kimberly"s Xtreme sm special
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
als je ongeveer 65 wilt gaan is standaard uitlaat eigenlijk de beste optie. Je hebt met std uitlaat namelijk niet echt last van een hoge powerband (dat die onderin met weinig toeren heel weinig doet). Je hebt over het hele toerenbereik 'vermogen' voor zover je t echt vermogen kunt noemen. Dus de prop uit de standaard uitlaat halen en 'piemeltje' eraan laten zitten dan loopt die met 11-53 ong 60-65 en met 12-53 ong 65-70 gps kilometers. Het fijne van 12-53 is dat je wat langere versnellingen hebt waardoor je wat rustiger kunt rijden.
en er moet wel een iets grotere sproeier in zoals je vroeg, maar dat merk je met afstellen wel.
en er moet wel een iets grotere sproeier in zoals je vroeg, maar dat merk je met afstellen wel.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
koop een tnt uitlaat en boor die rondel wat groter.
vriend van me ook gedaan iets meer power dan een ori uitgeboord en hij haalde max 70 op zen teller dus 65echt ofso
is ookal een mooier uitzicht
mvg
vriend van me ook gedaan iets meer power dan een ori uitgeboord en hij haalde max 70 op zen teller dus 65echt ofso
is ookal een mooier uitzicht
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Schakelrijder
- Berichten: 191
- Lid geworden op: do 25 nov 2010, 18:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO
- Locatie: Emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
je kan de prop ook gewoon iets uitboren, heeft ook wel effect.
ik heb 50 cc airsal + orginele uitlaat zonder prop , tw; 14-54. ik haal ongveer 70-75
airsal(s) hebben net 'iets' meer power, maar ook niet geweldig veel. Het zijn eigenlijk de vervangings cilinders.
dus, je kan de prop ietsjes uitboren en kijken wat je dan bereikt en anders tw aanpassen of andere demper
en als ik het goed heb tikken orginele derbi's ook wel tegen te 55 aan??
en ik heb nog wel een leo liggen als je nog wat sneller wilt
ik heb 50 cc airsal + orginele uitlaat zonder prop , tw; 14-54. ik haal ongveer 70-75
airsal(s) hebben net 'iets' meer power, maar ook niet geweldig veel. Het zijn eigenlijk de vervangings cilinders.
dus, je kan de prop ietsjes uitboren en kijken wat je dan bereikt en anders tw aanpassen of andere demper

en als ik het goed heb tikken orginele derbi's ook wel tegen te 55 aan??
en ik heb nog wel een leo liggen als je nog wat sneller wilt

- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Er komt ook een nieuwe cilinder op waarschijnlijk een ori derbi of een doppler of een airsal de laatse 2 zullen wel iets meer vermogen hebben denk ik ??
Ik zit in deze materie niet helemaal meer in
( in mijn zundapp en honda tijd moest je heel wat sleutelen met grote cilinders en carbs en uitlaten om snelheid te krijgen) dus informatie van jullie kant is van harte welkom.
Ik heb een ori uitlaat zonder prop nog liggen maar wil kijken of eik een drd uitlaat kan krijgen tandwiel verhoudingen en sproeierbezetting is toch ff vogelen voor het beste resultaat.
Omdat ik nog alle blokspullen moet gaan aanschaffen zoals cilinder,krukas ,koppelingsplaten lagers keerringen en pakkingen neem ik jullie deskundig advies
mee in mijn beslissing praktijkervaring is toch het beste.
Ik zit te denken om een doppler krukas aan te schaffen met skf lagers (skf,s
komen van het werk net zoals de keerrringen inkoopsprijs
)voor een ori setup is dit toch wel geschikt iemand ervaring met deze combi???? graag een reactie
Ik zit in deze materie niet helemaal meer in

Ik heb een ori uitlaat zonder prop nog liggen maar wil kijken of eik een drd uitlaat kan krijgen tandwiel verhoudingen en sproeierbezetting is toch ff vogelen voor het beste resultaat.

Omdat ik nog alle blokspullen moet gaan aanschaffen zoals cilinder,krukas ,koppelingsplaten lagers keerringen en pakkingen neem ik jullie deskundig advies

Ik zit te denken om een doppler krukas aan te schaffen met skf lagers (skf,s


-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Ze zeggen altijd dat doppler enduro DE krukas is voor opgevoerde brommers, ik zou zelf als ik de moeite zou doen om mn blok te reviceren niet besparen op zoiets. Een goedkopere kan prima toereikend zijn voor een ori setup maar wie weet veranderd dit ooit nog of wil je dochter er weer 45k mee rijden
is de cilinder zelf ook echt op dan? ik heb wel gelezen dat je zuiger bijna in tweeen lag maargoed
ik zou zelf op zo'n project gewoon proberen een goede std. cilinder te krijgen. Staat ook goed vind ik als hij weer in de verkoop zou moetten(dr50 of airsal 50 in verkoopsadvertentie komt bij mij altijd over alsof de ori cilinder onkundig vastgenaait is)
Verder zou ik ook een mooie RVS drd uitlaat nemen, zijn vaak hele mooie goedkope tweedehands te vinden. Verder zou ik het liefst zelf die katalysator eruit laten halen. Ik heb hier namelijk slechte ervaringen mee gehad
(in mn eerste winter bij een nieuwe brommer gelijk uitlaat dichtgeslibt, 3k later katalysator los).


