker radiateurkap).
Vanaf het stekkertje van je contactslot gaat een apart wit/rood draadje naar een stekkertje toe. Daar zit een groen/zwart draadje aan. En dat groen/zwarte draadje gaat naar je CDI/bobine toe. Die zit helemaal aan de linkerkant van je bobine vast. Zit dat stekkertje er uberhaupt wel aan?

Zoja, dan weet ik het niet.
Dit is alles wat ik zover ervan weet.

Ik hoop voor je dat die los is, dan is het probleem opgelost, dan kun je hem gewoon weer uitzetten met de sleutel :thumbup:

Groetjen
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Lennerttt
Beginnende Derbi fan

Ik ga meteen kijken , ik wil nog effe zegge dat dit nog het enige probleem is ,d e andere problemen heb ik zonet allemaal opgelost.
Ik zou nog kunnen denken dat het contactslot kapot is maar dan zou je toch eerder zeggen dat de brommer gewoon niet meer start ipv wel maar dan zonder sleutel of denk ik dat verkeerd? grtz
Lennerttt
Beginnende Derbi fan

er zat idd een draadje los, alles is weer goed nu.

tnx man
Plaats reactie