Senda Led achterlicht + RAW [HOE/WAAR AANSLUITEN]

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
zn0
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2010

Senda Led achterlicht + RAW [HOE/WAAR AANSLUITEN]

Ongelezen bericht door zn0 »

Ik heb sinds kort een led-achterlichtje met richtingaanwijzers gekocht, maar ik geraak er maar niet uit waar je de draden moet aansluiten.. Ik heb heel de search afgezocht, dradenboomschema's bekeken, maar nog geen resultaten geboekt.. Ik ben er zeker van dat iemand me hier uit kan helpen.. Het gaat om het volgende achterlicht: http://www.gearparts24.de/ruecklicht-str8:a4253.html

Zeno
zn0
Banden plakker

Re: Senda Led achterlicht + RAW [HOE/WAAR AANSLUITEN]

Ik heb het al gevonden.. Gewoon ff bij de lokale gereedschapswinkel iets gaan halen waarmee ik de draadjes kon verbinden.

kan /close !
PSP123
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Ongelezen bericht door PSP123 »

Hoi,

Ik zit met hetzelfde dillema, weet ook niet precies hoe het achterlicht aangesloten moet worden.
Moeten er weerstandjes tussen?
Wat heb jij precies gedaan om de lamp werkende te krijgen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Adriaan
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009

Ongelezen bericht door Adriaan »

http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... r=BO924821" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staat bij de beschrijving welke waar voor hoort.

Ik heb bij mijn achterlicht gewoon de zwarte tussen een boutje gedaan van het frame zodat hij aarde maakt en de aarde draden van het originele licht afgetape't. Dan moet je ff kijken welke draden van je originele knipperlichten komen en dan kan je hem zo aansluiten;).

Oja die geel met groene is de aarde draad bij ALLES!

Succes
zn0
Banden plakker

bij mij moesten er geen weerstandjes tussen, het ging gewoon van de 1e keer goed.
Adriaan
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009

Ongelezen bericht door Adriaan »

bij mij hoefde er trouwens ook geen weerstandjes tussen. Maar pas op dat je als je je contact nog aan heb staan je niet je plus draad aarde laat maken. Scheelt weer een ritje naar de bromboer voor een zekering (A)
PSP123
Beginnende tuner

Hoi,

Achterlicht en remlicht werkt, knipperlichten knipperen nu alle twee of ik nu naar rechts of naar links richting aangeef. (Massa draden van knipperlichten heb ik geïsoleerd)
Kan dit komen, omdat ik van voor er nog geen knipperlichten op heb zitten?? Dat ze systeem geschakeld zijn en het knipperen van zowel links als rechts veroorzaakt wordt doordat van voor nog niks aangesloten is?

Ik hoor graag van jullie.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Dat kan, of je moet er weerstandjes tussen plaatsen.
Bij wet moet je trouwens of voor & achter knippers hebben, of helemaal geen knippers, dus alleen achter is een beetje nutteloos :P
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
PSP123
Beginnende tuner

Is inmiddels opgelost, het was inderdaad systeem geschakeld. Dus dat was het probleem.
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

Reinder schreef:Dat kan, of je moet er weerstandjes tussen plaatsen.
Bij wet moet je trouwens of voor & achter knippers hebben, of helemaal geen knippers, dus alleen achter is een beetje nutteloos :P
ben ik het niet mee eens, als je stil gaat staan op de weg om lingsaf te slaan, en je hebt n keer iemand die niet oplet, en stel dat je net afslaat, heb je ineens een auto in de zijkant hangen. dus achter is beter dan niks hoor.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Wovter schreef:
Reinder schreef:Dat kan, of je moet er weerstandjes tussen plaatsen.
ben ik het niet mee eens, als je stil gaat staan op de weg om lingsaf te slaan, en je hebt n keer iemand die niet oplet, en stel dat je net afslaat, heb je ineens een auto in de zijkant hangen. dus achter is beter dan niks hoor.
Ik geef je gelijk, daar niet van, maar ik zeg dat 't bij wet verboden is ;) Snorro mans van de politie trapt namelijk niet in dit verhaal en geeft je gewoon een boete ('had je je klauw maar moeten uitsteken of je andere knippers ook installeren')
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Plaats reactie