kimberly"s Xtreme sm special

Afgeronde projecten
EVO
Beginnende tuner

Re: kimberly"s Xtreme [kleine update nieuwe fotos p16]

Ongelezen bericht door EVO »

als je ongeveer 65 wilt gaan is standaard uitlaat eigenlijk de beste optie. Je hebt met std uitlaat namelijk niet echt last van een hoge powerband (dat die onderin met weinig toeren heel weinig doet). Je hebt over het hele toerenbereik 'vermogen' voor zover je t echt vermogen kunt noemen. Dus de prop uit de standaard uitlaat halen en 'piemeltje' eraan laten zitten dan loopt die met 11-53 ong 60-65 en met 12-53 ong 65-70 gps kilometers. Het fijne van 12-53 is dat je wat langere versnellingen hebt waardoor je wat rustiger kunt rijden.
en er moet wel een iets grotere sproeier in zoals je vroeg, maar dat merk je met afstellen wel.
KREGO
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p

Ongelezen bericht door KREGO »

koop een tnt uitlaat en boor die rondel wat groter.
vriend van me ook gedaan iets meer power dan een ori uitgeboord en hij haalde max 70 op zen teller dus 65echt ofso
is ookal een mooier uitzicht
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wouter
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO

Ongelezen bericht door wouter »

je kan de prop ook gewoon iets uitboren, heeft ook wel effect.
ik heb 50 cc airsal + orginele uitlaat zonder prop , tw; 14-54. ik haal ongveer 70-75

airsal(s) hebben net 'iets' meer power, maar ook niet geweldig veel. Het zijn eigenlijk de vervangings cilinders.

dus, je kan de prop ietsjes uitboren en kijken wat je dan bereikt en anders tw aanpassen of andere demper :)
en als ik het goed heb tikken orginele derbi's ook wel tegen te 55 aan??

en ik heb nog wel een leo liggen als je nog wat sneller wilt :D
kcracy
Pro tuner

Ongelezen bericht door kcracy »

Er komt ook een nieuwe cilinder op waarschijnlijk een ori derbi of een doppler of een airsal de laatse 2 zullen wel iets meer vermogen hebben denk ik ??
Ik zit in deze materie niet helemaal meer in :mrgreen:( in mijn zundapp en honda tijd moest je heel wat sleutelen met grote cilinders en carbs en uitlaten om snelheid te krijgen) dus informatie van jullie kant is van harte welkom.

Ik heb een ori uitlaat zonder prop nog liggen maar wil kijken of eik een drd uitlaat kan krijgen tandwiel verhoudingen en sproeierbezetting is toch ff vogelen voor het beste resultaat. :mrgreen:

Omdat ik nog alle blokspullen moet gaan aanschaffen zoals cilinder,krukas ,koppelingsplaten lagers keerringen en pakkingen neem ik jullie deskundig advies ;) mee in mijn beslissing praktijkervaring is toch het beste.

Ik zit te denken om een doppler krukas aan te schaffen met skf lagers (skf,s :mrgreen: komen van het werk net zoals de keerrringen inkoopsprijs :D )voor een ori setup is dit toch wel geschikt iemand ervaring met deze combi???? graag een reactie
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ze zeggen altijd dat doppler enduro DE krukas is voor opgevoerde brommers, ik zou zelf als ik de moeite zou doen om mn blok te reviceren niet besparen op zoiets. Een goedkopere kan prima toereikend zijn voor een ori setup maar wie weet veranderd dit ooit nog of wil je dochter er weer 45k mee rijden ;) is de cilinder zelf ook echt op dan? ik heb wel gelezen dat je zuiger bijna in tweeen lag maargoed :P ik zou zelf op zo'n project gewoon proberen een goede std. cilinder te krijgen. Staat ook goed vind ik als hij weer in de verkoop zou moetten(dr50 of airsal 50 in verkoopsadvertentie komt bij mij altijd over alsof de ori cilinder onkundig vastgenaait is)

Verder zou ik ook een mooie RVS drd uitlaat nemen, zijn vaak hele mooie goedkope tweedehands te vinden. Verder zou ik het liefst zelf die katalysator eruit laten halen. Ik heb hier namelijk slechte ervaringen mee gehad ;) (in mn eerste winter bij een nieuwe brommer gelijk uitlaat dichtgeslibt, 3k later katalysator los).
wouter
Schakelrijder

is het indd zonde om zo'n krukas te kopen voor een (bijna) orginele setup.
Qau cilinders kan je een 50cc airsal wel aanraden het zijn goede cilinders met net iets meer power dan de orginele.
zoals je weet heb ik hier ervaring mee.