Verder zou ik ook een mooie RVS drd uitlaat nemen, zijn vaak hele mooie goedkope tweedehands te vinden. Verder zou ik het liefst zelf die katalysator eruit laten halen. Ik heb hier namelijk slechte ervaringen mee gehad

-
- Schakelrijder
- Berichten: 191
- Lid geworden op: do 25 nov 2010, 18:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO
- Locatie: Emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
is het indd zonde om zo'n krukas te kopen voor een (bijna) orginele setup.
Qau cilinders kan je een 50cc airsal wel aanraden het zijn goede cilinders met net iets meer power dan de orginele.
zoals je weet heb ik hier ervaring mee.
DRD RVS uitlaten zijn wel dik, maar indd de katalysator. Heb bij m'n drd hier ook problemen mee gehad.
Qau cilinders kan je een 50cc airsal wel aanraden het zijn goede cilinders met net iets meer power dan de orginele.
zoals je weet heb ik hier ervaring mee.
DRD RVS uitlaten zijn wel dik, maar indd de katalysator. Heb bij m'n drd hier ook problemen mee gehad.
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Ik zou zelf juist wel die 3 tientjes meer besteden voor een goede krukas t.o.v. no brand krukas. Als je nagaat wat een blok revisie eigenlijk qua geld en moeite kost dan denk ik dat je dat er wel uit haalt. Zelfde verhaal met lagers, goedkoop is duurkoop wat mij betreft en als je zo'n brommer voor je dochter in elkaar zit wil je niet dat hij na 1000km weer stilstaat. Verder is er altijd nog de kans dat de brommer na een tijdje 80+ loopt en dan slijt alles zoiezo wat harder. Alhoewel het misschien lastiger wordt als je vader je brommer in elkaar zet en van binnen en buiten kent. Om dan ongezien een grotere cilinder te monterenwouter schreef:is het indd zonde om zo'n krukas te kopen voor een (bijna) orginele setup.
Qau cilinders kan je een 50cc airsal wel aanraden het zijn goede cilinders met net iets meer power dan de orginele.
zoals je weet heb ik hier ervaring mee.
DRD RVS uitlaten zijn wel dik, maar indd de katalysator. Heb bij m'n drd hier ook problemen mee gehad.

-
- Schakelrijder
- Berichten: 191
- Lid geworden op: do 25 nov 2010, 18:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO
- Locatie: Emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
als het om 10'tjes werk gaat zou ik het indd ook niet laten 
maarja haha

maarja haha

- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Meh, de normale doppler voldoet ruimschoots bij originele of lichtopgevoerde brommers.
De kwaliteit is uitstekend, ook bij de normale doppler.
€95 tegenover €130. Gewoon de €95 versie pakken, €130 zou geld verspilling zijn aangezien het geen meerwaarde heeft op je setup.
Qua cilinder, gewoon originele Derbi of een dr50/airsal50. Bij voorkeur een Originele.
Blok en baklagers gewoon c3 pakken.
De kwaliteit is uitstekend, ook bij de normale doppler.
€95 tegenover €130. Gewoon de €95 versie pakken, €130 zou geld verspilling zijn aangezien het geen meerwaarde heeft op je setup.
Qua cilinder, gewoon originele Derbi of een dr50/airsal50. Bij voorkeur een Originele.
Blok en baklagers gewoon c3 pakken.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
orgi krukas is ook al goed zat hoor;)J03P schreef:Meh, de normale doppler voldoet ruimschoots bij originele of lichtopgevoerde brommers.
De kwaliteit is uitstekend, ook bij de normale doppler.
€95 tegenover €130. Gewoon de €95 versie pakken, €130 zou geld verspilling zijn aangezien het geen meerwaarde heeft op je setup.
Qua cilinder, gewoon originele Derbi of een dr50/airsal50. Bij voorkeur een Originele.
Blok en baklagers gewoon c3 pakken.
rij al 19k met zelfde krukas,lagers, cilinder ed, gewoon goed opletten dat hij olie blijft gebruiken.
btw hij loopt 90 dus daar ligt het ook niet aan.
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
ja ok ik heb dr ook al 17/18k opzitten zonder ook maar iets in het blok te veranderen, de senda uit dit topic volgend mij gewoon de volle 45k zonder onderhoud XD had zelf ff snel de gewone versie gevonden denk ik want zag ook 95 euro staan
maargoed ik zou er toch zelf niet gauw een dmp krukas of noname instoppen. Dat bedoelde ik 


- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Het blok van mij heeft 45000 km achter de rug dus krukas is af big-end zit ruimte op cilinder is versleten maar dat mag ook na zon kmstand.
Maar een doppler er1 krukas voldoet bij een ori setup het hoeft geen racing te zijn??? het blok wordt niet verder opgevoerd misschien dat er in de toekomst nog een drd bijkomt met een iets wildere setup als ik tegen iets leuks aanloop
Maar een doppler er1 krukas voldoet bij een ori setup het hoeft geen racing te zijn??? het blok wordt niet verder opgevoerd misschien dat er in de toekomst nog een drd bijkomt met een iets wildere setup als ik tegen iets leuks aanloop

-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 17:38
- Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008
- Locatie: Gent- België
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Mooi hoe je alles zelf doet Kees,
Mijn derbi heeft trouwens ook nog de originele krukas, met een mhr 80 en Yasuni R3 + 21mm carbu
Die ori krukas houd heel wat hoor
Mvg
Mijn derbi heeft trouwens ook nog de originele krukas, met een mhr 80 en Yasuni R3 + 21mm carbu
Die ori krukas houd heel wat hoor

Mvg
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Ja die derbi blokken kunnen wel wat hebben volgens mij ik denk als je het oliepijl goed houdt en goed warm rijdt dat er heel wat kmtertjes gedraaid kunnen worden.Matti schreef:Mooi hoe je alles zelf doet Kees,
Mijn derbi heeft trouwens ook nog de originele krukas, met een mhr 80 en Yasuni R3 + 21mm carbu
Die ori krukas houd heel wat hoor
Mvg
Een ori krukas kost ongeveer 280 euries en dat wordt me net ff te veel dus ga ik denk ik voor het doppler alternatief

-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
hou ook even marktplaats in de gaten voor ori krukasjes, zijn altijd mensen die er een mhr80 onderleggen en direct een doppler endurance erin steken. Deze krukasjes zijn dus gewoon nog goed. Volgens mij heeft jasper (mod hier) er zelfs nog eentje liggen!
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Ja ik kijk elke dag wel ff op marrktplaats,speurders,kapaza ,ebay en dit forum je weet nooit wat je tegenkomt,,Bart schreef:hou ook even marktplaats in de gaten voor ori krukasjes, zijn altijd mensen die er een mhr80 onderleggen en direct een doppler endurance erin steken. Deze krukasjes zijn dus gewoon nog goed. Volgens mij heeft jasper (mod hier) er zelfs nog eentje liggen!

En het krukasje is wel ;the heart of the machine;dus het moet wel goed zijn



-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Kcracy, zou je een how-to kunnen maken van het ontlakken waarin alles overzichtelijk in staat?
Ik zou het namelijk willen gebruiken voor als ik mijn naven helemaal perfect ga maken voor het anodiseren.
Ik zou het namelijk willen gebruiken voor als ik mijn naven helemaal perfect ga maken voor het anodiseren.

Open the Throttle and Smile
- MHsteven
- Pro tuner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: di 17 mei 2011, 14:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2739
- Locatie: Ter Apel
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Ziet er goed uit hoor het project
, mag ik vragen waar je het frame hebt laten coaten?, ik woon zelf in Ter Apel dat is dus dichtbij 


Derbi Sm Extreme DRD Limited
- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Om er gelijk een how-to over te maken BOEKI dat weet ik niet of de mensen hier op het forum daar wel op zitten te wachten??maar om je naven met deze methode te doen dat werkt niet helaas het werkt alleen met geanodiseerde spullen dus niet gespoten of gecoate delen zoals je naven de lak slaat dof uit en thats it het gaat er niet af.Boeki schreef:Kcracy, zou je een how-to kunnen maken van het ontlakken waarin alles overzichtelijk in staat?
Ik zou het namelijk willen gebruiken voor als ik mijn naven helemaal perfect ga maken voor het anodiseren.
Dit moet je toch oldschool schoonmaken afbijten,schuren of stralen en tegenwoordig kunnen de betere straalbedrijven zo fijn stralen dat het supergad is ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders vraag het zou ik zeggen


- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]
Een collega heeft dit voor mij geregeld die had weer een kennis en daar weer een kennis van die heeft het geregeld je weet wel via viaMHsteven schreef:Ziet er goed uit hoor het project, mag ik vragen waar je het frame hebt laten coaten?, ik woon zelf in Ter Apel dat is dus dichtbij


En anders zit er in schoonebeek ook nog een goede coater daar laat een vriend altijd zijn wielen voor zijn wegracer coaten en dat is ook goed.

