Derbi Achterbrug Muurvast!

Algemene vragen over Derbi.
Job0172
Pro tuner
Vervoersmiddel: Tomooosss

Re: Derbi Achterbrug Muurvast!

Ongelezen bericht door Job0172 »

http://www.easyparts.nl/showdrawing/243 ... orber.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nummer 4 en 5 denk ik maar licht er aan welk blok type je hebt mischien
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

4 lijkt er erg op vanaf wat ik nu kan zien. Dat is in ieder geval fijn om te weten want dan kan ik met slijpen die busjes best aantikken(om zo de achterbrug kant van de spleet onbeschadigt te houden) hoe is het de TS vergaan eigenlijk? ik zie dat hij een derbi bij aanbod heeft staan in onderdelen 2 dagen na deze eerste post? dus ik neem aan dat het gelukt is? :P
MHsteven
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra

Ongelezen bericht door MHsteven »

nee, achterbrug gaat er vandaag uit (word eruit geslepen), en die achterbrug word verwisseld met een drd brug die erin komt
Derbi Sm Extreme DRD Limited
JoopKarelSpank
Tuner

ik heb gisteren de brug eruit geslepen en dat ging opzich prima, nou kijken of de fietsenmaker raadt weet met de carter
+ pers en even het best ervan hopen :P alleen is mn achterbrug wel naar de klote maar dat komt door mn ATW ;) hoe gaat het bij jou MHsteven?
MHsteven
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra

Ongelezen bericht door MHsteven »

achterbrug is er al uit, maar dat weet je al want die heb jij overgenomen :D , heb je dat stukje as al uit je carter geperst?
Derbi Sm Extreme DRD Limited
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

wel leuk, maar wat als je voorste as in je blok zit, die kan je niet doorslijpen, die zit bij mij vast, inbus al helemaal dol gedraait,
hoop niet dat er schroefdraad in het carter zit? iemand raad mee? kruipolie heeft er al 5 nachten ingestaan
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
JoopKarelSpank
Tuner

@MHsteven, ik heb mijn carters naar de fietsenmaker gebracht en die waren met 7 ton gestopt met persen en hebben daarna aan weerszijden een stuk uitgeboort(stationaire boor gebruikt) en waarschijnlijk daarna weer geperst en toen kwam het wel los. Koste me alleen wel 50 euro.. maar had eigenlijk geen andere oplosing kunnen bedenken en zal ook wel veel werk geweest zijn :P

@Jens Extreme SM dus je boutje is los maar hij klemt gewoon in het blok? gek eigenlijk dat je voorste vastzit :P de mijne ging heel eenvoudig los. Hoe zit het met je achterbrugas dan? ik zou (wanneer het echt niet anders meer kan) zorgen dat 1 vd 2 kanten geen moer/kop meer heeft en dan(na meerdere nachten in wd40 of kruipoplie) met een dreveltje de as proberen los te tikken
jens extreme sm
Pro tuner

al geprobeerd, werkt niet. heb al 5 dagen staan rammen. mn achterbrugas en die onderste as en mn wielassen zijn allemaal gangbaar, alleen die zit muur en muurvast. maar zit daar nou schroefdraad in of niet? maar deze kun je dus niet doorslijpen want t frame zit ervoor.
JoopKarelSpank
Tuner

zit geen schroefdraad in, kan je het niet los dremelen dan? of uitboren? om vervolgens nog eens nauwkeuriger over te (laten) doen? belangrijkste is nu dat hij eruit is namelijk. Ik zou trouwens wel op passen omdat je bout van een harder metaal is dan je alu carter en uitboren in alu makkelijker gaat dan in ijzer dus ;)
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Uit welk bouwjaren zijn jullie brommers? Mijn blok assen en achterbrug assen kon ik na 2,5 jaar er zo uitpakken?

En jens kan je je voorste blokbout wel ronddraaien?
Zoja iemand laten draaien en zelf flink erop slaan.
JoopKarelSpank
Tuner

ik heb de mijne uit eind maart 2008 :wall:

maar ik heb er wel 2 winters mee gereden waarvan eentje 80 km per dag (A) Daar pluk ik dus nu de vruchten van haha :P maargoed ik ga hem nu helemaal netjes maken en met een beetje geluk heb ik voor het corrosieve pekelgeweld zodadelijk een puch z-one pekelbrommer :P (heb hem al maar benzinekraan is kapot dus geen peut)

alle andere boutjes en moertjes zijn bij overigens nog in een goede staat. Die kan ik gewoon oppoetsen insmeren en weer gebruiken. Als ik hoor wat mensen betalen voor een set nieuwe boutjes dan gebruik ik liever mn gebruiktes nog en keertje, even handmatig met de staalborstel het schroefdraad schoonmaken en de kop even met de boorborstel en hij kan dr weer tegenaan!