DRD RVS uitlaten zijn wel dik, maar indd de katalysator. Heb bij m'n drd hier ook problemen mee gehad.
JoopKarelSpank
Tuner

wouter schreef:is het indd zonde om zo'n krukas te kopen voor een (bijna) orginele setup.
Qau cilinders kan je een 50cc airsal wel aanraden het zijn goede cilinders met net iets meer power dan de orginele.
zoals je weet heb ik hier ervaring mee.

DRD RVS uitlaten zijn wel dik, maar indd de katalysator. Heb bij m'n drd hier ook problemen mee gehad.
Ik zou zelf juist wel die 3 tientjes meer besteden voor een goede krukas t.o.v. no brand krukas. Als je nagaat wat een blok revisie eigenlijk qua geld en moeite kost dan denk ik dat je dat er wel uit haalt. Zelfde verhaal met lagers, goedkoop is duurkoop wat mij betreft en als je zo'n brommer voor je dochter in elkaar zit wil je niet dat hij na 1000km weer stilstaat. Verder is er altijd nog de kans dat de brommer na een tijdje 80+ loopt en dan slijt alles zoiezo wat harder. Alhoewel het misschien lastiger wordt als je vader je brommer in elkaar zet en van binnen en buiten kent. Om dan ongezien een grotere cilinder te monteren :evil:
wouter
Schakelrijder

als het om 10'tjes werk gaat zou ik het indd ook niet laten :oops:
maarja haha :)
J03P
Moderator
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra

Ongelezen bericht door J03P »

Meh, de normale doppler voldoet ruimschoots bij originele of lichtopgevoerde brommers.
De kwaliteit is uitstekend, ook bij de normale doppler.
€95 tegenover €130. Gewoon de €95 versie pakken, €130 zou geld verspilling zijn aangezien het geen meerwaarde heeft op je setup.
Qua cilinder, gewoon originele Derbi of een dr50/airsal50. Bij voorkeur een Originele.
Blok en baklagers gewoon c3 pakken.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

J03P schreef:Meh, de normale doppler voldoet ruimschoots bij originele of lichtopgevoerde brommers.
De kwaliteit is uitstekend, ook bij de normale doppler.
€95 tegenover €130. Gewoon de €95 versie pakken, €130 zou geld verspilling zijn aangezien het geen meerwaarde heeft op je setup.
Qua cilinder, gewoon originele Derbi of een dr50/airsal50. Bij voorkeur een Originele.
Blok en baklagers gewoon c3 pakken.
orgi krukas is ook al goed zat hoor;)
rij al 19k met zelfde krukas,lagers, cilinder ed, gewoon goed opletten dat hij olie blijft gebruiken.
btw hij loopt 90 dus daar ligt het ook niet aan.
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
JoopKarelSpank
Tuner

ja ok ik heb dr ook al 17/18k opzitten zonder ook maar iets in het blok te veranderen, de senda uit dit topic volgend mij gewoon de volle 45k zonder onderhoud XD had zelf ff snel de gewone versie gevonden denk ik want zag ook 95 euro staan :P maargoed ik zou er toch zelf niet gauw een dmp krukas of noname instoppen. Dat bedoelde ik ;)
kcracy
Pro tuner

Het blok van mij heeft 45000 km achter de rug dus krukas is af big-end zit ruimte op cilinder is versleten maar dat mag ook na zon kmstand.
Maar een doppler er1 krukas voldoet bij een ori setup het hoeft geen racing te zijn??? het blok wordt niet verder opgevoerd misschien dat er in de toekomst nog een drd bijkomt met een iets wildere setup als ik tegen iets leuks aanloop :mrgreen:
Matti
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008

Ongelezen bericht door Matti »

Mooi hoe je alles zelf doet Kees,

Mijn derbi heeft trouwens ook nog de originele krukas, met een mhr 80 en Yasuni R3 + 21mm carbu
Die ori krukas houd heel wat hoor ;)

