Hallo,
laatst is er een stukje van mijn grondplaat losgekomen en daarmee zijn de kabeltjes van me ontsteking eraf gegaan.
Die heb ik allemaal weer teruggesoldeerd alleen nu stottert mijn brommer heel heftig, het gaat om een nieuw type blok.
Op een spoel (de laatste) zie ik een los draadje aan de onderkant, lijkt onbeschadigd. Kan iemand dit bevestigen dat dit hoort of kapot is?
Ook ben ik niet helemaal zeker waar dat witte draadje aan vast moet. Aan wat moet die allemaal vast?
iemand enig idee waar die lange gele draad voor is?
de andere zijn voor mijn pinkers maar die gele ligt daar ook bij maa zou niet weten waar hij voor diend
ps let niet op mn blauwe nagels is van kappen te spuiten
Vandaag me nieuwe achterlicht (LED met RAW) aangesloten, die deed het goed, de knippers deden het ook goed zowel voor als achter, maar ze branden iets sneller dan normaal. Een uurtje hierna ongeveer hadden we de voor knipperlichten (evenals LED) aangesloten. Hierna gingen echter alle 4 de knippers tegelijkertijd aan, zonder te knipperen, totdat we de richtingaanwijzer weer in 'neutraal hadden' het lampje op het dashboard brandde erg slap, dit omdat de LED's voor minder stroom nodig hebben? Maar mijn vraag, is dit met weerstandjes (een voor elke knipper, 4 in totaal) te verhelpen? En zijn er nog speciale weerstandjes die ik moet halen?
Alvast bedankt!
Reinder
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef:
dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Bart schreef: Mijn knipperlichten gingen achter ook iets te snel, dus heb ik de orginele knipperlichten in serie gezet met het LED knipperlicht, en deze achterin het spatbord gelegt met gruwelijk veel tape er rond .
Maar je kan er natuurlijk ook een weerstand tussen zetten, jos dijkman heeft speciale weerstanden te koop voor die led knipperlichten (deze: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6196)
Met ingebouwde knipperlichten bedoel ik in de DRD voorkap (deze: ).
En dan in die kleine gaatjes aan de zijkant. Daar heb ik ze ingebouwd (wederom met tape vastgebeunt)
Heb je hier al een foto van gemaakt? Heb namelijk dezelfde kap en ben wel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt
a'j bange leeft goa'j bange dood If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Bart schreef: Mijn knipperlichten gingen achter ook iets te snel, dus heb ik de orginele knipperlichten in serie gezet met het LED knipperlicht, en deze achterin het spatbord gelegt met gruwelijk veel tape er rond .
Maar je kan er natuurlijk ook een weerstand tussen zetten, jos dijkman heeft speciale weerstanden te koop voor die led knipperlichten (deze: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6196)
Met ingebouwde knipperlichten bedoel ik in de DRD voorkap (deze: ).
En dan in die kleine gaatjes aan de zijkant. Daar heb ik ze ingebouwd (wederom met tape vastgebeunt)
Heb je hier al een foto van gemaakt? Heb namelijk dezelfde kap en ben wel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt
Ik heb het geprobeerd, maar ik vond het niet zo mooi staan. Maar misschien had hij andere knipperlichten ofzo?
Ik heb ze nu zo:
Hier zitten ze nog een beetje scheef, maar dat heb ik al verholpen.
Er zijn ook mensen die hun knipperlichten in de lichtunit inbouwen, dat is ook wel mooi.
royvi schreef:Ik heb het geprobeerd, maar ik vond het niet zo mooi staan. Maar misschien had hij andere knipperlichten ofzo?
Ik heb ze nu zo:
Afbeelding
Hier zitten ze nog een beetje scheef, maar dat heb ik al verholpen.
Er zijn ook mensen die hun knipperlichten in de lichtunit inbouwen, dat is ook wel mooi.
Ja, had het van jou al gezien, maar zou graag zien hoe ze dat in die lichtunit bouwen, of in die zij inkepingen in de kap zelf.
Wel bedankt voor de moeite te nemen om het te posten
a'j bange leeft goa'j bange dood If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Volgens mij boren ze gewoon een gaatje erin, en plaatsen ze het orginele lampje erin. Kit erom en klaar.
Had ik achteraf ook moeten doen... Is wel mooier.
Ik heb afgelopen weekend een achterlicht geplaatst + richtingaanwijzers erin.
Zo één: http://www.scootparts.nl/Achterlicht-le ... uct/57375/" onclick="window.open(this.href);return false;
Achterlicht en remlicht werkt, knipperlichten knipperen nu alle twee of ik nu naar rechts of naar links richting aangeef. (Massa draden van knipperlichten heb ik geïsoleerd) Dus alleen de paarse en roze draad zijn aangesloten.
Kan dit komen, omdat ik van voor er nog geen knipperlichten op heb zitten?? Dat ze systeem geschakeld zijn en het knipperen van zowel links als rechts veroorzaakt wordt doordat van voor nog niks aangesloten is?
ik heb eens vraagje, mijn achterlicht springt altijd, aan wat zou het kunnen liggen, het is zo een origineel derbi licht met gloeilamp 35w.
alvast bedankt
Ik wil graag zon tnt koplampunit cross met 2 halogeen lampen erin
Maar nou is mijn vraag er kunnen volgens mij geen
Knipperlichten op dus gaan die knipperlichten achter
Heel snel knipperen kan ik dat voorkomen? Of veranderen?
Alvast bedankt!
kunnen wel knipperlichten op, beetje beunen moet lukken. anders zorgen dat ze wel contact maken maar geen sluiting
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
mathieurnx96 schreef:ik heb eens vraagje, mijn achterlicht springt altijd, aan wat zou het kunnen liggen, het is zo een origineel derbi licht met gloeilamp 35w.
alvast bedankt
ff meten hoeveel volt erop komt, hoger dan 13 volt moet je niet komen.
anders led achterlicht kopen, heb je dat gezeur nooit meer
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Vorige keer was mijn knipperlicht voor kapot toen ging die achter
Heel snel knipperen en na een tijdje ook kapot! En dat wil ik nie hebben!
Dus als ik dat kapje wil en er kunnnen geen knipperlichten (ga wel ff proberen)
Op, is daar dan een andere oplossing voor? Zodat die gewoon normaal blijft
Knipperen.