Het "elektronisch" kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Benzinemeter apart gekocht voor de exacte hoeveelheid te meten?
Dan moet je namelijk een andere sensor installeren aangezien de benzinemeter van derbi enkel vol en bijna leeg doorstuurt.
Dan moet je namelijk een andere sensor installeren aangezien de benzinemeter van derbi enkel vol en bijna leeg doorstuurt.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
neen moet niet denkik
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dan kan je beter niets zeggen...KREGO schreef:denkik
Geloof me maar, ik weet het zeker, ik denk het alleen niet

(geen antwoord op je vraag trouwens, maar wel iets om te weten bij het nalopen van je kabelboom...)
Laatst gewijzigd door Bart op do 11 nov 2010, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik heb een benzine meter gekocht die er origneel in hoort te zitten. (had er voorheen geen)
zo eentje met een printplaatje aan de binnekant zeg mar...
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6165
en zit ook aangesloten op een origneel dashbordje, dus dat ik gwn zoon oranje lampje heb als ik moet tanken
zo eentje met een printplaatje aan de binnekant zeg mar...
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6165
en zit ook aangesloten op een origneel dashbordje, dus dat ik gwn zoon oranje lampje heb als ik moet tanken

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Oh op die manier, dacht dat je een benzinemeter had gekocht (bv. zo eentje van Stage6), maar je hebt het dus over de sensor zelf.
Dan is het volgens mij nalopen van je kabelboom, als het een nieuwe sensor is zal het niet aan de sensor liggen.
Sensor ook goed aangebracht?
Dan is het volgens mij nalopen van je kabelboom, als het een nieuwe sensor is zal het niet aan de sensor liggen.
Sensor ook goed aangebracht?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ja de juiste kabelkleuren op elkaar aangesloten... als ik hem andersom aanknoop doet ie helemaal niks
dat heb ik even geprobeerd voordat ik hem in de tank propte
en toen in de tank... bleef alsnog branden, dus ik gaan tanken.... en bleef nog steeds aan
dus morgen maar even doorpiepen.
maar hij loopt verder niet via een spanningsregelaar ?
dat heb ik even geprobeerd voordat ik hem in de tank propte

en toen in de tank... bleef alsnog branden, dus ik gaan tanken.... en bleef nog steeds aan

dus morgen maar even doorpiepen.
maar hij loopt verder niet via een spanningsregelaar ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Joenne88 schreef:ja de juiste kabelkleuren op elkaar aangesloten... als ik hem andersom aanknoop doet ie helemaal niks
dat heb ik even geprobeerd voordat ik hem in de tank propte
en toen in de tank... bleef alsnog branden, dus ik gaan tanken.... en bleef nog steeds aan
dus morgen maar even doorpiepen.
maar hij loopt verder niet via een spanningsregelaar ?
Kijk hier op het forum even naar het electrische schema, daar kun je hem precies na lopen en kun je morgen ff kijken waar het bij jou fout gaat,
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic

(nummertjes even opzoeken in je handleiding of internet)
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
gaat goed komen 
dank u allen

dank u allen

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
nou ik ben met de kabelboom en de sensor bezig geweest.
ik heb de sensor connector vervangen door anp stekkertjes.
als ik de sensorbekabeling op kleur aansluit (gr-gl op gr- gl en w-bl op w-bl) dan doet hij helemaal niets, (in of uit de volle tank, maakt niets uit)
en als ik hem andersom aansluit (gr-gl op w-bl en andersom) blijft de sensor continu branden. (in of uit de volle tank, maakt niets uit)
als ik het contact aanzet en ik hou de gr-gl en w-bl draad tegen elkaar, dan gaat het benzineindicatielampje branden. als ik de kabels van elkaar af haal, gaat het lampje uit.
heb ik dan de pech gehad dat ik een kapotte sensor binnen heb gekregen of wat is er aan de hand ?
de sensor geeft bij geinverteerde aansluiting 11-12V door, ongeacht hij nou in de benzine hangt of niet. correct aangesloten geeft hij niet door, ongeacht hij in de benzine hangt of niet.
ik wordt er beetje simpel van
jullie nog iedeen??
ik heb de sensor connector vervangen door anp stekkertjes.
als ik de sensorbekabeling op kleur aansluit (gr-gl op gr- gl en w-bl op w-bl) dan doet hij helemaal niets, (in of uit de volle tank, maakt niets uit)
en als ik hem andersom aansluit (gr-gl op w-bl en andersom) blijft de sensor continu branden. (in of uit de volle tank, maakt niets uit)
als ik het contact aanzet en ik hou de gr-gl en w-bl draad tegen elkaar, dan gaat het benzineindicatielampje branden. als ik de kabels van elkaar af haal, gaat het lampje uit.
heb ik dan de pech gehad dat ik een kapotte sensor binnen heb gekregen of wat is er aan de hand ?
de sensor geeft bij geinverteerde aansluiting 11-12V door, ongeacht hij nou in de benzine hangt of niet. correct aangesloten geeft hij niet door, ongeacht hij in de benzine hangt of niet.
ik wordt er beetje simpel van

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
kan het ook iets met een te lage accuspanning te maken hebben? of blijven dan alle controle lampjes branden in dat geval ?
mijn accuspanning op de bekabeling van de sensor (zonder sensor eraan te hebben hangen en zonder draaiende motor)
is 12,48 volt.... dit moet genoeg zijn lijkt me.....
ook heb ik het lampje uit het dashbord gehaald, en deze brand heeeeeel zwak als de sensor correct zit aangesloten, maar wederom maakt het niet uit of hij in of uit de benzine hangt
mijn accuspanning op de bekabeling van de sensor (zonder sensor eraan te hebben hangen en zonder draaiende motor)
is 12,48 volt.... dit moet genoeg zijn lijkt me.....
ook heb ik het lampje uit het dashbord gehaald, en deze brand heeeeeel zwak als de sensor correct zit aangesloten, maar wederom maakt het niet uit of hij in of uit de benzine hangt

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
zo, klaar met piellen...
ik ben er maar vanuit gegaan da die sensor naar de klote was,
dus ik ben naar de brommerboer geweest en die had nog een vlotter systeempje liggen van precies hetzelfde formaat:D
dit dingetje kwam uit een sloopscooter die ie nog had staan.
dus is klaar nu
ik ben er maar vanuit gegaan da die sensor naar de klote was,
dus ik ben naar de brommerboer geweest en die had nog een vlotter systeempje liggen van precies hetzelfde formaat:D
dit dingetje kwam uit een sloopscooter die ie nog had staan.
dus is klaar nu

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Derbi fan
- Berichten: 93
- Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik ben weer bezig geweest met contact slot ik had idd een stekker doos waar 5 stekkers in konden er zitten er drie in en 1 apparte stekker
als ik het goed heb gezien gaat deze apparte stekker wat de stopdraad moet voorstellen naar een schoefje op het frame samen met nog een draad de andere 3 draden gaan de cdi in, ik heb een rode groene en een witte draad in de cdi zitten maar er zit nog een aansluiting op, daar zit niks in en hangt wel een gele draad bij die heeft de vorige eigenaar om een andere stekker heen gewikkelt, zou dat hem zijn ik kan het haast niet geloven aangezien mijn contactslot het eerst wel deed hier een tekening

ik weet dat ik geen tekent talent ben maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
ojaa met de eerste zin ver wijs ik naar het 3 bericht dat er in het elektra forum gepost is van "RaliasR"
alvast bedankt
als ik het goed heb gezien gaat deze apparte stekker wat de stopdraad moet voorstellen naar een schoefje op het frame samen met nog een draad de andere 3 draden gaan de cdi in, ik heb een rode groene en een witte draad in de cdi zitten maar er zit nog een aansluiting op, daar zit niks in en hangt wel een gele draad bij die heeft de vorige eigenaar om een andere stekker heen gewikkelt, zou dat hem zijn ik kan het haast niet geloven aangezien mijn contactslot het eerst wel deed hier een tekening

ik weet dat ik geen tekent talent ben maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
ojaa met de eerste zin ver wijs ik naar het 3 bericht dat er in het elektra forum gepost is van "RaliasR"
alvast bedankt
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
stopdraad moet naar lege positie in cdi (op cdi staat ook "STOP") niet naar frame.
gele draad is veelal plusdraad welke vanaf ontsteking naar spanningsregelaar loopt
even eerder gepost /bovenstaand electra schema bekijken
Succes
gele draad is veelal plusdraad welke vanaf ontsteking naar spanningsregelaar loopt
even eerder gepost /bovenstaand electra schema bekijken
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Derbi fan
- Berichten: 93
- Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
welke kleur heeft de stopdraad aangezien in verder geen losse draden zie
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
hey iederen,
gisteren wou ik men drd starten omdat er kopers kwamen kijken.
ik zei al tege die jonge hij start van de 1ste maal
ik kick
niks..
nogeens... niks..het bleek al snel duidelijk dat er iets aan mijn ontsteking was.
die jonge had dan uiteindelijk afgehaakt hij begon me zelfs nog zwart te maken en maar schelden dat hij van zo ver is gekomen
ben eerst vriendelijk gebleven tot men moeder kwam en ze vroeg of het wat stiller kon waarop hij zeer grof antwoorde.
heb ik maar mijn strot open gezet en hem zeer zachtaarddig van mijn oprit gezet.
dus ik meteen bougie eruit draaien.
vonkte niet.
splinternieuwe bougie erin vonkte nogniet.
dus nou heb ik men ontsteking eraf gehaald (met de klopt methode
) die jonge waar ik de drd van kocht zei dat de ontsteking vervroegd was (niet dus!)
nou lag er op het vliegwiel erg veel olie
en waar het vliegwiel over wrijft heb je soort van draden en daarnaast nog was metaal en daar is roest op
vervolgens heb ik al de roest al afgeschuurd.
nu komt de vraag
hoe kan ik mijn bobijn/cdi test of die nog werken?
vervolgend hoe kan ik testen dat men ontsteking gaat?
ik ga binne 2uurtjes naar de brommer zaak met men ontsteking en zien wat zei te zeggen hebben
Mvg
gisteren wou ik men drd starten omdat er kopers kwamen kijken.
ik zei al tege die jonge hij start van de 1ste maal
ik kick
niks..
nogeens... niks..het bleek al snel duidelijk dat er iets aan mijn ontsteking was.
die jonge had dan uiteindelijk afgehaakt hij begon me zelfs nog zwart te maken en maar schelden dat hij van zo ver is gekomen
ben eerst vriendelijk gebleven tot men moeder kwam en ze vroeg of het wat stiller kon waarop hij zeer grof antwoorde.
heb ik maar mijn strot open gezet en hem zeer zachtaarddig van mijn oprit gezet.
dus ik meteen bougie eruit draaien.
vonkte niet.
splinternieuwe bougie erin vonkte nogniet.
dus nou heb ik men ontsteking eraf gehaald (met de klopt methode

nou lag er op het vliegwiel erg veel olie
en waar het vliegwiel over wrijft heb je soort van draden en daarnaast nog was metaal en daar is roest op
vervolgens heb ik al de roest al afgeschuurd.
nu komt de vraag
hoe kan ik mijn bobijn/cdi test of die nog werken?
vervolgend hoe kan ik testen dat men ontsteking gaat?
ik ga binne 2uurtjes naar de brommer zaak met men ontsteking en zien wat zei te zeggen hebben
Mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
is je spoel beschadigd zodat ie sluiting maakt met zichzelf ?
en brommerboeren hebben vaak wel zoon apparaatje waar ze je cdi of bobine in kunnen hangen om hem te testen.
succes!
en brommerboeren hebben vaak wel zoon apparaatje waar ze je cdi of bobine in kunnen hangen om hem te testen.
succes!
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
even nieuwe oliekrukaskeerring gaan halen (daarmee dat er olie op men vliegwiel was)
en wat bedoel je?
heb 2dehands bobijn mee gekregen om te testen
mvg
en wat bedoel je?
heb 2dehands bobijn mee gekregen om te testen
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Als ik weinig toeren maak (bijvoorbeeld stationair), dan werkt mijn achterlamp niet tot amper. Er zit een led achterlamp op gebouwd, is dit ook te verhelpen?
Me ma vind het niet zo leuk

Me ma vind het niet zo leuk


Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik had mijn achterlicht aangesloten op mijn contact dus wanneer contact aan was achterlicht aan
mvg
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;