Mvg
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
kcracy
Pro tuner

Matti schreef:Mooi hoe je alles zelf doet Kees,

Mijn derbi heeft trouwens ook nog de originele krukas, met een mhr 80 en Yasuni R3 + 21mm carbu
Die ori krukas houd heel wat hoor ;)

Mvg
Ja die derbi blokken kunnen wel wat hebben volgens mij ik denk als je het oliepijl goed houdt en goed warm rijdt dat er heel wat kmtertjes gedraaid kunnen worden.
Een ori krukas kost ongeveer 280 euries en dat wordt me net ff te veel dus ga ik denk ik voor het doppler alternatief :mrgreen:
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

hou ook even marktplaats in de gaten voor ori krukasjes, zijn altijd mensen die er een mhr80 onderleggen en direct een doppler endurance erin steken. Deze krukasjes zijn dus gewoon nog goed. Volgens mij heeft jasper (mod hier) er zelfs nog eentje liggen!
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
kcracy
Pro tuner

Bart schreef:hou ook even marktplaats in de gaten voor ori krukasjes, zijn altijd mensen die er een mhr80 onderleggen en direct een doppler endurance erin steken. Deze krukasjes zijn dus gewoon nog goed. Volgens mij heeft jasper (mod hier) er zelfs nog eentje liggen!
Ja ik kijk elke dag wel ff op marrktplaats,speurders,kapaza ,ebay en dit forum je weet nooit wat je tegenkomt,, :mrgreen: ik ben er ook nog niet aan toe aan de blokrevisie maar doe alvast een beetje research voor straks en hier op het forum zijn er natuurlijk wel mannen die met een doppler rondrijden dus die ervaringen neem ik graag mee.
En het krukasje is wel ;the heart of the machine;dus het moet wel goed zijn :mrgreen: :mrgreen: maar ik ben nu nog met me wielen aan het knutselen dus als die af zijn is het plaatwerk aan de beurt en dan het blok als laatste :mrgreen:
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Kcracy, zou je een how-to kunnen maken van het ontlakken waarin alles overzichtelijk in staat?

Ik zou het namelijk willen gebruiken voor als ik mijn naven helemaal perfect ga maken voor het anodiseren. ;)
Open the Throttle and Smile
MHsteven
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra

Ongelezen bericht door MHsteven »

Ziet er goed uit hoor het project :thumbup: , mag ik vragen waar je het frame hebt laten coaten?, ik woon zelf in Ter Apel dat is dus dichtbij :D
Derbi Sm Extreme DRD Limited
kcracy
Pro tuner

Boeki schreef:Kcracy, zou je een how-to kunnen maken van het ontlakken waarin alles overzichtelijk in staat?

Ik zou het namelijk willen gebruiken voor als ik mijn naven helemaal perfect ga maken voor het anodiseren. ;)
Om er gelijk een how-to over te maken BOEKI dat weet ik niet of de mensen hier op het forum daar wel op zitten te wachten??maar om je naven met deze methode te doen dat werkt niet helaas het werkt alleen met geanodiseerde spullen dus niet gespoten of gecoate delen zoals je naven de lak slaat dof uit en thats it het gaat er niet af.
Dit moet je toch oldschool schoonmaken afbijten,schuren of stralen en tegenwoordig kunnen de betere straalbedrijven zo fijn stralen dat het supergad is ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders vraag het zou ik zeggen :mrgreen: :mrgreen:
kcracy
Pro tuner

MHsteven schreef:Ziet er goed uit hoor het project :thumbup: , mag ik vragen waar je het frame hebt laten coaten?, ik woon zelf in Ter Apel dat is dus dichtbij :D
Een collega heeft dit voor mij geregeld die had weer een kennis en daar weer een kennis van die heeft het geregeld je weet wel via via :mrgreen: het is gecoat bij coatingbedrijf hoogeveen en het is superstrak werk wat ze maken (want ik ben vrij nauwkeurig zeggen ze hier op het forum ;)) ik ben er zeer tevreden over je kunt altijd ff contact opnemen met dit bedrijf (ff googelen)dan weet je ook wat het kost.
En anders zit er in schoonebeek ook nog een goede coater daar laat een vriend altijd zijn wielen voor zijn wegracer coaten en dat is ook goed. :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie