Derbi kopen?

Algemene vragen over Derbi.
gijs
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi X-RACE

Derbi kopen?

Ongelezen bericht door gijs »

Beste mensen,

Ik ben over een half jaar 16. Ik weet bijna zeker dat ik dan een derbi wil, maar omdat ik me nu verveel wil ik nu iets hebben om op te knappen. Ik heb in het verleden wel puchjes op geknapt maar dat wil ik nu niet meer. Ik ben al zo'n 3 maanden aan het zoeken naar een goedkope opknap citta met kenteken (onder de 200 euro). Maar kan echt niks vinden... Dus ik zit er aan te denken om nu alvast een derbi te kopen en die op te gaan knappen. Tenzij dat iemand hier nog een ander goed idee heeft?
Dus weet iemand nog een mooi (type) derbi om op te knappen, en wat je er allemaal aan kan doen (spuiten, coaten andere set-up. etc.) die je na de opknapbeurt ook nog kan verkopen? (ik wil geen verlies maken). Als iemand een goed idee heeft vertel het me even. En als je misschien nog iets anders weet waar ik me tijd mee kan vullen mag dat ook.

Groeten Gijs
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Re: Derbi kopen?

Ongelezen bericht door Jasper »

Wat jij van plan bent, iets opknappen en nog winst maken valt in de huidige brommermarkt tegenwoordig niet meer mee.
Ze geven voor een nette brommer niet veel meer.

Dus winst maken om iets op teknappen word lastig, vooral als je naar de prijs van onderdelen kijkt die je wellicht nodig hebt.

Je moet geluk hebben wil je er wat op verdienen, iets heel goedkoops kunnen vinden waar weinig aan vervangen/ gedaan hoeft te worden.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ja, en echt goedkope schades kun je heel misschien nog met winst verkopen als je ze goedkoop opknapt. Maar dan moet je ze wel goedkoop kunnen kopen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
teun4
Tuner

Ongelezen bericht door teun4 »

Is de moeite niet waard in mijn ogen.
Brommermarkt is helemaal kapot, veels te veel brommers, te weinig mensen die een brommer willen. Gevolg: Belachelijk lage prijzen!

Ik nam het risico niet om er vervolgens van me winst een frietje te gaan halen met een cola en dat je winst weer weg is. Denk dat je je verkijkt, want brommers zijn dan wel in waarde gedaald, onderdelen niet.

Je zou hem natuurlijk wel kunnen opknappen voor je eigen plezier zeg maar, maar zeker niet met de gedachte om er winst mee te maken, bijna niet mogelijk.

succes in ieder geval!
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
gijs
Schakelrijder

Oke heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zit er dan aan te denken om binnenkort een derbi te kopen die ik ga opknappen, en als ik 16 ben er zelf mee te gaan rijden. (over 6 maand).

Wat voor een derbi zou ik dan kopen en hoe zou ik hem dan maken? Het liefst onder de 1000 euro. Zit zelf aan te denken om een x-race of een black edition te kopen.

Groeten Gijs
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Doe wat je zelf mooi vind :).
Jij moet er tenslotte mee rijden, niet de andere.

Hetzelfde doen als wat iedereen doet is niet moeilijk.
teun4
Tuner

gijs schreef: Wat voor een derbi zou ik dan kopen en hoe zou ik hem dan maken? Het liefst onder de 1000 euro. Zit zelf aan te denken om een x-race of een black edition te kopen.

Groeten Gijs
Kijk eerst welke modellen (supermotard en R) er allemaal zijn.
Hier zo uit mijn hoofd:

Senda (maar die zijn wel heel oud en lelijk en hebben dus vaak veel kilometers gelopen en hebben dus veel geleden, en kosten vaak net zoveel als een oud type X-treme, kun je beter een X-treme kopen :thumbdown: :lol:. Ze hadden trouwens wel een USD voorvork)

X-race (heb je een zwarte, wit met zwart en rood, of blauwe editie van, maar de nieuwe types lijken iets meer op een X-treme qua stickers, Is een R versie van, maar heb ze nog nooit voorbij zien komen.)

X-treme (Wat er anders aan is als aan een X-Race: andere (mooiere) koplamp ''kattenogen'', gespoten kappen in plaats van gegoten, en op de Supermotard editie zit vanaf een bepaald bouwjaar en toerenteller, op de R versie niet!Van de X-treme is ook een R, dus een Cross editie van. Let trouwens op bij de 2001 t/m 2003 modellen of het chrome van de Showa USD voorvork nog goed is, dit gaat vaak bij deze vorken eraf en dan blijft je vork dus lekken, ongeacht of je de keerringen vernieuwd, zal je vork olie blijven lekken, geldt trouwens voor elke vork maar bij de Showa USD zie ik het best vaak, een kwaaltje noemen ze het dan.
Ook is er sinds dit jaar een DRD X-Treme, dit is gewoon een X-Treme met de digitale teller, zwarte en LED achterlicht gietwielen. Voor de rest blijft hij een kleinere remschijf hebben en remklauw (dubbele zuigers bij een DRD), Een DLS achterbrug en dus ook normale veer (een niet link-systeem veer), zwarte gespoten uitlaat in plaats van een RVS uitlaat, de Paioli voorvork in plaats van de Marzocchi van de DRD hebben.)

DRD (DRD betekent trouwens Derbi Racing Development. Deze heeft een chrome frame en Dubbele schrijfrem voor. Van de DRD is ook een R, dus een Cross editie van, deze heeft wel een chromen frame, maar een enkele schijfrem )

DRD Racing (gewoon nieuwe type DRD, zonder chrome frame, namelijk een grijs frame, zonder dubbele schijfrem, LED achterlicht, met digitale teller, mag je zelf uitmaken of dat een voordeel is. Ook een R versie van, zie je ook amper.)

DRD Black Edition (Chrome frame, nieuwe type X-treme/X-race kappen. Heeft standaard een RVS onderlangse uitlaat, verder heeft geen enkele derbi standaard een onderlangse uitlaat!)

DRD Evo (laagste type als ik me niet vergis, dus meer geschikt voor kleinere mensen. Trouwens ook totaal ander type kappen, het unieke aan deze brommer. Niet mijn smaak, vooral de koplamp/spatbord mistaat in mijn ogen, maar is natuurlijk bijvoorbeeld gewoon een DRD setje op te zetten, Zit een Up-Side-Down = USD voorvork op)

DRD limited (Beperkt aantal van gemaakt, oude types hadden een chrome frame (zwart met goud), nieuwere, de zwarte met rood niet, hebben namelijk een antraciet/zwart frame. Ook dubbele schijfrem voor, en ook USD voorvork)

DRD Pro (duurste versie, de enige met elektrische start, denk ik het grootste verschil, en compleet ander type frame van aluminium, ook deze heeft een USD voorvork. Verder was dit ook de hoogste Supermotard versie als ik me niet vergis, dus voor de langere jongens (met veel geld)!)

Let op: De R versie is het allerhoogst, ook hoger als een DRD Pro SM, ook heeft de R een soepelere vering!

Verder maakt derbi nog 2 andere type's: Een scooter (GP1) en een Race model (GPR)
Als ze hieronder wat meer er over vertellen, dan edit ik deze post wel en weetje ook hoe het met deze modellen zit.

Dat was het volgens mij, staat trouwens van goedkoopst naar duurst.
De advertentie zijn vaak rommelig en kloppen vaak niet, staat er bijvoorbeeld alleen Derbi Senda, weet je nog niet welk type/model het nu is. Had dit graag willen hebben toen ik een Derbi ging kopen, nu heb ik al 2 jaar er een en volgens mij elk model al een keer zien langskomen. Misschien vind je het wel handig :thumbup:
Trouwens, kopen wat jij mooi vindt, zoals hierboven al gezegt is. Is genoeg keus denk ik! Succes ermee! Kijk trouwens ook ff bij de How-To's, staat een How-To brommer kopen, staan handige dingen tussen die je wel moet controleren, kan je een hoop ellende achteraf voorkomen! :thumbup:
Laatst gewijzigd door teun4 op za 30 apr 2011, 12:31, 6 keer totaal gewijzigd.
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

je hebt nu trouwens ook een DRD Xtreme :lol: Je kan ook op de site van Derbi kijken (is ook in gebrekkig Nederlands beschikbaar) voor alle laatste modellen. Sommige modellen gaan meerdere jaren mee, dus kijken naar het bouwjaar is wel belangrijk ;)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
gijs
Schakelrijder

Oke heel erg bedankt... Echt goede tips worden hier gegeven! :happy:
Ik laat het horen als ik een mooie derbi gevonden heb.

Groeten gijs :D :D
teun4
Tuner

Reinder schreef:je hebt nu trouwens ook een DRD Xtreme :lol: Je kan ook op de site van Derbi kijken (is ook in gebrekkig Nederlands beschikbaar) voor alle laatste modellen. Sommige modellen gaan meerdere jaren mee, dus kijken naar het bouwjaar is wel belangrijk ;)
Ja klopt, is laatst ook al een keer terug gekomen in een ander topic.
Maar het blijft nog steeds een X-treme, die meer trekjes van een DRD heeft als eerst. Namelijk de zwarte Gietwielen, digitale teller en een LED achterlicht.
Maar als je dit doet:
op cc zoeken --> 50 ---> Senda X-Treme 50 SM
Staat er wel gewoon X-treme, als je er dan op klikt komt er DRD X-Treme te staan, beetje raar maarja.

Hij hlijft nog steeds kleinere remschijf hebben en remklauw (dubbele zuigers bij een DRD), Een DLS achterbrug en dus ook normale veer (een niet link-systeem veer), zwarte gespoten uitlaat in plaats van een RVS uitlaat, de Paioli voorvork in plaats van de Marzocchi van de DRD.

Denk trouwens ook niet dat je hem voor 1000 euro hebt, maar zal hem erbij zetten :happy:

Hier nog een paar sites voor je:
http://www.derbi.com/nl/index.php?optio ... Itemid=231
http://www.derbi.com/nl/images/stories/ ... s_2011.pdf
Marc
Tuner

Ongelezen bericht door Marc »

een gpr is er natuurlijk ook altijd nog
Jasper
Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Contacteer:

Of de scooters van derbi.
royvi
Pro tuner

:silent: :sad: :thumbdown: :crazy: :wall: :P

Ik snap die race scooter van derbi niet. Het hele idee van een scooter is toch juist omdat de motor als het ware aan de achterbrug zit je een treeplank hebt met ruimte? En die heeft dat niet...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

DRD pro is nog altijd lager dan de R's, en een R heeft ook iets stuggere vering, vind ik persoonlijk wel het fijnst.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
teun4
Tuner

marcwernhout schreef:een gpr is er natuurlijk ook altijd nog
teun4 schreef:Kijk eerst welke modellen (supermotard en R) er allemaal zijn.
Hier zo uit mijn hoofd:
Kan ze er bij zetten, maar dacht dat hij gewoon een senda wou? Staat trouwens niet in zijn beginpost, wel een stuk later dat hij een X-Race of Black edition wilde, dus ging ik uit van een Senda. Zodoende

Zal het editen van de Pro hoogte, maar van de GPR weet ik eigenlijk bar weinig, zelfde geldt voor de Derbi scooters.

Misschien dat een moderator hier een sticky van kan maken, en dan het ook compleet maakt. Net zoals ik zei, heb me altijd alleen verdiept in Senda's. Denk dat dit wel handig is voor toekomstige kopers van een derbi :dry: De informatie in marktplaats advertenties klopt namelijk 6 van de 10x niet
royvi
Pro tuner

Ruben'94 schreef:DRD pro is nog altijd lager dan de R's, en een R heeft ook iets stuggere vering, vind ik persoonlijk wel het fijnst.
Stuggere vering? Dat lijkt mij stug... :lol:
"enduro's" hebben toch juist soepelere vering, om kuilen e.d. op te vangen? Mijn SM heeft donders stugge vering, als een R nog stugger heeft dan heeft ie geen vering.
Airsal cilinder te koop:
teun4
Tuner

royvi schreef:
Ruben'94 schreef:DRD pro is nog altijd lager dan de R's, en een R heeft ook iets stuggere vering, vind ik persoonlijk wel het fijnst.
Stuggere vering? Dat lijkt mij stug... :lol:
"enduro's" hebben toch juist soepelere vering, om kuilen e.d. op te vangen? Mijn SM heeft donders stugge vering, als een R nog stugger heeft dan heeft ie geen vering.
Ja idd, er was laatst nog een discussie tussen Derbicrd en nog iemand dat het acerbisspatbord (dat snavelding) de band zou raken als hij over een drempel zou gaan omdat hij een crossvoorvork had in plaats van een gewone sm vork.
Zal eens in het handboek kijken, misschien heeft de R versie een langere veer. Ik weet wel dat het een andere stuuraanslag heeft. Niet echt belangrijk, maar dat er wel degelijk verschil zit tussen de R en de SM versie!

Ik heb zelf trouwens een R, maar heb nog nooit op een SM gezeten, en vindt trouwens mijn vering ook aardig stug..
JB1
Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.

Ongelezen bericht door JB1 »

Als je geld wil verdienen, ga dan niet in brommers handelen, maar in onderdelen.
Mijn MT boekt je.
teun4
Tuner

JB1 schreef:Als je geld wil verdienen, ga dan niet in brommers handelen, maar in onderdelen.
Hij is al van mening veranderd, het is al duidelijk.

Als je trouwens echt geld wilt verdienen, moet je orthodontist worden :thumbup: Leraar van mij die 60 is heeft nog een beugel. Da's pas buisnes :P

Maar al meer info over de GP1 en/of GPR?
Marcenwhout? Dacht dat jij een GPR had?
Marc
Tuner

Ongelezen bericht door Marc »

ja heb een gpr gehad is niet compleet meer,
maar wat moet ik er over vertellen hij zit natuurlijk heel anders als een senda..
vragen kun je altijd stellen natuurlijk :thumbup:
Gesloten