Donder nou asjeblieft geen remreiniger over je ontsteking heen... 
Als je echt ergens valse lucht trekt, zou je brommer juist moeten stijgen in toeren wanneer je op die plek een vlambare vloeistof zou spuiten, omdat het door de opening die daar zit naar binnen gezogen wordt en vervolgens mee ontbrandt in je cilinder. Jouw brommer zakt juist in toeren wanneer je remreiniger over je vliegwiel spuit, wellicht omdat je met al die remreiniger zo aardig je ontsteking op z'n flikker geeft. Wat ook kan zijn is dat je daar wel valse lucht trekt, en jij zoveel remreiniger spuit dat je brommer tijdelijk te rijk gaat lopen en verzuipt. Ik ga hier niet vanuit, maar als je met zekerheid wilt zeggen dat je geen valse lucht trekt, demonteer dan je vliegwiel en ontsteking en check even de keerring die op je krukas zit.  
Zoek daarnaast aub ff n afsteltopic/FAQ op, die zijn er genoeg, en dat scheelt een hoop onzin. Om een voorbeeld te schetsen: als je dit had gedaan dan wist je meteen al dat een bougie aflezen nadat deze op stationair toerental gedraaid heeft, om zo je maat hoofdsproeier te bepalen, volstrekt zinloos is. 
Hoe je bougies goed afleest kun je ook gewoon online vinden, dus bespaar jezelf de moeite en zoek het gewoon op. Is sneller ook want je hoeft niet elke keer op antwoord te wachten 

NoahFlemx schreef: ↑ma 19 mei 2025, 11:41
HenkieHans schreef: ↑ma 19 mei 2025, 11:26
Even voor de duidelijkheid: hoe lees jij een bougie? Het enige witte wat ik zie op de foto van je bougie is de insulator. Je elektrode ziet er helemaal niet zo gek uit en je zou zelfs een tandje armer mogen.

Ik kijk naar dat middelste dingetje. Maar voor sproeier 128 zou het toch wel veel zwarter moeten zijn? Heeft het schroefdraad er trouwens ook wat mee te maken? Want die is vaak wel zwart en nattig bij mij.
Dit is met sproeier 102, die foto met een helemaal zwarte bougie was nadat ik hem 2 minuutjes heb laten stationair lopen: 
https://imgur.com/a/WxPhIPP

Dat 'middelste dingetje' zegt alsnog weinig. Bedoel je je insulator of elektrode? Je schroefdraad zegt vooral wat over je olie/benzineverhouding, je schroefdraad hoort niet helemaal kurkdroog te zijn, dus een beetje vettig is oke.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187