Bij mij zat na die 2e winter trouwens mn achterwielas ook gruwelijk vast(terwijl ik toch al meerdere achtertandwielen heb gehad maargoed) toen heb ik mn lagers aan gort geslagen en daarna heel overdreven in het lagervet gezet en nu een jaar later hoefde ik niet eens te draaien maar kon ik hem met de hand er zo uit laten glibberen :P Mij viel het wel op dat de nog nooit losgedraaide bouten helemaal niet vet (meer) waren dus ik snap wel waarom ze vast zaten.
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Mijne heeft ook 2 winters gezien. Alleen de 3de winter dat ik mijn brommer heb is die niet buiten geweest (de laatste dus) omdat ik mijn auto rbw al had.
JoopKarelSpank
Tuner

de laatste winter is hij bij mij ook binnen gebleven, in de herfst schoongemaakt en ingevet en niet buiten geweest tot de pekel weg was :P maar dit gaat me niet iedere winter lukken. Was een uitzondering omdat ik in de winter tijdelijk op kamers zat in Rotterdam zuid. Meenemen is dan natuurlijk geen optie met mn 'plattelandsbrommer' zeker niet gezien de wijk waar ik zat XD

Maargoed auto rbw heb ik ook maar het is voor mij niet echt een optie op het moment. Om maar een voorbeeld te noemen: ik zit nu op stage en heb het geluk met een busje opgehaald te worden. Als ik met de brommer zou gaan ben ik er in 20 minuten en 's ochtends doet de VW-bus er 35 minuten over en 's middags 45-50 minuten. En dan wordt er momenteel niet eens iemand na mij opgehaald dus gewoon rechtstreeks XD Ik ben wel erg blij dat ik niet met de brommer hoef want anders had ik toch mooi op de rollen gemoetten ben ik bang :P
jens extreme sm
Pro tuner

zit echt 0,0 beweging in, slaan gebeurt niks, draaien kan nietmeer want die inbus is helemaal dol.

uitboren is echt geen optie. heb t geprobeert was een uur aan het boren nog geen cm opgeschoten..
brommer komt uit 2008, het enige wat ik nog kan proberen is warm stoken.. of een kop erop lassen.
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Das kut.
Naja zou inderdaad proberen met warmstoken.
JoopKarelSpank
Tuner

als jouw bout net zo vast zit als mijn bout zat dan heb je weinig keus, misschien kan de fietsenmaker of een staalbedrijf je wel helpen als je het blok eenmaal los hebt? als je een stukje ingeboord zou hebben kan je hem waarschijnlijk wel losslaan
jens extreme sm
Pro tuner

werk zelf in autogarage, daar werkt warmstoken (bijna) altijd, heb eigk nog nooit gehad dat het echt niet ging.. kan nog proberen die inbuskop er af te boren, dan van de andere kant ook slaan.
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Naja meestal is die bout laten schrikken voldoende.
Maar vind het beetje vaag dat die zo vast zit. Achterbrug heb ik wel is vaker gehoord, maar voorste blokbout eigenlijk nog nooit.
Maarja zou inderdaad proberen warm te stoken.
jens extreme sm
Pro tuner

ja alles zat gwn los behalve die lul, ben ook best benieuws hoe die eruit ziet als die eruit is..
JoopKarelSpank
Tuner

anders ik wel;) branden jullie bij die garage ook de carters om een bout los te krijgen? lijkt me namelijk dat je die ook weer niet te heet moet willen stoken :blink: ik had bij mijn achterbrugas niet het idee dat ik hem hoe dan ook los zou krijgen, achteraf had ik dat idee eigenlijk nog steeds niet XD alleen door de druk van het klempunt af te halen hebben ze hem losgekregen. Als de pers bij 7 ton nog geen beweging geeft dan wordt bruut geweld op een gegeven moment toch te duur ;)
Gesloten